Niner Air9
Geplaatst: za 26 jun 2010 17:40
Hier dan mijn nieuwe 29er, een niner air 9!
even een kort lijstje met de specs:
frame Niner air9, maat small
Fox vork G2 geometrie (komt van mijn gary fisher X-caliber)
Wielen ZTR 355-hope pro II
banden rocket ron
Transmissie: FRM crank 24-38 met een XT cassette (11-34), achter derrie sram XO, voor derrie deore, twisters XO
stuur Ritchey WCS
stuurpen syntace
Remmen hope mono mini
Ik kom momenteel op een totaal gewicht van 10,25kilo, dat viel me een beetje tegen want ik had gehoopt onder de 10kilo te komen, maar ik denk dat die Fox vork niet erg licht is. In eerste instantie ging ik ook voor de niner carbon vork, maar nadat een goede vriend van mij onlangs een flinke val heeft gemaakt en we denken dat het te maken heeft omdat hij altijd met een vaste vork rijdt (hij reed tegen een vrij platte steen aan en had waarschijnlijk zijn stuur niet goed genoeg vast), ben ik dus van een vaste vork teruggekomen. Ook al omdat ik altijd in de ardennen rijd en niet zo'n erg brede schouders heb (en ook ze niet wil krijgen )
even een kort lijstje met de specs:
frame Niner air9, maat small
Fox vork G2 geometrie (komt van mijn gary fisher X-caliber)
Wielen ZTR 355-hope pro II
banden rocket ron
Transmissie: FRM crank 24-38 met een XT cassette (11-34), achter derrie sram XO, voor derrie deore, twisters XO
stuur Ritchey WCS
stuurpen syntace
Remmen hope mono mini
Ik kom momenteel op een totaal gewicht van 10,25kilo, dat viel me een beetje tegen want ik had gehoopt onder de 10kilo te komen, maar ik denk dat die Fox vork niet erg licht is. In eerste instantie ging ik ook voor de niner carbon vork, maar nadat een goede vriend van mij onlangs een flinke val heeft gemaakt en we denken dat het te maken heeft omdat hij altijd met een vaste vork rijdt (hij reed tegen een vrij platte steen aan en had waarschijnlijk zijn stuur niet goed genoeg vast), ben ik dus van een vaste vork teruggekomen. Ook al omdat ik altijd in de ardennen rijd en niet zo'n erg brede schouders heb (en ook ze niet wil krijgen )