Lezyne Mega C en Mega XL

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Plaats reactie
Shreddie Mercury
Mountainbiker
Berichten: 67
Lid geworden op: do 01 mar 2018 15:35

Lezyne Mega C en Mega XL

Bericht door Shreddie Mercury »

Vrij nieuw op de markt, maar aantrekkelijk voor mij (zijnde op zoek naar een eerste gps, geen ervaring).
Opinies, meningen, ervaringen?
Shreddie Mercury
Mountainbiker
Berichten: 67
Lid geworden op: do 01 mar 2018 15:35

Re: Lezyne Mega C en Mega XL

Bericht door Shreddie Mercury »

helemaal niemand?
PieterW
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 06 jun 2017 21:47

Re: Lezyne Mega C en Mega XL

Bericht door PieterW »

Ik gebruik de Mega C nu ruim twee maanden. Gebruikte daarvoor (af en toe) een Garmin Dakota 20; goed ding maar beetje lomp, niet echt een bike computer en moeilijk afleesbaar scherm. Was op zoek naar modern toestel om mijn ritten te registreren en download tracks na te rijden. Nog geen moment spijt van de Mega C. Strak machientje, perfect scherm, accurate registratie, perfect om tracks te volgen. Bediening met toetsen bevalt ook goed en is niet complex. Bovendien goeie app voor instellen en dataverwerking. Hartslagsensor van Lezyne werkt goed samen. Ik gebruik de forward mount van Lezyne: fijn ding. Meerwaarde van de kleuren is eerder beperkt, maar ziet er wel tof uit. Ik heb de backlight constant aan; ideaal voor het bos en batterijduur geen enkel probleem.
Enige nadeel van de unit: bij lage snelheid en onder de bomen (idd tijdens klimmen) gaat toestel soms tijdelijk in pauze. GPS signaal gaat dan even verloren. Niets aan te doen volgens Lezyne, zouden alle toestellen last van hebben...
Ah ja: prijs van de Mega C is natuurlijk ook super!
Shreddie Mercury
Mountainbiker
Berichten: 67
Lid geworden op: do 01 mar 2018 15:35

Re: Lezyne Mega C en Mega XL

Bericht door Shreddie Mercury »

Pieter, Bedankt voor de review. Ik ben ook geneigd naar de Mega C te gaan. Kleur is toch handig vind ik om je goed te kunnen oriënteren: verschil tussen een bos en een wei op je scherm etc...

Toestel is wel erg afhankelijk van de smartphone heb ik de indruk, is dat een voordeel of eerder een last?

Ben je tevreden over dat kaartloadsysteem van Lezyne, waarbij je telkens het stuk van de kaart downloadt dat je nodig hebt? Hoe groot is zo’n stuk in Belgische termen? Ik bedoel: geraakt bijvoorbeeld heel de provincie Luik daarop of hoe moet ik mij dat voorstellen voor gebruik hier bij ons?
PieterW
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 06 jun 2017 21:47

Re: Lezyne Mega C en Mega XL

Bericht door PieterW »

Hmm, oriëntatie met de Mega C.
Dat komt niet goed.
Zoomen zeer beperkt, en kleuren ook.
Geen onderscheid bos, veld of bebouwing.
Paar steunkleuren voor grotere wegen en je route.

Het is m.i. vooral een fietscomputer: registratie en narijden van tracks.
Dat gaat perfect, mét ondersteuning van een basale kaart.
Turn-by-turn gaat ook, om bv begin van een track te vinden.
Voor oriëntatie gebruik je je smartphone; die kan dat veel beter.
Afhankelijk van smartphone?
Ja, maar wie dat niet...
Plaats reactie