Route maken.

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
luc gs
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: vr 24 jun 2011 14:35
Rijdt met: Thompson

Re: Route maken.

Bericht door luc gs »

Mijn toestel is een Etrex 30.
In ieder geval bedankt iedereen,het is me gelukt :-D :-D :-D Nu efkens wachten op beter weer en dan uitproberen en zien of de
dunne gekozen gekleurde lijn beter is dan de klassieke paarse ???
luc gs
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: vr 24 jun 2011 14:35
Rijdt met: Thompson

Re: Route maken.

Bericht door luc gs »

Hier ben ik terug met ondertussen een andere vraag.Tengevolge van het spel met de knoppekes zie ik op het openingsscherm het vakje
"kaart" niet meer en het vierkantje "sporen" zit nu onder het embleem "waarheen"?
Hoe kan ik dat oplossen???
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Re: Route maken.

Bericht door Beny »

luc gs schreef:Hier ben ik terug met ondertussen een andere vraag.Tengevolge van het spel met de knoppekes zie ik op het openingsscherm het vakje
"kaart" niet meer en het vierkantje "sporen" zit nu onder het embleem "waarheen"?
Hoe kan ik dat oplossen???
Een menu onderdeel vind je terug onder het menu (2x kort na elkaar op menu duwen), ofwel via de knop back waar uw favorieten staan
Van plaats wisselen kan via pagina volgorde (zie uw handleiding)
Of reset doen van de gebruikersinstellingen om alles terug default te plaatsen
Sporen kan je benaderen via waarheen, maar dan enkel om te gebruiken via systeem GA
Sporen benader ik altijd via menu onderdeel sporenbeheer waar je naast GA ook de optie hebt om de trackkleur zelf aan te passen en te tonen op kaart
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Re: Route maken.

Bericht door Beny »

luc gs schreef:Mijn toestel is een Etrex 30.
In ieder geval bedankt iedereen,het is me gelukt :-D :-D :-D Nu efkens wachten op beter weer en dan uitproberen en zien of de
dunne gekozen gekleurde lijn beter is dan de klassieke paarse ???
Dat is eigen voorkeur
Bij de Etrex is het helaas niet zoals bij de Edge de duidelijke paarse lijn donker omboord, maar magenta dat wat mij betreft minder goed zichtbaar is
Voordeel kleur instellen is dat je er meerdere tracks tegelijk kunt tonen op kaart, natuurlijk best niet allen zelfde kleur want dan weet je niet meer wat te volgen, en ook niet lichtblauw want dat is de kleur van uw eigen registratie
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Re: Route maken.

Bericht door Headshot »

Maar als je niet op ga klikt dan krijg je ook geen waarschuwing als je van de koers afwijkt volgens mij
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Re: Route maken.

Bericht door Beny »

Headshot schreef:Maar als je niet op ga klikt dan krijg je ook geen waarschuwing als je van de koers afwijkt volgens mij
Je spreekt denk ik voor de Edge toestellen: Inderdaad, niet op GA wil zeggen ook geen waarschuwing wanneer je van koers bent en ook geen aanduiding op het hoogteprofiel waar je bent

Ikzelf bij MTB met EDGE toestellen:
- ik gebruik GA omdat je paarse lijn donker omboord zeer goed zichtbaar is en omdat je wordt aangeduid op het hoogteprofiel waar je bent
- afslagbegeleiding UIT, want ik kom zeer regelmatig stukken parcours tegen waar geen weg voor op de kaart getekend staat, om te vermijden dat het een bijna wegrit anders wordt wegens aanbieden alternatief over wegen
- uit koers waarschuwing schakel ik ook uit, daar bij MTB in de bossen je wegens onnauwkeurigheid zeer regelmatig op gps net naast de koers aan het rijden bent, om te vermijden dat ik constant die warning krijgt en telkens die warning moet bevestigen op de gps (op de weg staat uit koers warning wel ingeschakeld)

Een gerelateerde instelling:
Ik schakel uit "zet vast op weg" daar je bij MTB zeer regelmatig paden tegenkomt die niet op je kaart staan, om te vermijden dat de gps anders aanduidt dat je ergens op de dichtsbijzijnde weg u bevindt waar je in werkelijkheid ook niet bent (en het toestel registreert het ook zo)

Een instelling gerelateerd aan de rondreis (surprise me): herberekenen UIT, om te vermijden bij verkeerde afslag dat het toestel een herberekening maakt direct terug naar het eindpunt
Plaats reactie