satellieten

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3871
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Bericht door Beny »

rollemol schreef:
Brunox schreef:Al eens een hard reset gedaan ?
Neen , maar op het net heb ik al wel gevonden hoe ik dit moet doen . Komt erop neer dat je dan al gegevens eraf gooit en ze er terug op zet . Dan zit ik weer met het probleem dat ze mijn City Navigator Europe NT 2011 er in de winkel waar ik die gekocht heb op mijn toestel hebben gezet en ik deze niet mee naar huis heb gekregen .
als ge de CN niet meegekregen hebt dan is dat diefstal!!
Gebruikersavatar
facebreaker
Mountainbiker
Berichten: 205
Lid geworden op: do 07 aug 2008 18:58
Rijdt met: Trek Fuel Ex8

Bericht door facebreaker »

er werd gesproken van de vorige versie van software nl de 3.10 te downloaden , maar die vind ik nergens , en die software/firmware installeert toch enkel via webupdater?? dus automatisch zal die de nieuwste versie 3.20 ophalen en installeren of zie ik dat verkeerd

na lang zoeken dit gevonden downgrade van 3.20 naar vorige versie 3.10

Download link

http://www.garmin.com/software/Edge605_705_310.gcd

Save the file to the Garmin directory on your unit but rename the file to: gupdate.gcd

When you turn on the unit it will ask do you want to downgrade.

hopelijk help ik er iemand mee , want zelf ondervind ik geen problemen met v3.20 , maar wil al wel voorbereid zijn in case of
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

en ben ik daarmee niks kwijt dan ?? of moet ik dan mijn topo kaart gaan herinstaleren en etc, en blijft de geschiedenis en dergelijke blijven ook staan nog ??
Ander moet ik alles eerst gaan saven natuurlijk

MaC'Red 8)
Gebruikersavatar
facebreaker
Mountainbiker
Berichten: 205
Lid geworden op: do 07 aug 2008 18:58
Rijdt met: Trek Fuel Ex8

Bericht door facebreaker »

lijkt me niet zonder kleerscheuren te gaan

http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 27&t=69620


1-hier ook problemen met snelheid die wegvalt vooral onder bladerdek. Steeds stop dan weer start enzenz. Terug naar oude software en jawel alles kwijt. GGGGRRRRR :evil: :evil: :evil:

2- hier ook alles kwijt :(. Altijd nog beter dan een niet goed functionerend apparaat, maar toch zonde van geschiedenis etc.
rollemol
Mountainbiker
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 24 feb 2008 18:50

Bericht door rollemol »

rollemol schreef:
Brunox schreef:
MaC'Red schreef: en hoe zoekt geen installeert ge die ?? mijne gps blokkeert steeds als ik em aan de pc aansluit voor uit te lezen, had ik thans niet voor deze update

MaC'Red 8)

http://www.garmin.com/software/Edge605_705_310.gcd
Het was deze link die ik ook al had gevonden maar dan kom ik in een voor mij hooiberg terecht waar ik een speld moet gaan zoeken . http://www.bing.com/search?FORM=WINFLA& ... ension+gcd
Heb ondertussen een mail van Garmin terug gekregen dat ik hem maar moet terugsturen , maar hoelang ben ik hem dan kwijt ?
Daarom zou ik toch is willen proberen om (terug) naar de vorige versie te gaan maar ik kom nog steeds uit zoals hierboven beschreven . Zou er iemand hier is de exacte link kunnen zetten zodat ik er wel aanuit kan .
Gebruikersavatar
Brunox
Mountainbiker
Berichten: 2752
Lid geworden op: zo 18 mar 2007 19:49
Rijdt met: Kona/Genesis/Commencal/Ritchey

Bericht door Brunox »

een leuk forum daarover is

http://forum.gps.nl/
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

voila vandaag de vorige versie er terug op gezet en morgen ofwat es kijken wat het resultaat is. Ik heb gewoon de versie gpupdate.gcs eruit gesmeten en de andere erin gezet en na opstaren van de gps enkel uur taal en eenheden her instellen zoals 12/24 - meters en of 5ms en etc. Is op een wip gedaan trouwens.

MaC'Red 8)
Gebruikersavatar
facebreaker
Mountainbiker
Berichten: 205
Lid geworden op: do 07 aug 2008 18:58
Rijdt met: Trek Fuel Ex8

Bericht door facebreaker »

http://www.garmin.com/software/Edge605_705_310.gcd

download deze file en HERBENOEM hem" gupdate.GCD " staat ook zo in de garmin folder van het toestel.

sluit toestel aan op de pc " edge moet hiervoor niet aangezet worden "

windows zal hierna een submenu openen zodat je de edge map kan openen , kopieer en plak de juist gedownloade gupdate.GCD in de garmin map
en overschrijf de vorige versie 3.20. met de 3.10 versie

verwijder " Veilig het toestel " dus niet zomaar uit pc trekken maar via hardware veilig verwijderen icoon.

ga nu naar buiten en zet de edge aan. hierna komt de vraag oudere software versie terugzetten , antwoord ja
melding volgt dat de instellingen worden gereset. ( kaarten blijven behouden ) gebruikersprofiel, instellingen en geschiedenis ben je wel kwijt.
rollemol
Mountainbiker
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 24 feb 2008 18:50

Bericht door rollemol »

Heb juist ne downgrade van 3.20 naar vorige versie 3.10 gedaan en het was niets gekort ! Terug een update naar de 3.20 en nog altijd niets gekort .
Volgens mij de hardware ? Nu weet ik het ook niet meer .
Kan nog steeds geen satellieten ontvangen en dit voor een toestel van 2 maanden oud wat tot hier toe altijd perfect heeft gefunctioneerd . Maar nu ?
Gebruikersavatar
dirtyd
Mountainbiker
Berichten: 972
Lid geworden op: ma 23 feb 2009 22:43
Rijdt met: Sante cruz talboy ltc , Kona process 111

Bericht door dirtyd »

rollemol schreef:Heb juist ne downgrade van 3.20 naar vorige versie 3.10 gedaan en het was niets gekort ! Terug een update naar de 3.20 en nog altijd niets gekort .
Volgens mij de hardware ? Nu weet ik het ook niet meer .
Kan nog steeds geen satellieten ontvangen en dit voor een toestel van 2 maanden oud wat tot hier toe altijd perfect heeft gefunctioneerd . Maar nu ?
Een hele harde reset (+- 5kg ) en goed mikken :lol:
Plaats reactie