Forumoverzicht Bikemogelijkheden GPS ervaringen garmin edge 830

ervaringen garmin edge 830

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .

Moderators: Reflex, Angelo., Test team

Bericht za 27 jun 2020 10:49
RigolleM Avatar gebruiker
Mountainbiker

Flip FSR schreef:
Stel: Fietsroute van 150 km op de weg op voorhand op de Edge ingeladen en je wil die gaan rijden.
Bij de 820 duurt het berekenen eeuwen als je de route opstart, dus als je dat niet op voorhand doet maar op je fiets dan zuigt dat wel degelijk.
Is de 830 hier beter in?

Ja instant eigenlijk.. Herbereken gaat ook snel, wereld van verschil.. zelfs sneller dan de Edge 1030.

Bericht za 27 jun 2020 20:25
Erik.B Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: BMC Teamelite 01, massini custom
Flip FSR schreef:
Stel: Fietsroute van 150 km op de weg op voorhand op de Edge ingeladen en je wil die gaan rijden.
Bij de 820 duurt het berekenen eeuwen als je de route opstart, dus als je dat niet op voorhand doet maar op je fiets dan zuigt dat wel degelijk.
Is de 830 hier beter in?

Afslag begeleiding afzetten dan moet die niks berekenen en kan je onmiddellijk vertrekken

Bericht za 04 jul 2020 08:55
Scale Avatar gebruiker
Kerstman

Mijn bike: Scale 40 MTB - Zannata Cross Cx - Klein Beach Bike
RigolleM schreef:
Afslagbegeleiding en herberekenen kan je afzetten en rij je enkel op de track (paarse lijn). Bij het afwijken, komt op het scherm 'van koers' en moet je zelf uw plan trekken. Eénmaal terug op de track krijg je melding 'koers gevonden'.

Je kan in de instellingen van de koers aanduiden of je track (koers) altijd wilt zien of niet en er een kleur aan geven (zoals bij de outdoor GPS'en). Als je niet herberekent houdt hij geen rekening met de onderliggende kaart en toont gewoon het spoor/track.

Er zijn ook mappen beschikbaar van Trailforks met daarin veel offroad paadjes die de Cyclomap niet kent

Is Afslagbegeleiding hetzelfde als Navigatieaanwijzing op de 820?

Bericht za 04 jul 2020 10:11
RigolleM Avatar gebruiker
Mountainbiker

Scale schreef:
RigolleM schreef:
Afslagbegeleiding en herberekenen kan je afzetten en rij je enkel op de track (paarse lijn). Bij het afwijken, komt op het scherm 'van koers' en moet je zelf uw plan trekken. Eénmaal terug op de track krijg je melding 'koers gevonden'.

Je kan in de instellingen van de koers aanduiden of je track (koers) altijd wilt zien of niet en er een kleur aan geven (zoals bij de outdoor GPS'en). Als je niet herberekent houdt hij geen rekening met de onderliggende kaart en toont gewoon het spoor/track.

Er zijn ook mappen beschikbaar van Trailforks met daarin veel offroad paadjes die de Cyclomap niet kent

Op de Edge 820 noemt dit ook afslagbegeleiding!

Bericht za 04 jul 2020 11:53
filiep72 Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15
Ik gebruik sinds een 2 tal weken mijn nieuwe 830. Mijn eerste ervaring met gps rijden . Ik heb er al verschillende routes op gekregen en na gereden. Lukt mij aardig. Wel een storend gebiep iedere 10 sec ongeveer. En dat pijltje dat gps werkt of zo midden mijn scherm heb ik eigenlijk ook niet nodig. Da's een soort 'play' symbool. Waarschijnlijk dat de route afgespeeld wordt of zoiets. Instellingsfoutje door mij misschien?

Bericht za 04 jul 2020 13:32
Beny Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: 7x specialized/1x turner
filiep72 schreef:
Ik gebruik sinds een 2 tal weken mijn nieuwe 830. Mijn eerste ervaring met gps rijden . Ik heb er al verschillende routes op gekregen en na gereden. Lukt mij aardig. Wel een storend gebiep iedere 10 sec ongeveer. En dat pijltje dat gps werkt of zo midden mijn scherm heb ik eigenlijk ook niet nodig. Da's een soort 'play' symbool. Waarschijnlijk dat de route afgespeeld wordt of zoiets. Instellingsfoutje door mij misschien?

Dat play pijl betekent dat uw toestel merkt dat je in beweging bent maar dat je niet op start hebt geduwd (knopje rechts onder) of dat uw toestel staat op autopauze aan (indien het slechts bij stilstaande momenten opduikt of bij mindere gps ontvangst)

Bericht za 04 jul 2020 13:34
Beny Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: 7x specialized/1x turner
RigolleM schreef:
Scale schreef:
RigolleM schreef:

Op de Edge 820 noemt dit ook afslagbegeleiding!

Navigatieaanwijzingen plaats ik op "tijdens navigatie" waardoor je enkel bij een route of bij een koers met afslagbegeleiding" een extra dataveld krijgt bovenaan in je kaartscherm waar de aanwijzingen komen te staan om je te begeleiden

Vorige

Keer terug naar GPS