Garmin EDGE 1030 update & koppelen

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Plaats reactie
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2219
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

Garmin EDGE 1030 update & koppelen

Bericht door zaskar72 »

Sinds ik mijn software update gedaan heb naar versie 8 wordt mijn toestel niet meer verbonden met mijn IOS gsm.
Ik heb al is alles qua bluetooth koppelingen er af gedaan en opnieuw opgezet en toen lukte het even wel en nu weer niet meer.
Ik snap er niks van...
Hoe kan ik trouwens de bluetooth van mijn Garmin op of af zetten ? Want op mijn toestel komt dat ik die moet inschakelen... :-k
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2219
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

Re: Garmin EDGE 1030 update & koppelen

Bericht door zaskar72 »

Probleem nog steeds niet opgelost. En op de facebook groep zijn er nog mensen van overal ter wereld met hetzelfde probleem. #-o

GARMIN zelf reageert niet, denk dat ze het zelf niet kunnen oplossen ](*,)
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Garmin EDGE 1030 update & koppelen

Bericht door RigolleM »

Allereerst een smartphone van Apple noemt iPhone 8)

Al eens gezocht naar het volgende via google: garmin connect device connection aid
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2219
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

Re: Garmin EDGE 1030 update & koppelen

Bericht door zaskar72 »

Ik heb alles al geprobeerd
Eerst alleen met on line hulp
En daarna ook ism met GARMIN Belgium...

Ze stellen me voor om mijn toestel binnen te brengen en ik krijg een nieuw....
Dat is misschien een oplossing ja maar ik denk eerder dat het aan hun software ligt ipv aan de hardware gezien er nog mensen zijn die dit probleem hebben. Allen met EDGE1030 na update naar versie 8 en niet alleen met een iPhone 5S maar ook hogere types als iPhone 7, 8, ...etc met allen verschillende iOS versie en ook met verschillende SAMSUNG toestellen....

Als ik mijn toestel zou ruilen voor een nieuw ben ik wel al mijn instellingen kwijt en das een ramp daar ik deze niet zelf heb ingesteld en dus niet weet waar alles staat :oops:
En ik heb geen garantie dat mijn probleem met een nieuw toestel is opgelost.

Als ik mijn iPhone wil koppelen aan mijn EDGE1030 dan blijft die ergens halfweg bij het connecteren hangen ….

Voorlopig red ik mij door mijn ritten te uploaden door mijn EDGE1030 aan mijn laptop te hangen via een kabeltje en zo de data over te dragen maar ja …. geen LiveTrack etc mogelijk ondertussen.

Onlangs is er een oplossing gezonden voor uurwerken dus ik vermoed dat er wel degelijk iets mis is met het toestel en ik hoop dat ze er aan aan het werken zijn...
IngeW
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 07 nov 2022 03:07

Re: Garmin EDGE 1030 update & koppelen

Bericht door IngeW »

Beste allen,

Ik heb nu exact hetzelfde probleem met de edge 1030 plus. Afgelopen half jaar geen enkel probleem met draadloos routes vanuit strava garmin edge te krijgen. Maar plots lukt dit niet meer, echt alles geprobeerd. Alles eraf gegooid, via expres alles opnieuw erop etc etc. Zojuist gelukt via kabeltje fit.bestand een route erop te krijgen.

Iemand al een oplossing gevonden voor draadloos routes erop krijgen? Dit is echt vreemd, niks veranderd in instellingen oid, altijd goed gedaan en nu dit..alvast dank voor de tip!

Gr Inge
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Garmin EDGE 1030 update & koppelen

Bericht door RigolleM »

IngeW schreef: ma 07 nov 2022 03:12 Beste allen,

Ik heb nu exact hetzelfde probleem met de edge 1030 plus. Afgelopen half jaar geen enkel probleem met draadloos routes vanuit strava garmin edge te krijgen. Maar plots lukt dit niet meer, echt alles geprobeerd. Alles eraf gegooid, via expres alles opnieuw erop etc etc. Zojuist gelukt via kabeltje fit.bestand een route erop te krijgen.

Iemand al een oplossing gevonden voor draadloos routes erop krijgen? Dit is echt vreemd, niks veranderd in instellingen oid, altijd goed gedaan en nu dit..alvast dank voor de tip!

Gr Inge
Ik mis wat informatie alvorens hier een correct antwoord op te kunnen geven.
Wat bedoel je met draadloos routes vanuit strava garmin edge? Bedoel je hiermee dat je vanuit Strava Routes ritten op uw Garmin Edge wenst te bekomen? Heeft dit ooit gewerkt? Of hoe ging je te werk?
Met welk device probeer je te synchroniseren? Met een smartphone? Welke smartphone (Android/iOS)?
Heb je onlangs updates uitgevoerd op één van uw apparaten (Garmin, OS smartphone, apps,...)?
Zijn alle apps up to date (Garmin Connect app, Strava app,...)?

Veel vragen ik weet het.. maar als je ons meer informatie bezorgt, kunnen we ook gerichter antwoorden.
Plaats reactie