Garmin 1030+ "terug naar start"

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Plaats reactie
Bossi13
Mountainbiker
Berichten: 159
Lid geworden op: di 18 sep 2018 10:41

Garmin 1030+ "terug naar start"

Bericht door Bossi13 »

Hallo,

Bij mijn nieuwe GPS werkt de functie "terug naar start" niet meer zoals op mijn vroegere Edge Explore.

Het maakt niet uit of het een geladen koers is of een startpositie die ik vrij bepaal door op de startknop te drukken op eender welke plaats. Telkens geeft ie "routeberekeningsfout"

Weet iemand wat hier de oorzaak van kan zijn, of nog beter, welke de juiste oplossing is?

Groetjes,

Bossi
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Re: Garmin 1030+ "terug naar start"

Bericht door i-Mac »

Kan te maken hebben met de kaarten op het toestel

https://support.garmin.com/nl-BE/?faq=7 ... mP0IF1usI9
Bossi13
Mountainbiker
Berichten: 159
Lid geworden op: di 18 sep 2018 10:41

Re: Garmin 1030+ "terug naar start"

Bericht door Bossi13 »

Bedankt,

Dat kan ik al beter geloven dan het antwoord van Garmin -> Herstart het toestel eens :lol:

Nu nog op zoek naar een routable kaart voor Garmin.

Groetjes,

Bossi
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Re: Garmin 1030+ "terug naar start"

Bericht door i-Mac »

http://www.frikart.no/garmin/


Adres zoeken en meer

Nu hebben alle kaarten een adreszoekfunctie. U hoeft hiervoor geen kaarten meer via Mapsource te nemen. Autorouting is de laatste tijd ook verbeterd, maar is nog steeds niet 100% goed. Op lange afstanden werkt het slecht.

Er verschijnen voortdurend nieuwe details op de kaarten. Velen van jullie hebben het waarschijnlijk opgemerkt. Van nieuwe dingen die het afgelopen jaar zijn binnengekomen, kunnen we b.v. vermeld tunnels, klimmuren (buiten), gapahuk, noodschuur, zwemgedeelte, kampvuurplaats (niet per se goedgekeurd), jachthaven, picknickplaats/picknickbank, uitkijkpunt, klif, etc.

Het is verheugend om te zien dat veel mensen data aanleveren. OpenStreetMap heeft nu op veel plaatsen dekking, wat erg goed is. Sterker nog, beter dan commerciële spelers. Maar we hebben nog meer nodig. Vooral in de bergen en ver van de grote steden is het hier en daar erg dun. Een dikke merci aan iedereen die een bijdrage levert!
Plaats reactie