Cannondale Taurine updated

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
C-DALE
Mountainbiker
Berichten: 269
Lid geworden op: za 27 sep 2003 12:07
Rijdt met: Cannondale Taurine 2007/8.2kg + Cannondale Tesoro 2010/8.7kg
Contacteer:

Cannondale Taurine updated

Bericht door C-DALE »

Voila hier enkele pics van m'n bike :wink:

Al het wit is eraf, is nu goud + gold nitrated (van titanium bouten)
Ben aan een (unieke) stickerset geraakt waar paulissen mee reed voordat ie naar de olympische spelen ging, met dank aan 88+
M'n lock-out lever heb ik ook in het goud gespoten.

Afbeelding
Afbeelding

Rij nu met een Brooks Swallow titanium honey (350gr) en leren Brooks bartape honey (verkleurt wel snel door m'n handschoenen), wegen wel het dubbel van m'n vorige Fizik bartape, nl 20gr ipv 10gr :wink:

Afbeelding
Afbeelding

Zitten ook nieuwe SLR's onder, vind ze mooier dan de vorige serie, wegen wel geen 50gr minder dan geclaimd (-27gr) maar moeten nog ceramische lagers in (lagers zelf wegen stuk minder:wink: ) en liggen daarop Continental Twister Supersonic op, bollen fantastisch =D>

Afbeelding

Heb toch de Yumeya set voor XTR gekocht, met m'n dualshifters kon ik wel niet alles steken van bouten. Rest van bouten (waaronder m'n leftyclampbolts) zijn gold nitrated titanium bouten van A-Z components, bidonhouderbouten zijn wel de aluminium versie.

Afbeelding
Afbeelding

And last but not least, eindelijk is de Rotor Agilis 2x9 crank uit (weegt 50gr minder dan m'n triple XTR crank), zat er al lang op te wachten. Rijd super en ge voelt niet echt dat je met ovalen tandbladen rijd:-) Nu enkel nog wachten op m'n Chris King BB, schijnt een super BB te zijn.

Afbeelding
Afbeelding

Zo staat ie wel op z'n zwaarst (8.970gr), maar heb met die Brooks zadel/ Syntace zadelpen en SLR's/Conti's Twister Supersonics wel een zeer comfortabele bike die tegen een stootje kan.

Pic's van m'n andere opstelling (lite) volgen nog :wink:
Laatst gewijzigd door C-DALE op do 25 jun 2009 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
den mountenbiker
Mountainbiker
Berichten: 4603
Lid geworden op: wo 11 okt 2006 22:44
Rijdt met: Merida matts sport 300

Bericht door den mountenbiker »

Zeer vet bakske de vork en het zadel is knap :P
Gebruikersavatar
Benneke
Mountainbiker
Berichten: 2202
Lid geworden op: za 13 okt 2007 16:13
Rijdt met: Isaac Impact/Ridley Ignite

Bericht door Benneke »

Zeer mooie fietske :drunk: . Maar het zadel vind ik echt nie niet mooi...
Laatst gewijzigd door Benneke op di 23 jun 2009 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.
C-DALE
Mountainbiker
Berichten: 269
Lid geworden op: za 27 sep 2003 12:07
Rijdt met: Cannondale Taurine 2007/8.2kg + Cannondale Tesoro 2010/8.7kg
Contacteer:

Bericht door C-DALE »

Smaken verschillen, gelukkig maar...zou saai zijn moesten we allemaal met hetzelfde rond rijden hé :P

Had vorig jaar al eens een foto doorgestuurd gekregen van zo'n Brooks van iemand op dit forum ivm m'n bruine 110jarige editie van Selle Italia dat ik gekocht had. Was er dan ook niet zo aan en mens dat woog veel...heb ze dan live gezien op de beurs en was onmiddelijk verkocht + dat rijd super (is wel de meest elastische zadel in hun race gamma, maar das juist goed met een hardtail).
En die afwerking, man man man...daar kan Selle Italia een puntje aan zuigen hoor...doosje met een potje vet, speciaal sleuteltje om leer op te spannen, een covertje om in de regen erover te trekken en een poetsdoekje :wink: + dat leer gaat niet af na een paar ritten =D>
Laatst gewijzigd door C-DALE op wo 24 jun 2009 17:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
BWphile
Mountainbiker
Berichten: 277
Lid geworden op: wo 10 dec 2008 17:44
Rijdt met: Custom JOVEN
Contacteer:

Bericht door BWphile »

Mooie bike hoor :-D

Persoonlijk vind ik de zadel ook niks maar het belangrijkste is dat hij comfortabel zit. :wink:

Misschien ook eens opteren voor de goude KCNC barends?

Afbeelding

Grtz Rob
Gebruikersavatar
thomasi
Mountainbiker
Berichten: 216
Lid geworden op: ma 29 nov 2004 09:16
Rijdt met: supersix evo, crisp29 ,29er rohloff,26inch rigid hardtail,29SSalsa E.M

Bericht door thomasi »

kheb je fiets vorige week zien staan bij pro winner in oostende. Kwas ook meteen verkocht voor da zadel. Ben serieus aant overwegen om zo een aan te schaffen voor op men 29er rohloff die binnen 2 weken binnen komt. Eén nadeel is enkel het gewicht, dit doet me nog twijfelen.
C-DALE
Mountainbiker
Berichten: 269
Lid geworden op: za 27 sep 2003 12:07
Rijdt met: Cannondale Taurine 2007/8.2kg + Cannondale Tesoro 2010/8.7kg
Contacteer:

Bericht door C-DALE »

Tja BWphile, heb ze liggen...heb ze na eerste kort ritje eraf gezwierd...als er iets was dat vloekte dan waren het wel die bar ends, daar kan m'n zadel niet aan tippen hahaha.
Verkoop nl die bar ends en m'n XTR crank, wielen ... bij "verkoop onderdelen" en "verkoop wielen" :wink:
C-DALE
Mountainbiker
Berichten: 269
Lid geworden op: za 27 sep 2003 12:07
Rijdt met: Cannondale Taurine 2007/8.2kg + Cannondale Tesoro 2010/8.7kg
Contacteer:

Bericht door C-DALE »

Om dit gewicht zou ik niet kijken, Thomasi. Hebt wel nog de Brooks Swift Titanium, die weegt nog 20gr minder dan de Swallow en Piet heeft (of had) die liggen...vind die wel niet zo mooi en is harder.
Mag nu wel zeggen dat ik met de Rolls onder de zadels rijd, en dan kijk je niet om die "paar" 100 grammen meer:P
Enne wat moet ik dan zeggen, reed anders met een Tune Speedneedle van 93gr rond, die ook comfortabel zit (raar maar waar) :wink:
Gebruikersavatar
Benneke
Mountainbiker
Berichten: 2202
Lid geworden op: za 13 okt 2007 16:13
Rijdt met: Isaac Impact/Ridley Ignite

Bericht door Benneke »

C-DALE schreef:Tune Speedneedle van 93gr rond, die ook comfortabel zit (raar maar waar) :wink:
+1
Gebruikersavatar
bosse
Mountainbiker
Berichten: 1704
Lid geworden op: do 19 okt 2006 19:43
Rijdt met: vliegt naar beneden
Contacteer:

Bericht door bosse »

Ik vind hem vet maar viond hem met witte onderdelen veeeeel vetter!
Plaats reactie