GPS voor recreatieve fietsers.

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
on6hp
Mountainbiker
Berichten: 352
Lid geworden op: ma 06 dec 2010 23:36

Re: GPS voor recreatieve fietsers.

Bericht door on6hp »

quab schreef:
sam2300 schreef:Ik zou graag voor mijn ouders een gps kopen (nieuwjaar komt eraan), maar heb hier zelf niet zo veel ervaring mee. Zij mountainbiken niet, het zijn eerder recreatieve fietsers die vaak routes volgens het knooppuntennetwerk rijden.

Het is dus niet de bedoeling dat hartslagen of kadans gemeten worden. Het belangrijkste is dat het toestel gebruiksvriendelijk moet zijn (zijn al een dagje ouder :wink: ) en dat het compatibel is met dat knooppuntennetwerk. Al is het natuurlijk altijd leuk dat hoogtemeters en dergelijke gemeten kunnen worden, dit is geen absolute vereiste.

Iemand een idee voor welke GPS ik best zou gaan? Prijs/kwaliteitsgewijs?

Alvast bedankt voor de info!
Mijn tip:niet doen. Je gaat de eerste 2 weken veel support mogen geven, en daarna niet meer, want het ding gaat ongebruikt in de schuif blijven liggen. Ook de allersimpelste toestellen zijn VEEL te ingewikkeld.

Koop ze liever zo'n set met van die papieren knooppuntenhoudertjes...of een boekje met leuke routes.
Dit is een moeilijke, maar tenzij je ouders echt met computers overweg kunnen (ik bedoel niet een A4tje in Word maken) zou ik het ook niet doen. Ik vrees dat hun verwachtingen te hoog zullen liggen, tenzij je gaat naar een "Zümo" systeem waar ze met weinig handelingen een bestemming kunnen ingeven.
Je bent natuurlijk best geplaatst om de kennis van je ouders in te schatten.
Su6
TGV
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 02 dec 2011 11:55
Rijdt met: Focus

Re: GPS voor recreatieve fietsers.

Bericht door TGV »

Heb vorig jaar voor kerstmis een etrex 20 gekregen (heb dat toen bewust gekozen omdat het een vrij eenvoudig toestel is). Ik kan het in ieder geval aanraden.
Grote voordelen van de Etrex 20 volgens mij: gebruiksgemak (toestel is heel eenvoudig te bedienen) - prijs - uploaden van routes/kaarten is vrij eenvoudig.
Ik gebruik het ook regelmatig om te geocachen. Ik kan het dus zeker aanraden (wel fietshouder mee aankopen).
Enfin, ik ben er zo enthousiast over dat ik het nu zelf voorgesteld heb om als cadeau te kopen voor mijn schoonouders.
Plaats reactie