Kraft High Modulus Carbon ->9340gr 2x9
Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
- -Tomme-
- Mountainbiker
- Berichten: 233
- Lid geworden op: ma 14 apr 2008 17:03
- Rijdt met: Kraft HT carbon
Kraft High Modulus Carbon ->9340gr 2x9
specs:
Frame: Kraft 3K carbon monocoque
Velgen: ZTR Olympic/ A2Z superleight + Hope Pro II/ DT revo +DT comp spaken/gouden alu nippels
Vork: Rock Shox SID Worldcup
Achterderailleur: SRAM X0 red met KCNC derrailleurwieltjes
Voorderailleur: Shimano XT
Crankstel: Truvativ Noir carbon met TA speacialties 24/38
Bottom bracket: C-bear ceramic
Remmen: Hope Tech X2 2 160mm met floating discs
Shifters: Sram X0 gripshift
Balhoofd: Ritchey WCS
Stuurpen: BBB Ultraforce 80mm
Stuur: KCNC SC Bone
Zadelpen: Kraft 3K carbon
Zadelpenklem: KCNC
Zadel: Fizik Gobi XM
Pedalen: Crankbrothers Eggbeater sl
Bar-ends: Ritchey wcs
Banden: Schwalbe rocket ron 2.1 evo/Racing Ralph 2.1 evo tubeless
Snelspanners: A2Z titanium
Ketting: Sram PC991 + powerlink
Cassette: Sram red spider 11-32
Kabels:Jagwire
Spacer(s): Hope
Handvatten: BBB foam
gewicht: 9340gr
Frame: Kraft 3K carbon monocoque
Velgen: ZTR Olympic/ A2Z superleight + Hope Pro II/ DT revo +DT comp spaken/gouden alu nippels
Vork: Rock Shox SID Worldcup
Achterderailleur: SRAM X0 red met KCNC derrailleurwieltjes
Voorderailleur: Shimano XT
Crankstel: Truvativ Noir carbon met TA speacialties 24/38
Bottom bracket: C-bear ceramic
Remmen: Hope Tech X2 2 160mm met floating discs
Shifters: Sram X0 gripshift
Balhoofd: Ritchey WCS
Stuurpen: BBB Ultraforce 80mm
Stuur: KCNC SC Bone
Zadelpen: Kraft 3K carbon
Zadelpenklem: KCNC
Zadel: Fizik Gobi XM
Pedalen: Crankbrothers Eggbeater sl
Bar-ends: Ritchey wcs
Banden: Schwalbe rocket ron 2.1 evo/Racing Ralph 2.1 evo tubeless
Snelspanners: A2Z titanium
Ketting: Sram PC991 + powerlink
Cassette: Sram red spider 11-32
Kabels:Jagwire
Spacer(s): Hope
Handvatten: BBB foam
gewicht: 9340gr
Laatst gewijzigd door -Tomme- op wo 06 okt 2010 17:43, 43 keer totaal gewijzigd.
- Hans wynants
- Mountainbiker
- Berichten: 1640
- Lid geworden op: zo 24 feb 2008 22:32
- Rijdt met: NINER
Bericht door Hans wynants »
mooie bike, ik heb ook een tijdje met een sensa gereden, heb hem nog altijd maar is meer voor de vriendin dan voor mij. een sensa livigno.
de fiets is meer dan degelijk afgemonteerd hoor. ik zou enkel opteren voor een ander wielsetje. deze wielen zijn in mijn ogen niet slecht maar ten eerste zeer zwaar en er zit zeer veel flex op. hier of daar eens rondkijken voor een 2dehandsetje of een nieuw (xt = +/- 250€) rijd ik nu ook mee, een wereld van verschil. veel betere controle en direkter.
voor de rest houden zoals hij is!
ps pb me de aankoopprijs eens van die vaste vork aub? ik ben aan't twijfelen voor iets in elkaar te steken.
grtz
de fiets is meer dan degelijk afgemonteerd hoor. ik zou enkel opteren voor een ander wielsetje. deze wielen zijn in mijn ogen niet slecht maar ten eerste zeer zwaar en er zit zeer veel flex op. hier of daar eens rondkijken voor een 2dehandsetje of een nieuw (xt = +/- 250€) rijd ik nu ook mee, een wereld van verschil. veel betere controle en direkter.
voor de rest houden zoals hij is!
ps pb me de aankoopprijs eens van die vaste vork aub? ik ben aan't twijfelen voor iets in elkaar te steken.
grtz
- den mountenbiker
- Mountainbiker
- Berichten: 4603
- Lid geworden op: wo 11 okt 2006 22:44
- Rijdt met: Merida matts sport 300
- -Tomme-
- Mountainbiker
- Berichten: 233
- Lid geworden op: ma 14 apr 2008 17:03
- Rijdt met: Kraft HT carbon
ook es vanonder tstof halen...
heb de bike nu een 3maand en na slechts 3 maanden was de lak al in erbarmelijke staat!
ondanks de kabelgeleiderkes en plakkerkes is de bovenbuis al niet meer om aan te zien.
ook de achtervork en onderbuis zagen er niet bepaald fris meer uit, fiets leek 3 jaar oud ipv 3maand!
dus vandaar 2updates:
*aangezien mijn vorige bike (cube) een gepoedercoat frame had en krasbestendig was heb ik de Sensa ook maar uit elkaar gehaald en het frame laten poedercoaten.
kleurtje is matgrijs geworden
logo's heb ik deze namiddag
*de vaste vork gaat er ook terug uit en in de plaats komt een RockShox Reba SL
aangezien deze enkel voor discbrake is,wordt de 'oude' (dart2) vork even gemonteerd tot de schrijfremmen en wielen er zijn.(avid elixir en fulcrum red metal3/mavic crossland?)
over de remmen en wielen ben ik nog niet uit,daar mag altijd raad en advies gegeven worden!
competitiemateriaal moet het zeker niet zijn! en gewicht speelt ook geen rol! als ik 250gr wil besparen doe ik mijn vest wel uit of zet ik mijnen helm ni op
heb de bike nu een 3maand en na slechts 3 maanden was de lak al in erbarmelijke staat!
ondanks de kabelgeleiderkes en plakkerkes is de bovenbuis al niet meer om aan te zien.
ook de achtervork en onderbuis zagen er niet bepaald fris meer uit, fiets leek 3 jaar oud ipv 3maand!
dus vandaar 2updates:
*aangezien mijn vorige bike (cube) een gepoedercoat frame had en krasbestendig was heb ik de Sensa ook maar uit elkaar gehaald en het frame laten poedercoaten.
kleurtje is matgrijs geworden
logo's heb ik deze namiddag
*de vaste vork gaat er ook terug uit en in de plaats komt een RockShox Reba SL
aangezien deze enkel voor discbrake is,wordt de 'oude' (dart2) vork even gemonteerd tot de schrijfremmen en wielen er zijn.(avid elixir en fulcrum red metal3/mavic crossland?)
over de remmen en wielen ben ik nog niet uit,daar mag altijd raad en advies gegeven worden!
competitiemateriaal moet het zeker niet zijn! en gewicht speelt ook geen rol! als ik 250gr wil besparen doe ik mijn vest wel uit of zet ik mijnen helm ni op