gps met spraakmogelijkheid??

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Thierry
Mountainbiker
Berichten: 1028
Lid geworden op: ma 09 dec 2002 23:28
Rijdt met: veel te veel ...

Bericht door Thierry »

QM schreef:Kan ik mijn Zumo op de fiets gebruiken? Bestaat daar dan een houder voor?
Welke : Zumo 210 - 220 - 500 - 550 - 660 ? Combineer de motocradle met bijvoorbeeld de nieuwe Softplate "heavy duty" steun, of met dezelfde RAM-beugels als wat bij je Zumo meegeleverd werd ...

Qua montage zal dat nogal meevallen. Alhoewel, die kabels die aan de Zumo 660-motorsteun vastzitten ???

Maar 't is vooral de autonomie die een probleem kan vormen bij de Zumo 500/550. Bij de Zumo 210/220 zal dat nog wel meevallen, voor de Zumo 660 zal je voor wat langere trips een extra batterijtje moeten voorzien.
QM
Mountainbiker
Berichten: 955
Lid geworden op: zo 08 nov 2009 20:43
Rijdt met: Na de rit in gebroken wit

Bericht door QM »

Thierry schreef:
QM schreef:Kan ik mijn Zumo op de fiets gebruiken? Bestaat daar dan een houder voor?
Welke : Zumo 210 - 220 - 500 - 550 - 660 ? Combineer de motocradle met bijvoorbeeld de nieuwe Softplate "heavy duty" steun, of met dezelfde RAM-beugels als wat bij je Zumo meegeleverd werd ...

Qua montage zal dat nogal meevallen. Alhoewel, die kabels die aan de Zumo 660-motorsteun vastzitten ???

Maar 't is vooral de autonomie die een probleem kan vormen bij de Zumo 500/550. Bij de Zumo 210/220 zal dat nog wel meevallen, voor de Zumo 660 zal je voor wat langere trips een extra batterijtje moeten voorzien.

Is nen Zumo 500, batterij doet het zeker 4 uur.
Die 500/550 motosteunen sneuvelen wel eens intern(oplaaddefekt), zou misschien met zo een defekt steun geholpen zijn voor op de fiets...
Stokke
Mountainbiker
Berichten: 542
Lid geworden op: zo 08 jan 2012 02:51

Bericht door Stokke »

QM schreef:
Stokke schreef:Die toestellen bestaan al bv Falk in mindere maten de montana en zumo die worden eerder op moto gebruikt maar op fiets kan ook
Smartphone kan ook en er zullen er nog wel zijn
Kan ik mijn Zumo op de fiets gebruiken? Bestaat daar dan een houder voor?
Ja dat kan

http://www.gps.nl/zumo_accessoires.html


Maar Falk en Vdo heeft fiets gps met spraak zumo en montana is ???? voor moto
Der zijn er ook met nuvi ed maar op moutainbike ni veel gezien meer recreatief
Voor van adres naar adres zoals met den auto
Edge Oregon Dakota ( Garmin ) is echt outdoor wandelen en fietsen maar zonder spraak begeleiding
Als je een route geen track rijd word je begelijd met biepjes en pijltjes zoals in den auto
Dit kan je nog beter tot zijn recht laten komen door bij ( garmin ) stel in kaart orientatie koers boven te veranderen in automotive modus worden pijlen groter enkel bij route's geen tracks
QM
Mountainbiker
Berichten: 955
Lid geworden op: zo 08 nov 2009 20:43
Rijdt met: Na de rit in gebroken wit

Bericht door QM »

Stokke schreef:
QM schreef:
Stokke schreef:Die toestellen bestaan al bv Falk in mindere maten de montana en zumo die worden eerder op moto gebruikt maar op fiets kan ook
Smartphone kan ook en er zullen er nog wel zijn
Kan ik mijn Zumo op de fiets gebruiken? Bestaat daar dan een houder voor?
Ja dat kan

http://www.gps.nl/zumo_accessoires.html

Thx! Heb er eentje besteld met accu ondersteuning, zou goed zijn voor min. 8u.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Re:

Bericht door RigolleM »

wildnr1 schreef:
RigolleM schreef:Hoe lang kan je met uw smarthphone fietsen? Mijn iPhone houdt het geen 6u (normale dagtrip) vol met GPS en BT aktief.
de Chinezen verkopen draagbare batterijen vanaf amper 7 €
op die manier rijd ik een week zo rond.
Een quote van bijna 2 jaar oud #-o
Plaats reactie