2011 Cube Elite HPC PRO ( Volledig Sram XX !! )
Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
- brouwers
- Mountainbiker
- Berichten: 74
- Lid geworden op: zo 12 jul 2009 09:23
- Rijdt met: niner air9 carbon
cube
mooi
moest ge andere wielen steken zou ik toch een goed setje laten spaken
is goed koper en toch nog beter dan slr mavic
en zefii diene moet op elke vlo commentaar kunne geve trek u da ni aan
diene moet toch me ne wonder fiets rijde da er aan ne andere fiets wel altijd iet ni goe is
moest ge andere wielen steken zou ik toch een goed setje laten spaken
is goed koper en toch nog beter dan slr mavic
en zefii diene moet op elke vlo commentaar kunne geve trek u da ni aan
diene moet toch me ne wonder fiets rijde da er aan ne andere fiets wel altijd iet ni goe is
Ik heb dit bij m'n 1ste XX-cranck ook gehad. Mijn nieuwe kader was blijkbaar iets breder... Je kan een beetje foefelen door een extra spacer (max 1mm) te plaatsen tussen het lager en de cranck.hANDYman schreef:xxbeemerxx schreef:Vandaag tijdens men toertocht ontdekt dat er maar een paar millimeter zit tussen mijn kader en men trapstel armen
Met het gevolg dat er het minste vuil tussen komt krast op mijn kader
Want kan er eigenlijk verkeerd zijn ?
Mijn trapstel is een 175 mm en pressfit bracket.
verkeerde q-factor genomen, ge hebt 2 versies eh, de 156 en 165.
Meer kan je niet doen want dan kan je de cranck niet meer goed vast zetten zonder dat er te veel spanning op je lager(cups) komt.
Ik heb achteraf een nieuwe (q 165mm) crank moeten kopen
- xxbeemerxx
- Mountainbiker
- Berichten: 121
- Lid geworden op: do 21 okt 2010 21:57
- Rijdt met: Specialized Epic
Bericht door xxbeemerxx »
[/quote]
Ik heb dit bij m'n 1ste XX-cranck ook gehad. Mijn nieuwe kader was blijkbaar iets breder... Je kan een beetje foefelen door een extra spacer (max 1mm) te plaatsen tussen het lager en de cranck.
Meer kan je niet doen want dan kan je de cranck niet meer goed vast zetten zonder dat er te veel spanning op je lager(cups) komt.
Ik heb achteraf een nieuwe (q 165mm) crank moeten kopen [/quote]
Ik zal inderdaad een andere Cranck moeten kopen denk van Q facktor 165 mm
Ik heb dit bij m'n 1ste XX-cranck ook gehad. Mijn nieuwe kader was blijkbaar iets breder... Je kan een beetje foefelen door een extra spacer (max 1mm) te plaatsen tussen het lager en de cranck.
Meer kan je niet doen want dan kan je de cranck niet meer goed vast zetten zonder dat er te veel spanning op je lager(cups) komt.
Ik heb achteraf een nieuwe (q 165mm) crank moeten kopen [/quote]
Ik zal inderdaad een andere Cranck moeten kopen denk van Q facktor 165 mm
- dejos^^
- Mountainbiker
- Berichten: 578
- Lid geworden op: zo 21 feb 2010 13:27
- Rijdt met: cube ltd race 2011
Re: cube
+1brouwers schreef:mooi
moest ge andere wielen steken zou ik toch een goed setje laten spaken
is goed koper en toch nog beter dan slr mavic
en zefii diene moet op elke vlo commentaar kunne geve trek u da ni aan
diene moet toch me ne wonder fiets rijde da er aan ne andere fiets wel altijd iet ni goe is
- RVH
- Mountainbiker
- Berichten: 427
- Lid geworden op: wo 23 nov 2011 18:10
- Rijdt met: Merckx / Cube Elite 29 Super HPC 2012
Ben nog niet echt mee met de nieuwste types brackets en crankstellen maar vroeger kon dat wel ....hANDYman schreef:@RVH zou ge nie eens nadenken eer ge iets post...... hij kan toch 't bracket van zen fiets nie veranderen. ik denk da gij zene bb92 pressfit verward met ne bb30 pressfit....
Zo had je vroeger brackets de vierkante waarbij bv. een campagnolo cranckstel niet zo ver op de as schoof op een shimano as, of het kan ook andersom zijn maar het is te lang geleden, dus als je daar problemen had met te weinig speling aan de kettingkant van het tandwiel kon je zo nog een oplossing bieden.
Als je 10 jaar niet meer gefietst hebt loop je wat achter met de technologie he, ik haal het wel in