Specialized S-Works HT: Aangepaste Specs P1
Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
- Guido Beeck
- Mountainbiker
- Berichten: 976
- Lid geworden op: do 23 mar 2006 20:00
- Rijdt met: $ola
- Contacteer:
Specialized S-Works HT: Aangepaste Specs P1
Bericht door Guido Beeck »
Howdie !
Oude foto's:
De rest van de foto's...
Nog steeds Guido, intussen de volle 19 jaar oud, paar crashes rijker, paar zenuwen armer, bijna klaar voor het nieuwe seizoen.
Het afgelopen jaar is m'n fiets behòòrlijk veranderd.
Hmmm, damn, wist niet dat't zoveel was
Na een zware crash deze zomer in de Ardennen toch gekozen voor wat solider materiaal: schijfremmen (V-brakes zijn nonsens, no way dat ik ooit nog terugkeer. Heb 't met de harde hand mogen ondervinden...), Fox-vork, rizertje (wacht ik nog op). Heb op dit afgelopen jaar wel zowat anderhalve kilogram weggepietst. Huidig gewicht (nog zonder Agilis en met BP's): 9,78 kg.
Speclist:
Frame: Specialized S-Works HT 2005 19"
Fork: Manitou R7 Click-it >> Fox Racing Shox F32 RLC 100
Headset: Ritchey WCS Aheadset >> Chris King: Custom, Ti baseplate, Ti bolt.
Brakes: Avid Single Digit SL Ti >> Formula Oro Puro 160 mm, Ti bolts
Crank: Shimano XT Hollowtech II (w/ TA Chinook middle ring 32t) >> Rotor Agilis XC
Front mech: Shimano XT 2008 Downswing
Rear mech: Shimano XT Lownormal >> SRAM X.0 longcage
Chain: Shimano HG73 w/ Powerlink >> Shimano XTR
Cassette: Shimano HG50 >> Shimano XT 11-32
Shifters: Shimano XT Rapidfire (tuned) >> SRAM X.0 GripShift
Hubs: Shimano LX >> Hope Pro II
Rims: Rigida Taurus >> ZTR Olympic
Spokes: DT Swiss Revolution (32)
QR: Shimano LX >> Tune AC 16/17
Seatpost: KCNC Ti Pro Lite 400mm
Saddle: Selle Italia SLR XP >> Selle Italia SLR 135
Seatbinder: OEM Bolt >> KCNC
Stem: Race Face Deus XC 90 mm 6°
Handlebar: Race Face Next XC carbon 580 mm
Grips: Procraft Foam
Tires: Schwalbe NN front 2.1 / rear 1.8 & Schwalbe RR front and rear >> Vredestein Black Panther / Continental Race King 2.2 Supersonic
Tubes: Michelin Latex C4 >> Stan's NoTubes Solution
Pedals: Shimano PD-M540 >> Shimano XTR
Cables: Shimano XTR
Computer: Polar CS200cad
Bottlecage: BBB FuelTank
Barends: PRO Alloy SL
Wegwielen: RFR-velgen, Shimano-OEM naven, Schwalbe Super Moto 2.35, SLX Centerlock.
Groetjes!
Guido
Oude foto's:
De rest van de foto's...
Nog steeds Guido, intussen de volle 19 jaar oud, paar crashes rijker, paar zenuwen armer, bijna klaar voor het nieuwe seizoen.
Het afgelopen jaar is m'n fiets behòòrlijk veranderd.
Hmmm, damn, wist niet dat't zoveel was
Na een zware crash deze zomer in de Ardennen toch gekozen voor wat solider materiaal: schijfremmen (V-brakes zijn nonsens, no way dat ik ooit nog terugkeer. Heb 't met de harde hand mogen ondervinden...), Fox-vork, rizertje (wacht ik nog op). Heb op dit afgelopen jaar wel zowat anderhalve kilogram weggepietst. Huidig gewicht (nog zonder Agilis en met BP's): 9,78 kg.
Speclist:
Frame: Specialized S-Works HT 2005 19"
Fork: Manitou R7 Click-it >> Fox Racing Shox F32 RLC 100
Headset: Ritchey WCS Aheadset >> Chris King: Custom, Ti baseplate, Ti bolt.
Brakes: Avid Single Digit SL Ti >> Formula Oro Puro 160 mm, Ti bolts
Crank: Shimano XT Hollowtech II (w/ TA Chinook middle ring 32t) >> Rotor Agilis XC
Front mech: Shimano XT 2008 Downswing
Rear mech: Shimano XT Lownormal >> SRAM X.0 longcage
Chain: Shimano HG73 w/ Powerlink >> Shimano XTR
Cassette: Shimano HG50 >> Shimano XT 11-32
Shifters: Shimano XT Rapidfire (tuned) >> SRAM X.0 GripShift
Hubs: Shimano LX >> Hope Pro II
Rims: Rigida Taurus >> ZTR Olympic
Spokes: DT Swiss Revolution (32)
QR: Shimano LX >> Tune AC 16/17
Seatpost: KCNC Ti Pro Lite 400mm
Saddle: Selle Italia SLR XP >> Selle Italia SLR 135
Seatbinder: OEM Bolt >> KCNC
Stem: Race Face Deus XC 90 mm 6°
Handlebar: Race Face Next XC carbon 580 mm
Grips: Procraft Foam
Tires: Schwalbe NN front 2.1 / rear 1.8 & Schwalbe RR front and rear >> Vredestein Black Panther / Continental Race King 2.2 Supersonic
Tubes: Michelin Latex C4 >> Stan's NoTubes Solution
Pedals: Shimano PD-M540 >> Shimano XTR
Cables: Shimano XTR
Computer: Polar CS200cad
Bottlecage: BBB FuelTank
Barends: PRO Alloy SL
Wegwielen: RFR-velgen, Shimano-OEM naven, Schwalbe Super Moto 2.35, SLX Centerlock.
Groetjes!
Guido
Laatst gewijzigd door Guido Beeck op vr 23 jan 2009 20:47, 9 keer totaal gewijzigd.
- Guido Beeck
- Mountainbiker
- Berichten: 976
- Lid geworden op: do 23 mar 2006 20:00
- Rijdt met: $ola
- Contacteer:
Bericht door Guido Beeck »
Compliment op bike én fotografiekunsten én dan nog van Hubertje op een Specialized! Op dit topic mag een slotje, meer hoef ik niet
please don't close my topic, big moderator-men
Groet
Guido
please don't close my topic, big moderator-men
Groet
Guido
- Lieferschein
- Mountainbiker
- Berichten: 723
- Lid geworden op: zo 04 jun 2006 15:02
- Rijdt met: Canyon (geblutst) , streetracer
- Contacteer:
Bericht door Lieferschein »
mja, ik weet niet. Dat zadel staat wel erg hoog of vergis ik me?
Scuift ge daar niet af want het helt ook nog eens naar achter.
Voor de rest is het een mooie bike.
Scuift ge daar niet af want het helt ook nog eens naar achter.
Voor de rest is het een mooie bike.
- Guido Beeck
- Mountainbiker
- Berichten: 976
- Lid geworden op: do 23 mar 2006 20:00
- Rijdt met: $ola
- Contacteer:
Re: Specialized S-Works HT
Bericht door Guido Beeck »
Guido Beeck schreef: M'n zitpositie moet nog aangepast worden, m'n stuurbuis nog ingekort en wat rood is aangeduid, wordt in de toekomst veranderd.
Beetje lui geweest, denk ik, dus dat moet'k nog doen. Als je heel de bike zelf opbouwt, zijn't van die dingen die je stelselmatig vergeet. Dat is wat ik onthoud aan m'n eerste eigen project: een fiets is nooit af.
Groet
Guido
- Guido Beeck
- Mountainbiker
- Berichten: 976
- Lid geworden op: do 23 mar 2006 20:00
- Rijdt met: $ola
- Contacteer:
Bericht door Guido Beeck »
Een kleine update: Pro Alloy SL bar-ends... Vind het toch handig als hefboom doorheen zware stroken.
De R7 is idd super qua looks en werking. Het is inderdaad geen Fox, maar dat merk je ook aan je geldbuidel. Ik ben er heel blij mee, 't geeft mijn S-Works toch iets "out of the ordinary".
Foto's in het veld zullen nog even moeten wachten: m'n blessure staan me niet toe van al te snel de bossen in te duiken.
Groetjes en al bedankt voor de positieve commentaren!
Guido
De R7 is idd super qua looks en werking. Het is inderdaad geen Fox, maar dat merk je ook aan je geldbuidel. Ik ben er heel blij mee, 't geeft mijn S-Works toch iets "out of the ordinary".
Foto's in het veld zullen nog even moeten wachten: m'n blessure staan me niet toe van al te snel de bossen in te duiken.
Groetjes en al bedankt voor de positieve commentaren!
Guido
- Dr.Gonzo
- Mountainbiker
- Berichten: 3310
- Lid geworden op: zo 08 aug 2004 18:16
- Rijdt met: Santa Cruz / Commencal / Niner
Ik vind het een mooie bike zeker weten.
Heb toch een opmerking wat de geometrie betreft.
Is de Manitou R7 een 80mm of een 100mm. Lijkt mel of deze een te grote inbouwhoogte heeft.
Hij zou ook veel knapper zijn met een zadelpen zonder setback!
Verder moet je de stuurbuis inderdaad niet tekort afzagen maar waarom zet je niet enkele spacers onder de stuurpen??
Dit lijkt echt heel bizar...
Afmontage ziet er verder gelikt uit !!!
Heb toch een opmerking wat de geometrie betreft.
Is de Manitou R7 een 80mm of een 100mm. Lijkt mel of deze een te grote inbouwhoogte heeft.
Hij zou ook veel knapper zijn met een zadelpen zonder setback!
Verder moet je de stuurbuis inderdaad niet tekort afzagen maar waarom zet je niet enkele spacers onder de stuurpen??
Dit lijkt echt heel bizar...
Afmontage ziet er verder gelikt uit !!!