Scott Genius 10 2010

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
Gebruikersavatar
DdT
Mountainbiker
Berichten: 640
Lid geworden op: za 25 mar 2006 20:32
Rijdt met: Scott Spark/Wilier Izoard

Bericht door DdT »

Prachtig gewoonweg.
El Baelos
Mountainbiker
Berichten: 2580
Lid geworden op: wo 26 dec 2007 13:53

Bericht door El Baelos »

Ik wil er ook één! :cry:
Gebruikersavatar
duff
Mountainbiker
Berichten: 530
Lid geworden op: wo 15 sep 2004 23:08
Rijdt met: Niner EMD & Sunn Xircuit & Argon 18

Bericht door duff »

prachtig! =D>
Gebruikersavatar
eiri
Mountainbiker
Berichten: 158
Lid geworden op: do 27 dec 2007 22:22
Rijdt met: Scott Scale 30/Genius 10
Contacteer:

Bericht door eiri »

Vandaag is ie ontmaagd. Hoewel ie zich pas echt lekker voelt op de technische trail, vond ie de modder en regen ook erg lekker. Met gladde boomstammen en rotsen voel ik me toch iets zekerder met de Continental Mountainking 2.2 bandjes. Gelukkig had ik daar nog een nieuw setje liggen van mijn Scale en die heb ik er nu opgezet. Ben benieuwd hoe dat voelt, zal van de week eens uitproberen.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door eiri op vr 09 apr 2010 08:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
nicolasdb
Mountainbiker
Berichten: 615
Lid geworden op: di 16 mei 2006 21:05
Rijdt met: Kona Honzo | ORBEA Oiz TR

Bericht door nicolasdb »

mooie bike!

dempers op die genius frames moeten wel onderhoudsgevoelig zijn, met die plaatsing net voor achterwiel, niet?

grts =D>
Gebruikersavatar
Dr.Gonzo
Mountainbiker
Berichten: 3310
Lid geworden op: zo 08 aug 2004 18:16
Rijdt met: Santa Cruz / Commencal / Niner

Bericht door Dr.Gonzo »

vet masjien maar kan je jammer genoeg hier in Oost Vl weinig mee doen.
Gebruikersavatar
eiri
Mountainbiker
Berichten: 158
Lid geworden op: do 27 dec 2007 22:22
Rijdt met: Scott Scale 30/Genius 10
Contacteer:

Bericht door eiri »

nicolasdb schreef:mooie bike!

dempers op die genius frames moeten wel onderhoudsgevoelig zijn, met die plaatsing net voor achterwiel, niet?

grts =D>
In de praktijk valt het wel mee. Er zijn daarover niet zoveel klachten. De demper veert door uit te trekken, ipv indrukken, dus uitveer deel is vaak in de demper. Er zit ook een soort beschermplasticje voor het deel dat uitschuift.
Gebruikersavatar
ndcbiker
Mountainbiker
Berichten: 138
Lid geworden op: di 25 sep 2007 20:33
Rijdt met: canyon lux mr

Bericht door ndcbiker »

[quote="eiri"]Vandaag is ie ontmaagd. Hoewel ie zich pas echt lekker voelt op de technische trail, vond ie de modder en regen ook erg lekker. Met gladde boomstammen en rotsen voel ik me toch iets zekerder met de Continental Mountainking 2.2 bandjes. Gelukkig had ik daar nog een nieuw setje liggen van mijn Scale en die heb ik er nu opgezet. Ben benieuwd hoe dat voelt, zal van de week eens uitproberen.

Beste
Ikzelf rij met de genius 40 2009..ben er heel tevreden van.de veringen zijn subliem.zowel de fox als de demper doen het perfect.vraagt wel wat tijd tot de demper op het gevoel juist staat.heb er al de rdhf en houffa mee gereden met RR bandjes zowel voor als achter en ben daar HééL tevreden mee.zelfs nu in de modder blijf ik er mee rijden.alleen de druk wat geminderd,en lukt ook perfect.SCOTT GENIUS FORE EVER :P nog veel plezier ermee
Gebruikersavatar
eiri
Mountainbiker
Berichten: 158
Lid geworden op: do 27 dec 2007 22:22
Rijdt met: Scott Scale 30/Genius 10
Contacteer:

Bericht door eiri »

bullsbike schreef: Beste
Ikzelf rij met de genius 40 2009..ben er heel tevreden van.de veringen zijn subliem.zowel de fox als de demper doen het perfect.vraagt wel wat tijd tot de demper op het gevoel juist staat.heb er al de rdhf en houffa mee gereden met RR bandjes zowel voor als achter en ben daar HééL tevreden mee.zelfs nu in de modder blijf ik er mee rijden.alleen de druk wat geminderd,en lukt ook perfect.SCOTT GENIUS FORE EVER :P nog veel plezier ermee
Dank voor je reactie. Ik hoorde dat de aluminium modellen een stuk stijver zijn dan de carbon modellen.

Ik geloof ook dat ik nog best wat kan verbeteren aan de vering, met name de rebound. Gek genoeg heb ik nu meer moeite met de Fox, omdat als ik hem volgens instructie instel, mijn inziens iets te slap staat. De vork veert dan te veel in als ik een grotere hoogte (30cm of meer) afrij.

Je gebruikt de Genius dus ook bij marathons. Ik twijfel nog een beetje om de Genius bij marathons in te zetten, maar misschien is dat onterecht. Hoewel de Genius een echte marathon fully is, vind ik de Scale nog altijd een prima fiets daarvoor. Moet nog een beetje wennen vooral omdat de Genus een stuk zwaarder is (bij mij ongeveer 2,5kg).
Gebruikersavatar
Espédé
Mountainbiker
Berichten: 130
Lid geworden op: zo 03 aug 2008 02:30
Rijdt met: Cannondale F29

Bericht door Espédé »

Ik vind die witte accenten net prachtig. Zoals de hele bike trouwens!
Vet! =D>
Plaats reactie