etrex op stuurpen

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Gebruikersavatar
Rock Rider
Mountainbiker
Berichten: 2881
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:42
Rijdt met: Ritchey Swiss Cross

Bericht door Rock Rider »

Meulentje schreef:Ik rij met een gele etrex op de stuurpen (heb Kaprijke gereden). Heb zelf een houdertje gemaakt door een origineel houder van Garmin 'aan te passen'. Lijkt er misschien niet stevig uit, maar ik heb nog geen problemen gehad en toch al afdalingen afgedonderd.
kan je mij misschien een paar foto'kes doormailen?

alvast merci

de volgende keer stop ik zeker om efkes een babbelke te slaan... (had ik misschien ook beter gedaan nu... :oops:)
Gebruikersavatar
SchizO
Mountainbiker
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 10 aug 2003 11:24
Rijdt met: C'Dale Rush

Bericht door SchizO »

Heb ook wel interesse in de foto
Gebruikersavatar
.:Roel:.
Mountainbiker
Berichten: 521
Lid geworden op: do 08 apr 2004 08:44
Rijdt met: CUBE LTD1; Specialized Epic 07 (Expert); Commencal VIP Nuts 5

Bericht door .:Roel:. »

Same here!
Kben ook benieuwd hoe je die houder aangepast hebt!
Meulentje
Mountainbiker
Berichten: 35
Lid geworden op: wo 30 mei 2007 21:25
Rijdt met: Niner Jet, Singular Swift

Bericht door Meulentje »

Foto best hier zetten. Is wel niet echt professioneel gemaakt. Beetje geknutsel met koperdraad en tie-raps, maar houdt het nu toch al meer dan een jaar vol. Misschien later toch eens iets stevigers kopen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rock Rider
Mountainbiker
Berichten: 2881
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:42
Rijdt met: Ritchey Swiss Cross

Bericht door Rock Rider »

ik heb zelf ook een systeemke ontwikkeld... Ik post hier binnenkort ook wel een foto...
Getest tijdens de 100 km van de regiotoer en moet zeggen, totaal geen problemen mee gehad!

Ben content, want moet dan geen geld stoppen in zo'n relatief duur systeem... :wink:
Gebruikersavatar
SchizO
Mountainbiker
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 10 aug 2003 11:24
Rijdt met: C'Dale Rush

Bericht door SchizO »

Rock Rider schreef:ik heb zelf ook een systeemke ontwikkeld... Ik post hier binnenkort ook wel een foto...
Getest tijdens de 100 km van de regiotoer en moet zeggen, totaal geen problemen mee gehad!

Ben content, want moet dan geen geld stoppen in zo'n relatief duur systeem... :wink:
we wachten :-D
Gebruikersavatar
Rock Rider
Mountainbiker
Berichten: 2881
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:42
Rijdt met: Ritchey Swiss Cross

Bericht door Rock Rider »

voila, de foto'kes zijn er...

Het rubberen dingske (grijs) is een verbreding voor op de fiets om makkelijk een fietsstoelke te kunnen bevestigen. Bij de aankoop van onze fietsstoel voor Nora zaten er verschillende zo'n "kaderverbredingen" bij... Dit is er eentje dat ik over had...

Ik heb daar mijn gps toestel op gemonteerd door de vijs, die diende om de bikehouder op de gps te bevestigen, door het plastiek te draaien. Het witte doekje is om een verbreding te creeëren omdat de vijs iets te lang was.
De laatste foto is een rubber die bij onder andere houders voor fietscomputers en zo zitten. Die gebruik ik om op de stuurpen te leggen om zo schade door het platte van de vijs te vermijden.

Met snelbinders leg ik dat dan vast op mijn stuurpen. Dit zit zeer goed vast, geen beweging meer in te krijgen. Het heeft dus zonder problemen de 100 km van de regiotoer overleefd... :wink:

Dit weekend maak ik foto's van het gemonteerde toestel... 8)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
mtvmtv
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: di 12 jun 2007 13:21
Rijdt met: eddy merckx

stuurhouder garmin etrex familie

Bericht door mtvmtv »

Ik heb reeds een maand een etrex legend CX en heb er de volgende stuurhouder onmiddellijk bijgekocht, zeer gemakkelijk systeem:

Garmin
010-10496-00 Houder Tweede Fiets (25 mm - 32 mm) (9063027a)
Fietsbevestiging voor een tweede fiets (enkel de mount) voor de eTrex-serie modellen en 60-serie modellen. Zowel geschikt voor oversized als niet oversized!
(tip:om het trillen meer tegen te houden doe ik er een elastiek rond)

Martin
Gebruikersavatar
.:Roel:.
Mountainbiker
Berichten: 521
Lid geworden op: do 08 apr 2004 08:44
Rijdt met: CUBE LTD1; Specialized Epic 07 (Expert); Commencal VIP Nuts 5

Bericht door .:Roel:. »

Ziet er echt goed uit!
Dit systeem kan je dan uiteindelijk met elke doorgezaagde buis maken.
Heb daar ook al over nagedacht, maar ik dacht dat enkel een vijs te veel kracht op het "moertje" in het GPS toestel zou zetten.
Dat bevestigingsstukje van Garmin is iets breder en heeft ook zo'n aantal pinnetjes die in de body van de GPS passen. Daarom durfde ik het ni zo goed maken.

Laat zeker weten wat je bevindingen zijn na een ardennenrit, ik ben héél benieuwd.

PS: vraag al maar een patent aan :wink:
Gebruikersavatar
Rock Rider
Mountainbiker
Berichten: 2881
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:42
Rijdt met: Ritchey Swiss Cross

Bericht door Rock Rider »

.:Roel:. schreef:Ziet er echt goed uit!
Dit systeem kan je dan uiteindelijk met elke doorgezaagde buis maken.
Heb daar ook al over nagedacht, maar ik dacht dat enkel een vijs te veel kracht op het "moertje" in het GPS toestel zou zetten.
Dat bevestigingsstukje van Garmin is iets breder en heeft ook zo'n aantal pinnetjes die in de body van de GPS passen. Daarom durfde ik het ni zo goed maken.

Laat zeker weten wat je bevindingen zijn na een ardennenrit, ik ben héél benieuwd.

PS: vraag al maar een patent aan :wink:
Nu nog een systeem vinden met riempjes ipv snelbinders dat makkelijk te monteren en demonteren is...

wordt vervolgd... :wink:
Plaats reactie