Mio Cyclo 505 Series

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Gebruikersavatar
Galibier2646
Mountainbiker
Berichten: 149
Lid geworden op: do 14 okt 2004 21:17
Rijdt met: 2015 - SJ Carbon 29er / Sram X9

Re: Mio Cyclo 505 Series

Bericht door Galibier2646 »

RigolleM schreef:
Voor de rest heb ik het gevoel dat je overstapt van een Audi R8 naar een Seat Leon Cupra, beiden sportwagens maar absoluut niet te vergelijken met elkaar ;-)
Overstappen omdat je iets anders wilt maar wel 3 stappen terug zetten vind ik geen goede keuze!
Na menig Garmin-GPS versleten te hebben met alle frustraties van dien (hoewel, ze hebben meer in de kast gelegen dan op mijn stuurhouder, omdat die dingen nooit deden wat je ervan verwachtte, steeds vastlopen, routes narijden sowieso dikke miserie, ..enz) heb ik ondertussen bijna 2j geleden deze toestellen van de hand gedaan en een MIo 505HC aangeschaft.

Qua gebruikersgemak heb ik echt het gevoel ovegestapt te zijn van een Seat naar een Audi R8. :wink:

Letterlijk plug-and-play, routes uploaden en narijden, connectie met STRAVA, levensduur batterij, enz... Nooit enig probleem meegemaakt na ondertussen bijna 10.000 km gereden te hebben in verschillende europese landen. Ook de "surprise me"-functie is zeer handig in het buitenland.

Deze post is niet bedoeld om Garmin GPS-en af te breken, maar gewoon om persoonlijke ervaring mee te geven aan mensen die op zoek zijn naar een degelijke GPS, die heel eenvoudig is om te gebruiken om te doen wat een fiets-GPS moet doen, zonder daarvoor de handleiding tig keren te moeten doornemen om de meest eenvoudige basisfunctionaliteiten te kunnen gebruiken.

Als je tijden het fietsen wilt genieten en geen zin hebt klooien met de GPS, dan ben je in mijn opinie goed af met een Mio.

Just my 2 cents 8)
mtbcube
Mountainbiker
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 23 nov 2014 18:24
Rijdt met: MTB Cube 29 inch

Re: Mio Cyclo 505 Series

Bericht door mtbcube »

Ik heb me vrijdag ook en nieuwe Mio cyclo 505 Hc gekocht ,en heb er net 1 testritje mee opzitten van ongeveer en 30 km ,nu moet ik zeggen ,en wel om bepaalde 1 reden dat ik Mio heb gekocht , dit is omdat ik op mijn garmin edge 1000 geen route kan maken op powerzone ,met de suprise route , nu kan ik dit wel op mijn nieuwe Mio cyclo 505 HC ,moet zeggen kwa gebruiks gemak is het toestel snel onder de knie te krijgen .

Verder de surprise route doet dus voorstel van de drie routes en geeft direct daarbij hoe zwaar de rit zal zijn ,ook weer en optie die niet te vinden is bij garmin edge1000 .

Ik ga morgen als het weer toelaat de garmin edge 1000 en de mio cyclo 505 hc samen op de koersfiets zetten ,om te testen .

Wat ik heel knap vindt van de mio cyclo 505 HC is dat hij al mijn sensoren van garmin zonder problemen heeft aangenomen en ze ook werken ,
hier had ik wat schrik voor dat ik alles van Mio zou moeten kopen ,en zelf mijn powertap wiel G3 ,direct erkend .

Sensoren die ik heb staan , Hartslagband garmin- cadanssensor garmin- snelheidssensor garmin - powertap G3 van CycloOps .

De nieuwe update"s gingen zeer vlot , en dus heb nu mijn iphone 6 connect met Mio Cyclo 505 HC .

De komende weken ga ik de goede en ook minder goede ervaring hier posten .

Mvg
Mtbcube
Gebruikersavatar
VaMalder
Mountainbiker
Berichten: 393
Lid geworden op: zo 17 feb 2008 09:29
Rijdt met: Ene me 64 spaken en 2 pedalen

Re: Mio Cyclo 505 Series

Bericht door VaMalder »

Ik heb meer dan twee jaar geleden ook een 505 aangeschaft en was er ook tevreden van, het gebruiksgemak was het grootste pluspunt.
Een van de grootste nadelen : de gebrekkige updates en de problemen nadien.

Het toestel is na 2 jaar en 2 maanden niet meer bruikbaar als gps gezien in de meeste schermen het touchscreen onderaan niet meer werkt. En dat is net het deel dat je nodig hebt om te starten met navigeren etc. De repair policy van garmin : opsturen en zowieso 75€ kosten zelfs indien je na offerte niet akkoord gaat met de reparatie. Ik heb dus een Garmin aangeschaft. Geen Mio meer voor mij al kan dit waarschijnlijk als een uitzondering beschouwd worden..
Paflipper
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: do 02 mei 2019 18:24

Re: Mio Cyclo 505 Series

Bericht door Paflipper »

Heeft er iemand een defecte 505 te koop ? Mijn bevestigingsmount is afgebroken. Een veel voorkomend probleem.
Ik heb dus enkel de achterkant nodig. De staat van de rest van het toestel speelt geen rol.
Gebruikersavatar
viperteam
Mountainbiker
Berichten: 81
Lid geworden op: ma 01 jan 2018 09:25
Rijdt met: Limburg (Haspengouw )

Re: Mio Cyclo 505 Series

Bericht door viperteam »

Dogears kopen dan is het probleem opgelost .
https://www.dogearsgps.com/
Plaats reactie