Niner Air9

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
Gebruikersavatar
joske77
Mountainbiker
Berichten: 1139
Lid geworden op: za 28 jun 2008 17:44
Rijdt met: Nicolai Argon RoCC '11

Bericht door joske77 »

veel mooier met die vaste vork... nu nog een zwarte zadelpen :-)
pieterp
Mountainbiker
Berichten: 1277
Lid geworden op: di 15 mar 2005 09:25
Rijdt met: Niner One9,Transition Smuggler,Transition Rapture,Magneet Cafe Racer ,Achielle Craighton Pick Up
Contacteer:

Bericht door pieterp »

Vet met de blauwe graphics op de vork! Ik zie dat je een 180mm schijf gebruikt, volgens de handleiding is een 160mm de max, maar het zal wel houden zeker.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Bericht door RigolleM »

Dit heeft EPD ooit eens geschreven:
El Perro Diablo schreef:Die limiet is om de fabricant in te dekken tegen misbruik eigenlijk, da er geen freeride mee gereden wordt...of zoiets...

Uiteindelijk, bij xc gebruik, zijn volgens mij de uitgeoefende krachten op die vork bij dezelfde remweg identiek bij 160/180.

Als ge 40km/h bolt en ge gaat remmen over 10 meter, dan is de kracht op de fork hetzelfde meen ik.

Gaat ge die 10 meter inkorten naar 7 meter (groter schijf) dan is de kracht groter, maar ik vraag mij af of bij xc gebruik ge zo hard aan uwe voorrem ga liggen sleuren dat die fork het zou begeven???

Veel harder dan op de afdalingen in Houffa ga zo'n fork ni afzien denk hier in Pelgie.

Meestal wordt een 180 skijf geschtoken voor een betere modulatie ipv meer remkracht, dus dan't is't helemaal geen issue.
Gebruikersavatar
julie
Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: di 17 mei 2005 15:59
Rijdt met: Devinci Troy

Bericht door julie »

pieterp schreef:Vet met de blauwe graphics op de vork! Ik zie dat je een 180mm schijf gebruikt, volgens de handleiding is een 160mm de max, maar het zal wel houden zeker.
ik dacht te hebben gelezen op de vork zelf dat ik wel een 180mm schijf mag gebruiken..
Gebruikersavatar
RockShark
Kerstman
Berichten: 1609
Lid geworden op: do 22 jun 2006 13:44

Bericht door RockShark »

julie schreef:
pieterp schreef:Vet met de blauwe graphics op de vork! Ik zie dat je een 180mm schijf gebruikt, volgens de handleiding is een 160mm de max, maar het zal wel houden zeker.
ik dacht te hebben gelezen op de vork zelf dat ik wel een 180mm schijf mag gebruiken..
http://www.ninerbikes.com/fly.aspx?layo ... &taxid=222

Op de website staat er ook tot 185 mm...
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

Verdorie, dat is de eerste keer in 100 jaar dat ik een alu fiets knap vind. Alleen die zadelpen vloekt, vervangen door een zwarte inderdaad.

PS: die lange stuurpen ziet er niet uit, en lijkt me bovendien ook vrij gevaarlijk.
zondagsrijer
Mountainbiker
Berichten: 315
Lid geworden op: di 15 jun 2004 00:30
Rijdt met: rocky mountain element 950rsl

Bericht door zondagsrijer »

A d r i schreef: PS: die lange stuurpen ziet er niet uit, en lijkt me bovendien ook vrij gevaarlijk.
Adri bedoelt waarschijnlijk stuurbuis :-D Maar of da ge nu met uwe smikkel daar op zou vallen of op de stuurpen maakt volgens mij nie veel uit.

Verder natuurlijk heerlijke fiets zeker met die vaste vork en zwarte zadelpen (kcnc nu 55eu bij vrv) :drunk:
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

yep, dat ding dat daar uitsteekt, dus inderdaad stuurbuis.
Je zal er maar op gaan zitten als je otb gaat :P
pieterp
Mountainbiker
Berichten: 1277
Lid geworden op: di 15 mar 2005 09:25
Rijdt met: Niner One9,Transition Smuggler,Transition Rapture,Magneet Cafe Racer ,Achielle Craighton Pick Up
Contacteer:

Bericht door pieterp »

RockShark schreef:
julie schreef:
pieterp schreef:Vet met de blauwe graphics op de vork! Ik zie dat je een 180mm schijf gebruikt, volgens de handleiding is een 160mm de max, maar het zal wel houden zeker.
ik dacht te hebben gelezen op de vork zelf dat ik wel een 180mm schijf mag gebruiken..
http://www.ninerbikes.com/fly.aspx?layo ... &taxid=222

Op de website staat er ook tot 185 mm...
Dan hebben ze dat veranderd, handleiding bij de mijne zegt 160mm, fotos op de site ook nog.
Gebruikersavatar
erwin.91
Mountainbiker
Berichten: 1849
Lid geworden op: zo 26 nov 2006 20:00
Rijdt met: NINER!!!

Bericht door erwin.91 »

pieterp schreef:
RockShark schreef:
julie schreef: ik dacht te hebben gelezen op de vork zelf dat ik wel een 180mm schijf mag gebruiken..
http://www.ninerbikes.com/fly.aspx?layo ... &taxid=222

Op de website staat er ook tot 185 mm...
Dan hebben ze dat veranderd, handleiding bij de mijne zegt 160mm, fotos op de site ook nog.
De handleiding bij mijn vork zegt Max 160mm, en op mijn vork zelf staat er letterlijk Max ROTOR 185mm
Plaats reactie