Satellietproblemen in Gingelom ?

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Brainjumper
Mountainbiker
Berichten: 258
Lid geworden op: vr 07 feb 2003 22:11
Rijdt met: SPEC. FSR XC

Satellietproblemen in Gingelom ?

Bericht door Brainjumper »

Reeds enkele jaren rij ik probleemloos fietstochten middels vooraf door mij uitgestippelde GPX-routes op mijn Garmin Express. Zaterdag ll. wou ik in en rondom Gingelom (Sint-Truiden) een ritje gaan doen; doch mijn GPS-toestel had problemen met de satellietontvangst. Ofschoon ik mij in open terrein bevond (in centrum Gingelom nabij de kerk) verliep het vinden van satellieten abnormaal traag en als ze eindelijk gevonden waren, viel na enkel tientallen meters rijden het signaal gewoon weer uit. Ik heb op meerdere plaatsen binnen een straal van ca. 1 km telkens opnieuw geprobeerd, steeds met dezelfde problemen en ben dan maar onverrichter zake terug huiswaarts gekeerd. Terug thuis gaf mijn GPS-toestel totaal geen ontvangstproblemen meer en ook niet gisteren tijdens een ritje van zo'n 82 km in de omgeving van Diest-Halen-Lummen-Beringen marcheerde alles gewoon perfect.
Heeft er iemand dit ook al voorgehad en/of situeert zich dit probleem enkel in of rondom Gingelom ?
Gebruikersavatar
maddog
Mountainbiker
Berichten: 92
Lid geworden op: za 25 feb 2006 21:07
Rijdt met: Specialized stumpjumper S Works M5

Re: Satellietproblemen in Gingel

Bericht door maddog »

Ik heb een vergelijkbaar probleem met mijn garmin. Ik heb bij mijn laatste ritten iedere keer problemen om de gps de koers te laten vinden ook als sta ik op het startpunt. Dit kan soms een half uur in beslag nemen eer ik de route kan starten. Ik heb lang niet meer gereden en ken de routes dus niet/ meer. Wat ik dan ook nog voor heb is dat mijn gps mij compleet verkeerd stuurt en ik dan wel op een of andere trail zit en me dan rondjes laat rijden en na een tijdje route berekeningsfout aan geeft en dan is het helmaal gedaan. Enige wat dan nog helpt is uitschakellen en alles terug opnieuw starten wat resulteert in een niet of deels geregistreerde rit.

Wat me ook opvalt is dat als ik de route gereden heb. En ik wil terug naar huis rijden, en geef thuis in. dat dit zonder enig probleem of fout gaat. Het zijn altijd de routes waar ik mee zit te klooien.
Mijn gps is een edge 1000 die ik nog had van x aantal jaren geleden.
witte555
Mountainbiker
Berichten: 106
Lid geworden op: vr 30 aug 2013 19:21

Re: Satellietproblemen in Gingelom ?

Bericht door witte555 »

Brainjumper schreef: ma 06 sep 2021 10:40 Reeds enkele jaren rij ik probleemloos fietstochten middels vooraf door mij uitgestippelde GPX-routes op mijn Garmin Express. Zaterdag ll. wou ik in en rondom Gingelom (Sint-Truiden) een ritje gaan doen; doch mijn GPS-toestel had problemen met de satellietontvangst. Ofschoon ik mij in open terrein bevond (in centrum Gingelom nabij de kerk) verliep het vinden van satellieten abnormaal traag en als ze eindelijk gevonden waren, viel na enkel tientallen meters rijden het signaal gewoon weer uit. Ik heb op meerdere plaatsen binnen een straal van ca. 1 km telkens opnieuw geprobeerd, steeds met dezelfde problemen en ben dan maar onverrichter zake terug huiswaarts gekeerd. Terug thuis gaf mijn GPS-toestel totaal geen ontvangstproblemen meer en ook niet gisteren tijdens een ritje van zo'n 82 km in de omgeving van Diest-Halen-Lummen-Beringen marcheerde alles gewoon perfect.
Heeft er iemand dit ook al voorgehad en/of situeert zich dit probleem enkel in of rondom Gingelom ?
Uw post is al van een tijdje geleden zie ik,zelf rij ik regelmatig in de buurt of kom er voorbij maar nog nooit problemen ondervonden met mijn gps (garmin 1030)
Gebruikersavatar
Brainjumper
Mountainbiker
Berichten: 258
Lid geworden op: vr 07 feb 2003 22:11
Rijdt met: SPEC. FSR XC

Re: Satellietproblemen in Gingelom ?

Bericht door Brainjumper »

@witte555 - De door mij aangehaalde problemen heb ik enkel en alleen voorgehad op 6 september 2021 in Gingelom en voor- en sindsdien gelukkig nooit meer. Het zal dus een raadsel blijven !
Plaats reactie