Giant XTC Aluxx
Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
-
- Mountainbiker
- Berichten: 42
- Lid geworden op: wo 30 mar 2011 13:10
- Rijdt met: Giant XTC Aluxx / Shimano XTR 2011
Giant XTC Aluxx
Bericht door MTB_Toerist »
Ben al een tijdje met een projectje bezig dat tot een nieuwe bike moest leiden en vandaag de laatste hand eraan gelegd.
Frame: Giant XTC Aluxx maat S
Vork: Trigon carbon starre vork
Stuur + stuurpen: Ritchey wcs
Zadel + zadelpen: Ritchey wcs
Handvatten + bar-ends: Ritchey wcs
Pedalen: Shimano xt
Wielen: Shimano MT15
Banden: Michelin wild run'r 1.40 slick
Remschijven: Shimano xt 160
Remmen: Shimano xtr
Cranks: Shimano xtr 175mm dubbel 42/30
Ketting: Shimano xtr
Cassette: Shimano xtr 10 speed 11-34
Bracket: Shimano xtr
Shifters: Shimano xtr 10 speed
Derailleurs: Shimano xtr
Zadelpenklem: Giant
Het Giant xtc frame
Achterbrugbeschermer in neoprene
Onderdelen
Bar-ends (voor de witte gekozen)
Ritchey wcs stuur
en stuurpen
Handvatjes
Ritchey wcs zadel
Shimano xt pedalen
Wielen en banden
Duidelijk verschil in vorkhoogte en vorm tussen de PRO op mijn Prorace en deze nieuwe Trigon
Al wat onderdeeltjes gemonteerd
XTR 2011 10 speed groep
Alle onderdelen geplaatst
Dit is 'm dan
Ik weet dat de wielen niet bepaald licht zijn, maar dat deert niet; ik ben er tevreden over (zitten in m'n andere bike ook).
Ik rij er voorlopig enkel mee op de weg en heb daarom een Dura-Ace cassette en ketting gelegd; alles (schakelen) werkt prima.
Frame: Giant XTC Aluxx maat S
Vork: Trigon carbon starre vork
Stuur + stuurpen: Ritchey wcs
Zadel + zadelpen: Ritchey wcs
Handvatten + bar-ends: Ritchey wcs
Pedalen: Shimano xt
Wielen: Shimano MT15
Banden: Michelin wild run'r 1.40 slick
Remschijven: Shimano xt 160
Remmen: Shimano xtr
Cranks: Shimano xtr 175mm dubbel 42/30
Ketting: Shimano xtr
Cassette: Shimano xtr 10 speed 11-34
Bracket: Shimano xtr
Shifters: Shimano xtr 10 speed
Derailleurs: Shimano xtr
Zadelpenklem: Giant
Het Giant xtc frame
Achterbrugbeschermer in neoprene
Onderdelen
Bar-ends (voor de witte gekozen)
Ritchey wcs stuur
en stuurpen
Handvatjes
Ritchey wcs zadel
Shimano xt pedalen
Wielen en banden
Duidelijk verschil in vorkhoogte en vorm tussen de PRO op mijn Prorace en deze nieuwe Trigon
Al wat onderdeeltjes gemonteerd
XTR 2011 10 speed groep
Alle onderdelen geplaatst
Dit is 'm dan
Ik weet dat de wielen niet bepaald licht zijn, maar dat deert niet; ik ben er tevreden over (zitten in m'n andere bike ook).
Ik rij er voorlopig enkel mee op de weg en heb daarom een Dura-Ace cassette en ketting gelegd; alles (schakelen) werkt prima.
-
- Mountainbiker
- Berichten: 78
- Lid geworden op: za 28 aug 2010 10:51
- Rijdt met: GT Zaskar Expert / scott foil 20
Bericht door aaron19121986 »
MEGA GAAF maar ik zou er toch met in het bos duiken.
En die vork is echt knap
En die vork is echt knap
-
- Mountainbiker
- Berichten: 42
- Lid geworden op: wo 30 mar 2011 13:10
- Rijdt met: Giant XTC Aluxx / Shimano XTR 2011
Bericht door MTB_Toerist »
Bedankt voor de reacties mannen !
Voorlopig kan ik het nog niet "over mijn hart krijgen" om met deze bike het veld en bos in te rijden; alles is mij daarvoor nog veel te mooi
Ik heb m'n andere bike nog waar ik nu terug xc profielbanden heb opgelegd om mee op 't onverharde te rijden.
Persoonlijk vind ik het frame zeker niet te klein voor mij; ik hou er niet van om met een TE groot frame te rijden. Als je zo wat bengelt tussen een S en een M framemaat; dan opteer ik voor het kleiner frame.
De combinatie met deze Trigon vork maakt er een echte "bochtenwerk" racer van.
Ben gisteravond een ritje gaan doen van 2u met deze nieuwe bike en de eerste indruk is altijd de bijzonderste; dan merk je het grote verschil tussen de bike die ik nu heb en deze nieuwe Giant het best. Hoe meer ik er zal mee rijden, hoe meer dat eerste gevoel zal vervagen....
De fiets heeft een "nerveus" stuurgedrag en daar hou ik van.
Het frame is ook een heel verschil tov mijn andere mtb; zeer stijf en elke trap "is raak" (zouden de Nederlanders zeggen).
Ik had nog wat reserve gelaten op de vorkschachtlengte en na het ritje van gisteren heb ik ondervonden dat m'n stuurpen naar beneden moet (heb ik ondertussen al gedaan).
Wat ook een verschil is bij het afschakelen; de ketting verspringt reeds vanaf je de shifterhendel met je wijvinger naar je toe trekt (bij mijn andere fiets is het een LX 9-speed shifter en die laat de ketting pas los wanneer ik de shifterhendel terug los laat.)
Ik heb SLX schijfremmen 160 op de Provex en deze XTR's remmen véél krachtiger; je kan ook perfect doseren.
Aan het einde van m'n rit gisteravond nog regen gekregen dus bij thuiskomst de bike direct gekuist
Een goed gevoel aan dat ritje overgehouden; vanavond na m'n werk ben ik er terug mee weg en zal de set Allan key's (imbussleutels) in m'n zakken zitten hebben om het nodige afstellen te kunnen doen indien nog nodig.
Voorlopig kan ik het nog niet "over mijn hart krijgen" om met deze bike het veld en bos in te rijden; alles is mij daarvoor nog veel te mooi
Ik heb m'n andere bike nog waar ik nu terug xc profielbanden heb opgelegd om mee op 't onverharde te rijden.
Persoonlijk vind ik het frame zeker niet te klein voor mij; ik hou er niet van om met een TE groot frame te rijden. Als je zo wat bengelt tussen een S en een M framemaat; dan opteer ik voor het kleiner frame.
De combinatie met deze Trigon vork maakt er een echte "bochtenwerk" racer van.
Ben gisteravond een ritje gaan doen van 2u met deze nieuwe bike en de eerste indruk is altijd de bijzonderste; dan merk je het grote verschil tussen de bike die ik nu heb en deze nieuwe Giant het best. Hoe meer ik er zal mee rijden, hoe meer dat eerste gevoel zal vervagen....
De fiets heeft een "nerveus" stuurgedrag en daar hou ik van.
Het frame is ook een heel verschil tov mijn andere mtb; zeer stijf en elke trap "is raak" (zouden de Nederlanders zeggen).
Ik had nog wat reserve gelaten op de vorkschachtlengte en na het ritje van gisteren heb ik ondervonden dat m'n stuurpen naar beneden moet (heb ik ondertussen al gedaan).
Wat ook een verschil is bij het afschakelen; de ketting verspringt reeds vanaf je de shifterhendel met je wijvinger naar je toe trekt (bij mijn andere fiets is het een LX 9-speed shifter en die laat de ketting pas los wanneer ik de shifterhendel terug los laat.)
Ik heb SLX schijfremmen 160 op de Provex en deze XTR's remmen véél krachtiger; je kan ook perfect doseren.
Aan het einde van m'n rit gisteravond nog regen gekregen dus bij thuiskomst de bike direct gekuist
Een goed gevoel aan dat ritje overgehouden; vanavond na m'n werk ben ik er terug mee weg en zal de set Allan key's (imbussleutels) in m'n zakken zitten hebben om het nodige afstellen te kunnen doen indien nog nodig.
- Vos in de bossen
- Mountainbiker
- Berichten: 2951
- Lid geworden op: wo 16 apr 2008 10:58
- Rijdt met: VIPER Nitro en CORRATEC Superbow
Bericht door Vos in de bossen »
.....Echt waar, deze fiets hoort in het bos te zijn !!!
En sterker nog: in mijne garage...
Een mooi ding, gelukkig voor je, die is voor me een maat te klein.
En het is zoals je zegt;: beter een kleinere maat nemen dan een te groot.
-
- Mountainbiker
- Berichten: 42
- Lid geworden op: wo 30 mar 2011 13:10
- Rijdt met: Giant XTC Aluxx / Shimano XTR 2011
Bericht door MTB_Toerist »
Neen, neen Kawa; 'k heb al koersfietsen genoeg gehad....
Trouwens; ik zeg dat ik er "voorlopig" niet mee in 't bos ga rijden.....
Bij mij heeft dat wat tijd nodig (teveel respect voor het materiaal )
Trouwens; ik zeg dat ik er "voorlopig" niet mee in 't bos ga rijden.....
Bij mij heeft dat wat tijd nodig (teveel respect voor het materiaal )