Tom-S-works HT 2010 Foto's @ P1 8,27kg

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
Gebruikersavatar
_alain_
Mountainbiker
Berichten: 5929
Lid geworden op: di 13 mar 2007 20:49
Rijdt met: ¿que?

Bericht door _alain_ »

Met al dat one-off carbon geweld ga ik ervan uit dat je wel wat centjes hebt ;)
Dan is deze wielset misschien iets voor je:
http://light-wolf.de/index.php?option=c ... z&rsID=330
En dat zijn echte gewichten..
Tom-s
Mountainbiker
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 23 jan 2008 19:10
Rijdt met: is blij met mij erop
Contacteer:

Bericht door Tom-s »

_alain_ schreef:Met al dat one-off carbon geweld ga ik ervan uit dat je wel wat centjes hebt ;)
Dan is deze wielset misschien iets voor je:
http://light-wolf.de/index.php?option=c ... z&rsID=330
En dat zijn echte gewichten..
Het is niet dat ik veel geld heb (ben ook maar student, met studentenjobs). Ben gewoon bereid een groter bedrag uit te geven aan mijn fiets dan velen anderen. Naast de sport van het fietsen is tunen/WW'en gewoon een hobby waarin ik graag investeer.

Edit: En tube wielen lijken me niets. Ben te bang dat ik ooit met een lekke band kom te staan op training. De fiets moet voor mij wel vertrouwen scheppen dat ik er meermaals per week mee kan trainen zonder groot onderhoud en alles te checken en zonder de kans dat ik met brokken kom te staan halverwege mijn tocht. Ik moet echt vertrouwen hebben in alle onderdelen en in tuben heb ik dat niet direct.
balphydus schreef: Dt Swiss 180 naven met nieuwe ratchet (36)
Deze heeft Centerlock aansluiting en is daarmee al zwaarder dan de concurrentie. Ook 36 tov 45 POE zoals bij vergelijkbare naven. Niet eerste keus.



Verder net de fiets nog eens gewogen en hij blijkt 8,27 Kilogrammen te wegen inclusief hartslagmeter en dergelijke. Had afgelopen weken nog wat dingen bijgewerkt, zo heb ik nu bijvoorbeeld 10 gram lichtere schijven (hope mini Pro ipv hope mini) en heb ik de handvatten iets aangepast.
Ook heb ik hem nu eens goed gewassen voor het wegen, nu zit er nog maar weinig zand bij in het gewicht.

Ik kan de chainstay protector nog vervangen voor een Biba (weegt nu 50 - 60 gram) en ga de remhendels nog van hun logo's ontdoen (zal daar 2 gram op winnen maximaal, maar meer voor de mooi).

Foto van gisteren op training (neem nu zelfs foto's voor op het forum).
Afbeelding
need for speed
Mountainbiker
Berichten: 1082
Lid geworden op: zo 06 feb 2011 15:18
Rijdt met: open 0-10

Bericht door need for speed »

_alain_ schreef:Met al dat one-off carbon geweld ga ik ervan uit dat je wel wat centjes hebt ;)
Dan is deze wielset misschien iets voor je:
http://light-wolf.de/index.php?option=c ... z&rsID=330
En dat zijn echte gewichten..
staan een paar goeie licht wielekes op
balphydus
Mountainbiker
Berichten: 782
Lid geworden op: za 04 nov 2006 09:16
Rijdt met: Scott Scale

Bericht door balphydus »

Tom-s schreef:
_alain_ schreef:Met al dat one-off carbon geweld ga ik ervan uit dat je wel wat centjes hebt ;)
Dan is deze wielset misschien iets voor je:
http://light-wolf.de/index.php?option=c ... z&rsID=330
En dat zijn echte gewichten..
Het is niet dat ik veel geld heb (ben ook maar student, met studentenjobs). Ben gewoon bereid een groter bedrag uit te geven aan mijn fiets dan velen anderen. Naast de sport van het fietsen is tunen/WW'en gewoon een hobby waarin ik graag investeer.

Edit: En tube wielen lijken me niets. Ben te bang dat ik ooit met een lekke band kom te staan op training. De fiets moet voor mij wel vertrouwen scheppen dat ik er meermaals per week mee kan trainen zonder groot onderhoud en alles te checken en zonder de kans dat ik met brokken kom te staan halverwege mijn tocht. Ik moet echt vertrouwen hebben in alle onderdelen en in tuben heb ik dat niet direct.
balphydus schreef: Dt Swiss 180 naven met nieuwe ratchet (36)
Deze heeft Centerlock aansluiting en is daarmee al zwaarder dan de concurrentie. Ook 36 tov 45 POE zoals bij vergelijkbare naven. Niet eerste keus.



Verder net de fiets nog eens gewogen en hij blijkt 8,27 Kilogrammen te wegen inclusief hartslagmeter en dergelijke. Had afgelopen weken nog wat dingen bijgewerkt, zo heb ik nu bijvoorbeeld 10 gram lichtere schijven (hope mini Pro ipv hope mini) en heb ik de handvatten iets aangepast.
Ook heb ik hem nu eens goed gewassen voor het wegen, nu zit er nog maar weinig zand bij in het gewicht.

Ik kan de chainstay protector nog vervangen voor een Biba (weegt nu 50 - 60 gram) en ga de remhendels nog van hun logo's ontdoen (zal daar 2 gram op winnen maximaal, maar meer voor de mooi).

Foto van gisteren op training (neem nu zelfs foto's voor op het forum).
Afbeelding
http://absoluteblack.cc/
Tom-s
Mountainbiker
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 23 jan 2008 19:10
Rijdt met: is blij met mij erop
Contacteer:

Bericht door Tom-s »

balphydus schreef: http://absoluteblack.cc/
Ik ken die rotors maar ben er niet van onder de indruk.
Ze verkopen een 95g 160mm diameter 1.7mm dikte centrelock rotor voor 161€. Een Hope 160mm met 1.8mm dikte weegt 75 - 78 gram en kost slechts 50€, als je er dan een WW-centerlock adapter bij gebruikt ben je altijd lichter uit voor veel minder geld.

Titanium rotor's zal ik nooit gaan gebruiken. Mijn Hope rotors wegen nu 84 en 66 gram. De 160mm kan wel lichter maar de 140mm is voor mij licht genoeg.
Plaats reactie