Mio Cyclo 505 Series

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Stijnvdh
Mountainbiker
Berichten: 41
Lid geworden op: vr 05 apr 2013 08:50
Rijdt met: Cannondale RZ120 1 (2013)

Re: Mio Cyclo 505 Series

Bericht door Stijnvdh »

Polleke1969 schreef:Werkt ook met vermogen meter.
scherm heeft ook een minpuntje bij regen zweetdruppels of modderspetters en die heb ik geregeld op de mtb.
het scherm gaat dan spontaan dingen doen of blijft piepen. dat is niet handig, hij reageerd als er wat op t scherm zit en zelf ergens op drukken werkt vaak niet
hebben andere daar ook deze ervaring mee?
Polleke,

Mij mij is dit niet het geval en hij heeft ook al volledig onder de modder gezeten (kan ook niet anders met dit k*tweer ;) ) Mss toch een probleem met de uwe ??
Gebruikersavatar
saiko
Test team
Berichten: 4048
Lid geworden op: do 26 jul 2007 09:10
Rijdt met: Sandman, F700,sobe,sobe en enne sobe

Re: Mio Cyclo 505 Series

Bericht door saiko »

hier wel, regen en zweet druppels zorgen ook dat mijn GPS denkt dat hij bediend wordt.

Als ik aan het fietsen ben in de regen valt er soms een druppel op het scherm en de GPS pauzeert zich soms (als hij net op de pauze knop valt)
Soms regent het zo hard dat er constant druppels op het scherm vallen en aangezien het scherm na enkele minuten zichzelf locked krijg ik dan enkel het scherm te zien dat ik moet un-locken.
redelijk vervelend als ik even iets wil nakijken op een rustig stuk waar ik op mijn gemak de GPS kan bekijken.
Polleke1969
Mountainbiker
Berichten: 37
Lid geworden op: di 20 apr 2010 10:51
Rijdt met: Cannondale F1 lefty

Re: Mio Cyclo 505 Series

Bericht door Polleke1969 »

saiko schreef:hier wel, regen en zweet druppels zorgen ook dat mijn GPS denkt dat hij bediend wordt.

Als ik aan het fietsen ben in de regen valt er soms een druppel op het scherm en de GPS pauzeert zich soms (als hij net op de pauze knop valt)
Soms regent het zo hard dat er constant druppels op het scherm vallen en aangezien het scherm na enkele minuten zichzelf locked krijg ik dan enkel het scherm te zien dat ik moet un-locken.
redelijk vervelend als ik even iets wil nakijken op een rustig stuk waar ik op mijn gemak de GPS kan bekijken.
oh 'gelukkig' niet de enige.
Ik heb het inderdaad over flink wat troep op het scherm, ik heb hem niet op lock staan na een bepaalde tijd.
Het lijkt dat het scherm super gevoelig is.
Ik fiets ook liever is het droge, maar ons klimaat is toch ietwat anders
Ik heb het ook al op de MIO facebook gemeld
LeftyBart
Mountainbiker
Berichten: 71
Lid geworden op: wo 23 jun 2010 13:30
Rijdt met: Cannondale 29Flash 1/SuperX

Re: Mio Cyclo 505 Series

Bericht door LeftyBart »

Nog niet voorgehad met de mijne. Het is een tussenoplossing, maar je kan de schermblokkering zelf instellen (kan op 5min)...
Gebruikersavatar
saiko
Test team
Berichten: 4048
Lid geworden op: do 26 jul 2007 09:10
Rijdt met: Sandman, F700,sobe,sobe en enne sobe

Re: Mio Cyclo 505 Series

Bericht door saiko »

idd, maar als je op het scherm tikt wordt die tijd weer verlengd met 5 minuten.
en ik heb al paar keer lief gevraagd om 5 minuten te stoppen met regenen zodat mijn GPS de tijd had om zichzelf te locken, maar hier werd zelden tot nooit gehoor aan gegeven :-D
Gebruikersavatar
Marc Vde
Mountainbiker
Berichten: 331
Lid geworden op: ma 28 aug 2006 21:58
Rijdt met: Merida Big9 7000 / Rocky Mountain Thunderbold 750MSL / Colnago Ace

Re: Mio Cyclo 505 Series

Bericht door Marc Vde »

Zouden hier ook topografische kaarten voor uitkomen :-k ?

Ik heb al een paar keer een Edge 800 vast gehad maar zie op tegen de studie en de prijs.
Gebruikersavatar
saiko
Test team
Berichten: 4048
Lid geworden op: do 26 jul 2007 09:10
Rijdt met: Sandman, F700,sobe,sobe en enne sobe

Re: Mio Cyclo 505 Series

Bericht door saiko »

?

daar staat een topo kaart op van OSM
http://openmtbmap.org/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
HolsbeekxG
Mountainbiker
Berichten: 109
Lid geworden op: wo 04 jan 2012 23:07
Rijdt met: Cube Elite C:68 Race / Specialized Crux / Specialized Venge / Specialized Tarmac

Re: Mio Cyclo 505 Series

Bericht door HolsbeekxG »

Ga het hier ook een beetje volgen... Denk er aan om een GPS aan te kopen voor komende zomer in de ardennen te gaan rijden met zowel MTB als baanslet.
Meerprijs van de 505HC tegenover de 305HC lijkt me verwaarloosbaar als je de eerste reacties leest zijn er toch significante verbeteringen in de 505HC.
Gebruikersavatar
todra
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 31 mei 2013 12:59

Re: Mio Cyclo 505 Series

Bericht door todra »

Stijnvdh schreef: Die Wifi sync is echt zo handig! Toerke gereden, thuiskomen en syncen maar, alles draadloos heel handig dus want ik zie me niet elke keer hem aan men Mac aan te sluiten.
Ik las op een review van een webwinkel die dit verkoopt dat deze niet werkt op een Mac, klopt dit niet? Heb zelf ook een mac vandaar.

Heb geen ervaring met zo een toestel maar ook interesse eentje aan te schaffen. Begrijp ik het goed dat je ook zelf een eigen route kunt gaan rijden en die dan "opnemen" en bewaren om later nog eens opnieuw te doen via de gps die je dan de route van toen wijst?
MirFlash
Mountainbiker
Berichten: 1408
Lid geworden op: wo 15 sep 2010 15:05
Rijdt met: Cannondale Flash

Re: Mio Cyclo 505 Series

Bericht door MirFlash »

Ah syncen met WiFi, verbruikt meer en toch ga je hem moeten aansluiten om te laden !!

Tenzij ge ritten doet van 1 uurtje en je dus een week het uithoud met een lading.
Plaats reactie