Cannondale Tesoro tuned
Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
-
- Mountainbiker
- Berichten: 269
- Lid geworden op: za 27 sep 2003 12:07
- Rijdt met: Cannondale Taurine 2007/8.2kg + Cannondale Tesoro 2010/8.7kg
- Contacteer:
Cannondale Tesoro tuned
Was de bedoeling dat ik m'n Gazelle stadsfiets ging verkopen en die bike ging gebruiken als allround en bad weather bike om naar m'n werk te biken...woog origineel 12.8kg.
Maar kon het weer niet laten en heb een Mavic R-SYS wielset en XTR componenten opgezet...maw niet meer echt de bike om eventjes aan de Delhaize te zetten + is een zeer stevige wielset MAAR...moet wel opletten dat je de carbon spaken niet beschadigd (door bv een pedaal van een andere bike in de fietsstalling)...dus m'n good old Gazelle heb ik toch maar behouden en gebruik m'n Tesoro nu als trainingsfiets voor op de baan (wat ik me tot nu toe nog niet beklaagd heb)
De originele opstelling heb ik niet op foto maar hier heb je de andere stadia
Zaten origineel Shimano Deore naven/DT Swiss velgen/Schwalbe Marathon Supreme banden die redelijk hoog tegen m'n spatbord kwamen...maar met die Michelin Pro 3 Race banden was dat eventjes anders, kvond da wel cool
Ik reed met die bike toch niet in de regen dus spatborden eraf en een Profile opzetstuur erop + m'n Rotor Agilis crank/zwarte Chris King BB/ Crank Brothers Candy 4ti pedalen die ik over had van m'n mtb.
Was wat onhandig om te shiften en te remmen dus een Profile basebar en nieuw carbon Profile opzetstuur erop met bijpassende Dura-Ace tijdrit componenten. M'n Michelin banden vervangen door Vittoria Open Pavé Evo CG banden erop, want met onze "goed onderhouden" fietspaden mocht ik om de 10 ritten nieuwe banden kopen + viel constant plat#-o
K weet et da groen van die banden vloekt wel maar val nu tenminste niet meer plat...Weegt momenteel 8.740gr.
Dat bolt goed in die opstelling maar er zijn wel een paar minpunten aan:
- je haalt zowiezo hogere snelheden en moet nu nog meer opletten voor slechte paden, putten, takken, ...
- sneller reageren om te remmen omdat er "terug" een auto indraait zonder kijken en vergeet z'n richtingaanwijzers uit te steken, je geen vorrang geeft, ...
-met m'n XTR V-brakes heb ik genoeg rempower maar aan die snelheden glij je gewoon door = resultaat al 2x nieuwe Vittoria buband mogen kopen omdat ie op een stuk vlak was ipv rond
Maw om goed door te rijden zonder dat het angszweet je uitbreekt, heb je al niet zoveel keuzes meer qua wegen.
Langs het kanaal Brugge-Oostende en Brugge- Gent kan je echt doorbollen
Maar kon het weer niet laten en heb een Mavic R-SYS wielset en XTR componenten opgezet...maw niet meer echt de bike om eventjes aan de Delhaize te zetten + is een zeer stevige wielset MAAR...moet wel opletten dat je de carbon spaken niet beschadigd (door bv een pedaal van een andere bike in de fietsstalling)...dus m'n good old Gazelle heb ik toch maar behouden en gebruik m'n Tesoro nu als trainingsfiets voor op de baan (wat ik me tot nu toe nog niet beklaagd heb)
De originele opstelling heb ik niet op foto maar hier heb je de andere stadia
Zaten origineel Shimano Deore naven/DT Swiss velgen/Schwalbe Marathon Supreme banden die redelijk hoog tegen m'n spatbord kwamen...maar met die Michelin Pro 3 Race banden was dat eventjes anders, kvond da wel cool
Ik reed met die bike toch niet in de regen dus spatborden eraf en een Profile opzetstuur erop + m'n Rotor Agilis crank/zwarte Chris King BB/ Crank Brothers Candy 4ti pedalen die ik over had van m'n mtb.
Was wat onhandig om te shiften en te remmen dus een Profile basebar en nieuw carbon Profile opzetstuur erop met bijpassende Dura-Ace tijdrit componenten. M'n Michelin banden vervangen door Vittoria Open Pavé Evo CG banden erop, want met onze "goed onderhouden" fietspaden mocht ik om de 10 ritten nieuwe banden kopen + viel constant plat#-o
K weet et da groen van die banden vloekt wel maar val nu tenminste niet meer plat...Weegt momenteel 8.740gr.
Dat bolt goed in die opstelling maar er zijn wel een paar minpunten aan:
- je haalt zowiezo hogere snelheden en moet nu nog meer opletten voor slechte paden, putten, takken, ...
- sneller reageren om te remmen omdat er "terug" een auto indraait zonder kijken en vergeet z'n richtingaanwijzers uit te steken, je geen vorrang geeft, ...
-met m'n XTR V-brakes heb ik genoeg rempower maar aan die snelheden glij je gewoon door = resultaat al 2x nieuwe Vittoria buband mogen kopen omdat ie op een stuk vlak was ipv rond
Maw om goed door te rijden zonder dat het angszweet je uitbreekt, heb je al niet zoveel keuzes meer qua wegen.
Langs het kanaal Brugge-Oostende en Brugge- Gent kan je echt doorbollen