Fixie Peugeot
Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
Fixie Peugeot
Na wat speurwerk op zoekertjes sites een leuke oude Peugeot koersfiets op de kop kunnen tikken. De fiets dateert uit 1982 en is een speciale editie die Peugeot uitbracht om hun 100 jarig (1882-1982) te vieren.
Na wat sleutel en poets werk is het resultaat een leuke, low-budget, fixie.
Fiets zoals aangekocht;
Wielen gespaakt met oude Wolber M59 velg, Sapim Race spaken en Miche Pista naven;
Resultaat;
Na wat sleutel en poets werk is het resultaat een leuke, low-budget, fixie.
Fiets zoals aangekocht;
Wielen gespaakt met oude Wolber M59 velg, Sapim Race spaken en Miche Pista naven;
Resultaat;
Waarom zou het wiel of de ketting (wat je bedoeld denk ik) niet blijven zitten? Bij een gewone piste fiets is dit toch ook geen probleem en bij de toppers op de piste komt hier heel wat meer kracht op.Tnez schreef:
Blijft je wiel een beetje zitten zonder chain tensioner? of heb je hem nog niet echt kunnen testen?
Ik denk dat je achteraan wel gemakkelijk naar een 14 kan gaan hoor. (kan je terwijl ook wat meer kracht in de beentjes kweken)
De fiets dient voor wat te spelen en wat rond te "cruisen" niet om te om kracht te kweken!
- ToxicWaste
- Mountainbiker
- Berichten: 265
- Lid geworden op: do 26 jun 2008 17:40
- Rijdt met: Vlaams-Brabant
- Contacteer:
Omdat het een vast verzet is kun je tegendruk geven op de pedalen. Zo kun je dus remmen, maar plots stoppen gaat uiteraard niet. Eerst nog gedacht om een voorrem te monteren, maar dit staat niet echt mooi.ToxicWaste schreef:en hoe gaat het remmen dan in zijn werk?
Vandaar dat de fixie's ook wel 'Kamikazefietsen' worden genoemd ( http://www.nu.nl/binnenland/2216657/kam ... orgen.html ).
- Tnez
- Mountainbiker
- Berichten: 36
- Lid geworden op: ma 23 feb 2009 19:03
- Rijdt met: Prorace Talos, Cube Acid, Bianchi Nirone
Uw frame is een gewoon koersframe en geen pistefiets, dat zie je zo aan de geometrie en ook aan uw dropouts (waar uw achterwiel in gemonteerd staat)Bobbie schreef: Waarom zou het wiel of de ketting (wat je bedoeld denk ik) niet blijven zitten? Bij een gewone piste fiets is dit toch ook geen probleem en bij de toppers op de piste komt hier heel wat meer kracht op.
Ik denk dat je wel nog zal merken dat uw ketting steeds slapper zal hangen, dat is omdat uw achterwiel naar voor schuift door op de trappers te duwen (en ook de rek van de ketting). Met chain tensioners trek je uw achterwiel nog meer naar achter waardoor je ketting steeds strak blijft.
Ook bij het afremmen vanop uw pedalen ga je enorm veel druk gaan steken op uw achterste wiel, met als gevolg dat het er bij jou praktisch zal uitschieten.
Als je pistefietsen eens goed bekijkt zal je zien dat het achterwiel van achter naar voor in het frame schuift. bij u is dat nu van voor naar achter.
In het eerste geval zal uw achterwiel geen vin verroeren,...