Tom-S-works HT 2010 Foto's @ P1 8,27kg

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
Gebruikersavatar
SD2E
Mountainbiker
Berichten: 1833
Lid geworden op: wo 07 jan 2009 22:40
Rijdt met: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Bericht door SD2E »

Tom-s schreef:Helaas. tegenvaller.

Ik gebruik een AX Daedalus L3 welke op maximum insert precies de juiste lengte heeft voor mij. Nu heb ik zoals eerder beschreven al een speciaal gootje laten maken welke de zadels beter ondersteund en er voor zorgt dat de zadelpen wat meer uit het frame kan komen. Nu blijkt mijn 2010 frame 4mm hoger te zijn dan mijn 2006 frame. Nu moet ik dus eerst weer een nieuw custom zadelgootje laten maken met slechts 5mm hoogte. Dit is moeilijk en zeer tijdrovend en zal daarom even duren.


Edit: Bij AX hebben ze zowel minimum als maximum insert. :wink:
Dat begrijp ik niet goed, je kan de zadelpen toch 4mm dieper steken?
Tom-s
Mountainbiker
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 23 jan 2008 19:10
Rijdt met: is blij met mij erop
Contacteer:

Bericht door Tom-s »

Het probleem is dat ik dan de maximum insert overschrijd. Daar zit geen versterking meer en dan zou de pen kunnen breken. Dat heb ik liever niet.
Gebruikersavatar
ReeVeS
Mountainbiker
Berichten: 476
Lid geworden op: za 21 mar 2009 16:41
Rijdt met: BeOne Raw Pro - Canyon CF
Contacteer:

Bericht door ReeVeS »

serieuzen freak blijkbaar ... wordt mooi [-o<
G-love
Mountainbiker
Berichten: 1166
Lid geworden op: ma 21 mar 2005 14:39

Bericht door G-love »

graag eens een totaal beeld?
ziet er in elk geval super uit (allé volgens hetgeen ik nu zie hé)
Gebruikersavatar
matthy_bm
Mountainbiker
Berichten: 152
Lid geworden op: zo 21 mar 2010 16:15
Rijdt met: s-works 29"

Bericht door matthy_bm »

G-love schreef:graag eens een totaal beeld?
ziet er in elk geval super uit (allé volgens hetgeen ik nu zie hé)
+1
Tom-s
Mountainbiker
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 23 jan 2008 19:10
Rijdt met: is blij met mij erop
Contacteer:

Bericht door Tom-s »

Ax-Lightness Daedalus Tuning:

Om mijn AX Daedalus zadelpen wat lichter te maken en te verbeteren maak ik gebruik van een Smud-Carbon cradle van het nieuwe type. Deze is speciaal voor mij extra laag gemaakt met een gewicht van slechts 5,8 gram en een hoogte van onder de 6mm. De normale AX cradle is 12,2 gram en ruim 10mm hoog.
Verder heb ik een Smud-carbon V2 type zadel laten maken en ook deze heb ik met een 2mm lager profiel laten maken. Deze zit op 73.2 gram. Nu, omdat deze onderdelen allemaal een laag profiel hebben zijn de AX bouten te lang.
Deze heb ik dan ook ieder met een 5mm ingekort en deze zijn van 8,9 naar 7,8 gram gegaan (kan ze nog 5mm korten maar heb nu ruimte genoeg en ga geen dure boutjes onnodig inkorten om een extra gram te winnen).
Zo heb ik totaal 7,5 gram gewonnen op een toch al erg lichte pen en gaat de pen van 138,1 naar 130,6 gram gegaan (niet slecht voor een L3 30.9 Daedalus).
De zadel-zadelpen combi komt op slechts 203,8 gram uit.
Foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
spaver
Mountainbiker
Berichten: 265
Lid geworden op: ma 21 sep 2009 21:07
Rijdt met: santa cruz blur xt xtr reba

Bericht door spaver »

Dit blijf ik volgen al dat carbon en dat lage gewicht , gaat het is niet ooit te laag worden en dat dan alles gaat breken bij een val ofzo?

Maar wel leuk om te zien dat iemand zo gebeten is door het gewicht van zijn fiets en er zoveel tijd insteekt.

Keep it up.
Gebruikersavatar
blubberduck
Mountainbiker
Berichten: 851
Lid geworden op: wo 17 dec 2003 16:22
Rijdt met: Epic S-Works WC 29", Stump S-Works 29"

Bericht door blubberduck »

mooie specs., alleen zie ik nergens het gewicht van de kabels en gaines..?

ps. wel een zware wielset vind ik ...een setje met Tune KK + MMX Podium + CX plattespaak kom je op +/- 1220gr :wink:

ook met de vork kun je nog een pak gram winnen, bv. DT Swiss XRC 1170gr. :wink:

en hiermee zou je rond 7.8kg komen....

succes 8)
Tom-s
Mountainbiker
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 23 jan 2008 19:10
Rijdt met: is blij met mij erop
Contacteer:

Bericht door Tom-s »

Heb zitten denken aan een lichtere wielset. Zit alleen te azen op een achternaaf met meer aangrijpingsmomenten. Toch zal die naafset niet voor dagelijks gebruik zijn zoals mijn Chris King set. Tune Dezibel is momenteel de beste optie. Helaas gaat die waarschijnlijk niet in productie en ik kan een prototype/early production krijgen maar vind de prijs veel te hoog.
Voornaaf zou dan een Mack zijn en de wielset zou rond de 1100 gram moeten wegen. Voorlopig is er helaas de financiële ruimte niet voor want ga komende zomer samenwonen met mijn vriendin.
balphydus
Mountainbiker
Berichten: 782
Lid geworden op: za 04 nov 2006 09:16
Rijdt met: Scott Scale

Bericht door balphydus »

Tom-s schreef:Heb zitten denken aan een lichtere wielset. Zit alleen te azen op een achternaaf met meer aangrijpingsmomenten. Toch zal die naafset niet voor dagelijks gebruik zijn zoals mijn Chris King set. Tune Dezibel is momenteel de beste optie. Helaas gaat die waarschijnlijk niet in productie en ik kan een prototype/early production krijgen maar vind de prijs veel te hoog.
Voornaaf zou dan een Mack zijn en de wielset zou rond de 1100 gram moeten wegen. Voorlopig is er helaas de financiële ruimte niet voor want ga komende zomer samenwonen met mijn vriendin.
Dt Swiss 180 naven met nieuwe ratchet (36)
Plaats reactie