Wilier Solitario Carbon Update pg 5 nieuwe afmontage...
Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
- Rock Rider
- Mountainbiker
- Berichten: 2881
- Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:42
- Rijdt met: Ritchey Swiss Cross
- Rock Rider
- Mountainbiker
- Berichten: 2881
- Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:42
- Rijdt met: Ritchey Swiss Cross
Bericht door Rock Rider »
update... nieuwe kader volledig afgemonteerd... al een tijdje maar nu met nieuwe wielen ook. (met dank aan Pashley 24Mhz)
Red Metal Zero wielen
Race Face Deus Red
Formula R1 schijfremmen
Red Metal Zero wielen
Race Face Deus Red
Formula R1 schijfremmen
-
- Mountainbiker
- Berichten: 953
- Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:21
- Rijdt met: Heeft ronde wielen
Bericht door Pashley 24Mhz »
Ziet er echt wel super uit, zowel optisch als qua stukken.
Have fun ermee!
Have fun ermee!
Prachtig!Rock Rider schreef:update... nieuwe kader volledig afgemonteerd... al een tijdje maar nu met nieuwe wielen ook. (met dank aan Pashley 24Mhz)
Red Metal Zero wielen
Race Face Deus Red
Formula R1 schijfremmen
En de R1's zal je je zeker niet beklagen.
Zijn echt fantastische remmen.
Wat weegt de fiets nu?
- Rock Rider
- Mountainbiker
- Berichten: 2881
- Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:42
- Rijdt met: Ritchey Swiss Cross
Bericht door Rock Rider »
Vandaag in Oudenaarde den eerste keer gereden met de Fulcrum Red Metal Zero wielen en ik moe zeggen, da bevalt me wel heel goed... Den bike is een stuk wendbaarder in het technische werk met deze wielen... Leuk, heel leuk...
- Rock Rider
- Mountainbiker
- Berichten: 2881
- Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:42
- Rijdt met: Ritchey Swiss Cross
Bericht door Rock Rider »
vandaag monteer ik normaal gezien het volgende nog...Dr.Gonzo schreef:Mooi, nu nog een SID of Magura ipv de Fox..
Stilstand is achteruitgang, lijkt de filosofie bij Fox Racing Shox te zijn. Waren hun vorken van afgelopen jaren al erg goed, voor 2010 zijn er wederom de nodige veranderingen doorgezet die de voorsprong op de concurrentie weer doet oplopen. Ditmaal nauwelijk wijzigingen aan het uiterlijk, maar des te meer aan de internals. Fox Isolated Technology noemen ze het zelf, kortweg FIT. In lekentaal betekent dat het 'scheiden van lucht en olie in de vork'.
Door de een volledig afgesloten dempersysteem in plaats van hun traditionele 'open-bath', waarin de olie zich onder een vacuüm bevindt, voorkomt Fox het optreden van zogenaamde olie cavitatie. Dat is het ontstaan van luchtbellen in de olie door werveling. Hierdoor ontstaat een nog mooiere dempingscurve, waarin geen cavitatie-effecten (lucht is samendrukbaar, olie niét) meer te zien zijn. Doordat de afgesloten demper ook kleiner is en derhalve minder olie hoeft te bevatten, spaart Fox 71g. Samen met nog wat extra geschaaf aan het chassis, weten ze het gewicht van de vork op een (voor de F100 RLC gemeten) 1440 gram te brengen. Dat is een enorme klapper ten opzichte van het vorige model (1540 gram).
Naast deze grote veranderingen, zijn tevens enkele andere features aangepast: de low-speed compressie heeft voor 2010 een bredere afstel range gekregen, de interne 'shimstack' van de demper is nog meer snelheidsgevoelig geworden en de rebound en treshold knop zijn van plaats gewisseld (onder- en bovenaan de rechterpoot).
De best verkochte 32-serie van Fox zal ook in 2010 weer verkrijgbaar zijn met zowel 9 millimeter dropouts als de 15 millimeter thru-axle variant, maar ook getaperde stuurbuizen van 1 1/8" naar 1.5" zijn voor deze serie nu mogelijk. Tot slot zijn van de remote-lockout levers nu een rechter en linker variant verkrijgbaar en zijn er nog altijd vorken met cantilever nokken beschikbaar.
Fox heeft met deze vorken weer een nieuwe standaard gezet, die de andere merken mogen proberen te matchen. Binnenkort zal op deze site een uitgebreidere rij-impressie van deze vork volgen.
bron: dirty pages 05-08-2009
- Rock Rider
- Mountainbiker
- Berichten: 2881
- Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:42
- Rijdt met: Ritchey Swiss Cross