allround GPS

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Gebruikersavatar
gem 10km/h
Mountainbiker
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 08 nov 2009 00:44
Rijdt met: Thompson Fusion ALU
Contacteer:

Bericht door gem 10km/h »

De oregon is mij afgeraden omwille van de slechte fietsbevestiging: zou geen probleem mogen zijn op de weg, maar zou niet echt geschikt zijn om te mountainbiken.

Ik heb intussen mijn edge 800 getest dit weekend, en heb heel wat bijgeleerd (van mijn fouten). Is echt een schitterend toestel, met misschien één nadeel, en dat is dat je GPX-tracks steeds moet omzetten naar TCX, en dat je als je TCX-tracks wil bewerken, ze eerst moet omzetten naar GPX, daarna bewerken, en opnieuw terug naar TCX. Inspanning is wel verwaarloosbaar in vergelijking met het bewerken zelf, dus ook niet echt de moeite om moeilijk over te doen.
Gebruikersavatar
ditCh
Mountainbiker
Berichten: 329
Lid geworden op: di 22 apr 2008 19:20
Rijdt met: Cannondale Flash Alloy 29'er 1 • On-One Inbred 26"

Bericht door ditCh »

gem 10km/h schreef:De oregon is mij afgeraden omwille van de slechte fietsbevestiging: zou geen probleem mogen zijn op de weg, maar zou niet echt geschikt zijn om te mountainbiken.
Helemaal waar, de Dakota 20 heeft hetzelfde type bike mount van Garmin. Een investering in een RAM mount is goud waard ;-)
Stokke
Mountainbiker
Berichten: 542
Lid geworden op: zo 08 jan 2012 02:51

Bericht door Stokke »

gem 10km/h schreef:De oregon is mij afgeraden omwille van de slechte fietsbevestiging: zou geen probleem mogen zijn op de weg, maar zou niet echt geschikt zijn om te mountainbiken.
Heb dit hier al meermaals gelezen :roll:

Voor de meerdaagse toertochten die ik doe was ik gegaan voor een oregon 550
Namelijk omdat je de baterijen kan vervangen en de backupcharger's nog ni 100 % vertrouwde
Na vele onzachte kilometers in het bos en over kasseien inclusief val
Ben ik mijne oregon nog ni kwijt geraakt
Bad Pritt
Mountainbiker
Berichten: 100
Lid geworden op: wo 15 apr 2009 13:47
Rijdt met: RR 9.2

Bericht door Bad Pritt »

Bikemount van de oregon is zeer goed.

Er is één "nadeel" aan, je kan de oregon er scheef opzetten en dan klikt hij niet helemaal vast en heb je inderdaad kans dat hij er af valt.

Oplossing : nadat je de oregon op de mount schuift er efkes loodrecht aan trekken, als hij dan niet lost zit hij er correct op en vraag ik mij echt af hoe dat hij er af kan vallen ?
Gebruikersavatar
Artie
Mountainbiker
Berichten: 189
Lid geworden op: za 25 jun 2011 15:37
Rijdt met: Canyon Nerve 29 - On One Inbred 29 - Merida Gustav 26

Bericht door Artie »

Mijn Oregon 450 is er nog nooit afgevallen! (zelfs niet na een voorwaartse salto met fiets en al op een afdaling in Wolfsdonk en toch wel serieus op mn smikkel gegaan :-? )
Ik ben zeer tevreden over de bike-mount van Garmin, enkel heb ik de indruk dat de Oregon veel batterijen verbruikt, dus zeker oplaadbare batterijen erbij kopen!
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Bericht door scelter »

Iemand ervaring met het gebruik van een edge(705) op de motor?
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Bericht door RigolleM »

gem 10km/h schreef:Ik heb intussen mijn edge 800 getest dit weekend, en heb heel wat bijgeleerd (van mijn fouten). Is echt een schitterend toestel, met misschien één nadeel, en dat is dat je GPX-tracks steeds moet omzetten naar TCX, en dat je als je TCX-tracks wil bewerken, ze eerst moet omzetten naar GPX, daarna bewerken, en opnieuw terug naar TCX. Inspanning is wel verwaarloosbaar in vergelijking met het bewerken zelf, dus ook niet echt de moeite om moeilijk over te doen.
Garmin Basecamp gebruiken, en bovenstaande is allemaal overbodig.
Gebruikersavatar
Phille81
Mountainbiker
Berichten: 832
Lid geworden op: zo 24 apr 2011 23:23
Rijdt met: Specialized Epic Comp (2012) + Cube Reaction GTC Team (2011) + Ridley Compact (baanslet)
Contacteer:

Bericht door Phille81 »

Artie schreef:Mijn Oregon 450 is er nog nooit afgevallen!
+1

1 uitzondering : bij mij 1 keer losgekomen na een ietwat zware valpartij... voor de rest zit hij absoluut vast... zowel bij hoge-snelheidsafdalingen met mtb als koersfiets op kasseien...
Nog nergens problemen mee gehad. Ver genoeg op de mount schuiven zodat je hem voelt "klikken".

Ik weet niet of het verschil uitmaakt maar bij mij staan mijn Garmin-mounts op mijn stuurpen.
Het zou me sterk lijken dat bij montage op de handlebar de stabiliteit minder zou zijn ?! :-k
Gebruikersavatar
gem 10km/h
Mountainbiker
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 08 nov 2009 00:44
Rijdt met: Thompson Fusion ALU
Contacteer:

Bericht door gem 10km/h »

Bedankt voor de basecamp-tip. Ik heb zowel basecamp als mapsource, maar ik gebruikte tot nu toe mapsource omdat ik daar gemakkelijker mijn weg in vond.
Plaats reactie