garmin edge 800 vragen

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
barrewiete
Mountainbiker
Berichten: 240
Lid geworden op: di 12 apr 2011 12:04
Rijdt met: Thompson, Specialized

garmin edge 800 vragen

Bericht door barrewiete »

Ik heb me zopas een garmin edge 800 aangeschaft, joehoe :)
Ik zal hem gebruiken zowel met de koersfiets als met den mtb. Hartslag/cadans-meter niet bijgekocht want daar heb ik niet echt interesse in.

CityNavigator Europa heb ik wel bij het pakket (dus voor navigatie koersfiets).
Voor de MTB ben ik bezig met de openMTB kaarten aan het downloaden/installeren: België, Frankrijk,...

Daar ik een beginner ben op het gebied van fiets-gps heb ik nogal wat vragen:

- Naast die OpenMTBkaarten heb je ook OpenMTB_SRTM files, wat is dit en wie gebruikt deze?

- Wat is het verschil tss track-route-koers?

- Hoe nauwkeurig zou de hoogte en snelheids/afstandsmeter van het toestel zijn? Kan men dit optimaliseren door bepaalde instellingen?

- Waar kan men bestaande koers/MTBritten (ook in het buitenland) van gebruikers vinden om op te slaan in de gps?

- Verschil tss basecamp & mapsource

- Zijn er torrents te vinden van de officiële mtb topo-kaarten, bvb topo Benelux, Topo France,... ?

Ik weet het, een pak vragen, maar ik wil zoveel mogelijk uit mijn toestel halen :)
Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: garmin edge 800 vragen

Bericht door RigolleM »

barrewiete schreef: - Zijn er torrents te vinden van de officiële mtb topo-kaarten, bvb topo Benelux, Topo France,... ?
Ik was van plan om het één en ander te beantwoorden, maar dit doet bij mij de deur dicht, sorry! [-X
Gebruikersavatar
Zombiker
Mountainbiker
Berichten: 638
Lid geworden op: di 13 nov 2007 12:01
Rijdt met: Napa Valley & Tranny steel

Bericht door Zombiker »

:lol:

Tip aan topicstarter: behalve uw laatste vraag die ik mezelf nooit stelde heb ik de meeste van uw vragen, voor de aankoop van m'n Edge onlangs, hier gevonden met een uitvinding die "zoeken" noemt... het staat in rode letters centraal bovenaan uw scherm :wink:
Icebreaker
Mountainbiker
Berichten: 220
Lid geworden op: do 10 feb 2011 17:07

Bericht door Icebreaker »

Zombiker schreef::lol:

Tip aan topicstarter: behalve uw laatste vraag die ik mezelf nooit stelde heb ik de meeste van uw vragen, voor de aankoop van m'n Edge onlangs, hier gevonden met een uitvinding die "zoeken" noemt... het staat in rode letters centraal bovenaan uw scherm :wink:
En als je het daar niet vind: google. Meeste vragen zijn écht heel simpel. Mensen zouden moeten leren eerst te zoeken en pas te vragen als ze het echt niet kunnen vinden. Maar bon, ts, succes met je garmin! Als je bereid bent rustig aan te leren en de mogelijkheden ervan te ontdekken, zal je er héél tevreden van zijn.
barrewiete
Mountainbiker
Berichten: 240
Lid geworden op: di 12 apr 2011 12:04
Rijdt met: Thompson, Specialized

Bericht door barrewiete »

Wat is er mis met mijn laatste vraag misschien?
In mijn auto heb ik voor mijn ingebouwd gps-systeem ook via torrent de navigatie dvd gevonden... Dit is echt wel schering en inslag hoor.

Snap niet waarom daar nu moeilijk over gedaan wordt.. Enfin. Toch bedankt voor het niet beantwoorden van mijn andere vragen :)
Icebreaker
Mountainbiker
Berichten: 220
Lid geworden op: do 10 feb 2011 17:07

Bericht door Icebreaker »

barrewiete schreef:Wat is er mis met mijn laatste vraag misschien?
In mijn auto heb ik voor mijn ingebouwd gps-systeem ook via torrent de navigatie dvd gevonden... Dit is echt wel schering en inslag hoor.

Snap niet waarom daar nu moeilijk over gedaan wordt.. Enfin. Toch bedankt voor het niet beantwoorden van mijn andere vragen :)
Wat er mis mee is? Dat je het gratis wil. Waarom moet alles maar gratis? Jij werkt toch ook niet gratis voor je baas? Wat ga jij zeggen als hij je morgen vraagt of je zaterdagochtend gratis komt werken? Die dingen kosten geld, betaal voor wat je wil hebben.

Tenzij je héél riant betaald wordt, ga je neen zeggen.
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Bericht door _anonymus_ »

Moraalridders hier...

Ik heb de Topo Belux gekocht, maar voor die één keer dat ik eens naar Duitsland of Spanje ga biken koop ik ook niet het volledige kaartpakket van dat land.

Ik heb ook twee Garmin-toestellen (GPS60 en later Edge bij gekocht), en hoe goed ik de Topo Belux kaart ook vind, ik ga ze geen tweede keer kopen als ik ze al heb...
Icebreaker
Mountainbiker
Berichten: 220
Lid geworden op: do 10 feb 2011 17:07

Bericht door Icebreaker »

_anonymus_ schreef:Moraalridders hier...

Ik heb de Topo Belux gekocht, maar voor die één keer dat ik eens naar Duitsland of Spanje ga biken koop ik ook niet het volledige kaartpakket van dat land.

Ik heb ook twee Garmin-toestellen (GPS60 en later Edge bij gekocht), en hoe goed ik de Topo Belux kaart ook vind, ik ga ze geen tweede keer kopen als ik ze al heb...
Je eerste situatie, als je iets wil hebben moet je er maar voor betalen ook. Wil je dat niet, dan kan je het toch wel eens met een gratis kaart stellen zeker? Openstreetmap bijvoorbeeld. Garmin is zo vriendelijk om dit allemaal perfect bruikbaar te maken.

Je 2de situatie kan ik beter begrijpen, je hebt ze al gekocht en zou ze gewoon opnieuw kopen.

Moraalridderij of niet? Ja, ergens wel inderdaad. Maar tis maar waar je de lijn trekt. Het is en blijft een vorm diefstal. Het is niet omdat bits snel gecopiëerd zijn, dat het geen hoop tijd, moeite en geld kost om die bits een eerste keer te produceren.
barrewiete
Mountainbiker
Berichten: 240
Lid geworden op: di 12 apr 2011 12:04
Rijdt met: Thompson, Specialized

Bericht door barrewiete »

Oef ik ben blij dat er toch nog zijn die denken zoals mij...

Mensen we leven nu éénmaal in zo'n maatschappij:
- Neen ik koop geen officiële cd's meer maar ik brand ze via mp3
- Neen ik koop geen updates voor mijn gps in de auto maar ieder jaar zoek ik die via torrents
- Neen ik ga niet meer naar de videotheek maar ik neem gewoon films op links en rechts

En weet je, het werkt perfect, dus waarom zou ik mij druk maken als de middelen er zijn, ik heb ze niet uitgevonden hoor...

Maar enfin, vergeet gewoon die laatste vraag, en misschien kan dit topic verder gaan voor wat ze bedoeld was???
Als het op deze manier al niet tevergeefs is geweest.
chrissie
Mountainbiker
Berichten: 272
Lid geworden op: di 11 jul 2006 23:12
Rijdt met: 29 -T24
Contacteer:

Bericht door chrissie »

laat het NGI eindelijk de 21ste eeuw binnenstappen aub, gratis voor iedereen, overheid als sturende en betalende partner enz, een service voor de burger - gratis?

http://www.ngi.be/NL/NL0.shtm
Plaats reactie