Route maken.

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
luc gs
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: vr 24 jun 2011 14:35
Rijdt met: Thompson

Bericht door luc gs »

Iedereen wil ik hier bedanken om mij een beetje wegwijs te maken met het probleem.
De oplossing die Stokke mij geboden heeft om een link te leggen naar Basecamp,lukt wonderwel.Een "route" maken en omschakelen naar "track" lukt bijzonder goed en is poepsimpel.
Enig nadeeltje (heb ik wel nog niet geprobeerd) denk ik het ontbreken van de witte richtingspijl,die je wel hebt bij het volgen van een "route".

Wat heb ik nog geleerd bij het oefenen?
Als je een route maakt in Mapsource of Basecamp,mag je het startpunt niet laten samenvallen met het eindpunt.
Stokke
Mountainbiker
Berichten: 542
Lid geworden op: zo 08 jan 2012 02:51

Bericht door Stokke »

Hier kunnen de mapsource gebruikers eens het verschil zien met Basecamp
En de basis handelingen leren
Gebruikersavatar
teddy kgb
Mountainbiker
Berichten: 220
Lid geworden op: vr 28 nov 2003 13:55
Rijdt met: Cube Freelite - Azonic Steelhead - Kona Dawg

Bericht door teddy kgb »

Hierop aanvullend een extra vraag:

Kan je de kleur van de te volgen track (standaard paars/roos) ook veranderen? Geel of een iets fellere kleur zou wenselijk zijn, surtout met zonlicht er op (heb dakota20)
Stokke
Mountainbiker
Berichten: 542
Lid geworden op: zo 08 jan 2012 02:51

Bericht door Stokke »

Als we het wel degelijk hebben over een track ( spoor ) geen route
Kan je deze na aanmaak in Basecamp Mapsource de kleur geven die je wil bv in Basecamp dubbelklik met linkermuisknop op de track nu opent er een venster met de trackgegevens daar rechts boven kan je de kleur aanpassen
Indien je deze nu exporteerd naar uw apperaat zal die de kleur hebben die je de track gegeven hebt

In uw gps zelf ga naar trackbeheer selekteer track kleur instellen bekijk kaart indien ok ga
Gebruikersavatar
Flashy
Mountainbiker
Berichten: 320
Lid geworden op: za 13 sep 2008 14:29
Rijdt met: Specialized Epic Elite 2015|Rose Mr ride 29er|Carbon Chinees 29er

Bericht door Flashy »

teddy kgb schreef:Hierop aanvullend een extra vraag:

Kan je de kleur van de te volgen track (standaard paars/roos) ook veranderen? Geel of een iets fellere kleur zou wenselijk zijn, surtout met zonlicht er op (heb dakota20)
Je kan zelfs de kleur van de track veranderen (toch op Edge 705) tijdens het rijden :bounce:
Gebruikersavatar
teddy kgb
Mountainbiker
Berichten: 220
Lid geworden op: vr 28 nov 2003 13:55
Rijdt met: Cube Freelite - Azonic Steelhead - Kona Dawg

Bericht door teddy kgb »

bedankt, ik check t vanavond nog ns thuis !
luc gs
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: vr 24 jun 2011 14:35
Rijdt met: Thompson

Re: Route maken.

Bericht door luc gs »

Hallo Stokke,
In verband met de kleur,je kan die wel aanpassen,maar eens je op de knop "GA" drukt,krijg je terug de paarse kleur.Daarom mijn vraag of het mogelijk is die paarse kleur te vervangen als je de track rijdt?
Gebruikersavatar
Harrehart123
Mountainbiker
Berichten: 746
Lid geworden op: vr 23 dec 2011 12:28
Rijdt met: Pilot - Rohloff - Belt
Contacteer:

Re: Route maken.

Bericht door Harrehart123 »

Zodra je op "GA" drukt heb je geen track meer maar een route... je toestel rekent dan de track om naar een route en die kleur kan je niet aanpassen.
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Re: Route maken.

Bericht door Beny »

luc gs schreef:Hallo Stokke,
In verband met de kleur,je kan die wel aanpassen,maar eens je op de knop "GA" drukt,krijg je terug de paarse kleur.Daarom mijn vraag of het mogelijk is die paarse kleur te vervangen als je de track rijdt?
Yep, via de instellingen van de track kan je zelf de kleur kiezen en moet je aanvinken "toon op kaart"
Uiteraard dan nadien niet meer op "Ga" of op "Rijden" klikken => simpelweg terug naar je kaartscherm (want anders krijg je de bredere paarsachtige lijn die bovenop de zelf gekozen trackkleur komt te liggen)
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Re: Route maken.

Bericht door Beny »

Harrehart123 schreef:Zodra je op "GA" drukt heb je geen track meer maar een route... je toestel rekent dan de track om naar een route en die kleur kan je niet aanpassen.
Ifv welk type toestel

Outdoor: klikken op Ga resulteert dat je een magenta kleurige lijn krijgt

Edge: klikken op Ga resulteert ifv afslagbegeleiding aan of uit in:
- Afslagbegeleiding aan: magentakleurige lijn met afslagbegeleiding, maar voor stukken track waarvoor op de kaart geen weg staat gaat hij omleiden via wegen
- Afslagbegeleiding uit: paarse lijn donker omboord: deze duidt de track aan zoals opgenomen of getekend
Plaats reactie