Valbescherming GPS !!

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Plaats reactie
Gebruikersavatar
facebreaker
Mountainbiker
Berichten: 205
Lid geworden op: do 07 aug 2008 18:58
Rijdt met: Trek Fuel Ex8

Valbescherming GPS !!

Bericht door facebreaker »

Ik heb pas een nieuwe edge705

na veel rond lezen op het internet blijkt bij veel gps toestellen de stuurbevestiging de zwakke schakel te zijn . Hiervoor bestaan vele alternatieven maar meestal nogal prijzig .

omdat ik mijn spaarcentjes niet zo direct wil kwijtspelen ben ik voor de edge of andere toestellen naar een eenvoudige oplossing gaan zoeken om een valzekerheid te hebben dmv een polsbandje .

na wat zoekwerk tussen wat oude computerspullen vond ik er enkele die afkomstig waren van usb sticks en oude fototoestellen.

enkel nog wat Loctite Pvc instant lijm en nu kan ik de polsband over het stuur bevestigen , als het lipje van de stuurpenklem nu afbreekt heb ik een 2e beveiliging zodat ik mn toestel niet ongemerkt kwijtspeel
Afbeelding
Gebruikersavatar
Herder Alex²
Mountainbiker
Berichten: 952
Lid geworden op: za 02 jun 2007 18:56
Rijdt met: Specialized FSR Epic Comp 2007 - Fatboy Expert 2015 - Camber FSR Comp 2017

Bericht door Herder Alex² »

Goed idee =D> =D>
Gebruikersavatar
OG_Mike
Mountainbiker
Berichten: 155
Lid geworden op: wo 06 jan 2010 17:22
Rijdt met: Specialized Stumpjumper Comp 2010

Bericht door OG_Mike »

Handig en efficient. Mooi idee!
Gebruikersavatar
glimburger
Mountainbiker
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 02 jun 2010 06:11
Rijdt met: Specialized T.LEVO expert
Contacteer:

Bericht door glimburger »

ik heb hetzelfde als oplossing, ook van een oude usb-stick. ik heb onderaan aan mijn oregon 550t een doorgang, vergelijkbaar met hetgeen je soms op gsm's ziet, waar het stukje draad perfect door kan. Het koordje heb ik ingekort en bind ik simpelweg op de stuurpen. Zo is ook de valhoogte beperkt tot pakweg 15 cm en voorkom ik een rondzwierende gps.
Gebruikersavatar
nidecker
Mountainbiker
Berichten: 421
Lid geworden op: do 19 okt 2006 10:19
Rijdt met: Radon

Bericht door nidecker »

Goed idee en ineens een beetje anti diefstal =D> :lol:
Gebruikersavatar
MT_Biker
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: di 05 feb 2008 10:01
Rijdt met: Stevens SMC Flight ES

Bericht door MT_Biker »

Heb reeds een 4000km gereden met garmin en stuurhouder is nog nooit kapot gegaan (en 't is nog altijd zo een oud model, nieuwe versie van stuurhouder zou hier NOG =D> beter tegen kunnen) in tegenstelling tot de vele verhalen die ik hierover lees. Belangrijk om dit tegen te gaan is de Tie Wraps nie te hard aan te spannen rond stuur en dan heb je hier normaal geen problemen mee :lol:

Is natuurlijk een mooie bijkomende zekerheid als je de gps via deze weg kan bevestigen ... hopelijk gaat de lijm nie invreten in behuizing van Edge want dan ben je natuurlijk verder van huis #-o
Plaats reactie