Strava

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Gebruikersavatar
Kristof Huyck
Mountainbiker
Berichten: 1619
Lid geworden op: zo 06 sep 2009 19:52
Rijdt met: Buggenhout

Strava

Bericht door Kristof Huyck »

Tijdens mijn zoektocht voor een alternatief op Garmin Connect op www.strava.com uitgekomen en vind het best wel een aanrader.

Vooral de segmenten maken het uniek: je kan je tijd op hellingen of kasseistroken vergelijken met andere rijders 8)
Ze hebben ook een app voor iphone of android, naast ondersteuning voor garmin toestellen uiteraard.

Het enige spijtige is dat er momenteel nog wat weinig gebruikers zijn, maar dat mag niemand tegenhouden om het eens uit te proberen, integendeel :-)
Gebruikersavatar
ThaDoc
Mountainbiker
Berichten: 767
Lid geworden op: wo 22 sep 2010 21:14
Rijdt met: ne rood/witte
Contacteer:

Bericht door ThaDoc »

Leuk! Ga ik wel eens proberen. Bedankt voor de tip! :-)
Phils
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: di 28 apr 2009 12:51
Rijdt met: Koga

Bericht door Phils »

Inderdaad zeer goede site!
En het feit dat je met een smartphone (iOS of Android) ook gebruik kan maken van de dienst, zorgt ervoor dat de drempel lager ligt. Niet iedereen heeft immers nood aan een aparte GPS voor op de fiets, en de beide apps zijn gratis en gebruiksvriendelijk!
De "virtual leader boards" zijn inderdaad zeer leuk! Je kan per segment zien wie de beste tijd heeft neergezet. Als je ergens goed in bent, of een leuk wegje weet, kan je er zelf ook een segment van maken en kijken hoe de andere mensen scoren die er voorbij rijden! Met als ultieme bekroning de "King Of Mountain" badge als je de beste bent ;)

Ook voor trainingsdoeleinden gebruik ik Strava liever dan Garmin Connect omwille van de zeer mooie, eenvoudige en toch informatie interface!
Veel meer mogelijkheden dan je op het eerste zicht zou verwachten van de cleane site.
Zo kan je bijvoorbeeld niet alleen een overzicht per jaar, maand, week of dag krijgen, maar je kan die telkens laten sorteren op afstand, duur, activiteiten of persoonlijke records. De kaartjes zijn ook zeer duidelijk, en je krijgt telkens mooie samenvattingen van je prestaties per rit.

Kortom, aanrader!!
Gebruikersavatar
Rock Rider
Mountainbiker
Berichten: 2881
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:42
Rijdt met: Ritchey Swiss Cross

Bericht door Rock Rider »

ik gebruik deze ook en is zeker een aanrader!
Gebruikersavatar
Harrehart123
Mountainbiker
Berichten: 746
Lid geworden op: vr 23 dec 2011 12:28
Rijdt met: Pilot - Rohloff - Belt
Contacteer:

Bericht door Harrehart123 »

Palmboy
Mountainbiker
Berichten: 489
Lid geworden op: za 06 aug 2005 11:05
Rijdt met: Stevens Haze ES (2011) + Scott Scale 35 (2008)

Bericht door Palmboy »

't Is een vergif! Nooit meer rustig een helling oprijden ;-)
Gebruikersavatar
Samuel
Mountainbiker
Berichten: 399
Lid geworden op: za 11 aug 2007 10:52
Rijdt met: 1 voor de winter 1 voor de zomer 1 voor de baan

Bericht door Samuel »

De maxx!!!!
Ik ben al een tijdje op zoek naar iets als garmin connect maar dan beter.
Nu nog wat vrienden overtuigen :-)
pieterp
Mountainbiker
Berichten: 1277
Lid geworden op: di 15 mar 2005 09:25
Rijdt met: Niner One9,Transition Smuggler,Transition Rapture,Magneet Cafe Racer ,Achielle Craighton Pick Up
Contacteer:

Bericht door pieterp »

Leuk speelgoed!
Gebruikersavatar
Kameel^
Mountainbiker
Berichten: 987
Lid geworden op: di 02 aug 2005 19:42
Rijdt met: Niner EMD, Ghost htx actinum, Tita Joven racer

Bericht door Kameel^ »

inderdaad!

beetje te plezant eigenlijk, gisteren wat gaan losrijden, kom ik toch wel geen helling tegen zeker :lol: alles gegeven natuurlijk
Gebruikersavatar
G-m@n.
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: zo 04 feb 2007 21:03
Rijdt met: specialized epic expert 2021
Contacteer:

Bericht door G-m@n. »

Kameel^ schreef:inderdaad!

beetje te plezant eigenlijk, gisteren wat gaan losrijden, kom ik toch wel geen helling tegen zeker :lol: alles gegeven natuurlijk
zet u link er eens bij, dan voeg ik u toe (zoek nog wat ritje u kant uit) :wink:
Plaats reactie