Mijn 3 Gebroeders :D

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
Davykoppen
Mountainbiker
Berichten: 61
Lid geworden op: vr 10 nov 2006 01:34
Rijdt met: Carbon HT - WCS Carbon - XTR 960 - CrossMaxSL - SLR TT - Twister SS - Nokon

Mijn 3 Gebroeders :D

Bericht door Davykoppen »

Hallo collega-fietsers!

Nieuwe foto;s zijn in aantocht! XTR voorderailleur moet nog binnenkomen en kabels even trekken en dan kan de fotoshoot voor de bikes beginnen!

Laat ik jullie mijn nieuwe fietsen eens voorstellen!
Omdat ik in de afgelopen maanden weer eens zin in nieuw materiaal had om het seizoen weer fris te kunnen beginnen ben ik eens gaan zoeken naar een merk wat zowel een MTB-frame, Wegframe en een Tijdritframe in zijn gelederen had, alledrie uit Carbon opgetrokken waren en nog eens voordelig zou kunnen zijn qua prijs. Na een ellenlange zoektocht uitgekomen bij PedalForce. Er zijn heel wat mailtjes op en neer gegaan om bij de juiste maten uit te komen maar uiteindelijke was de TT het eerste frame wat aankwam via de koerier. Ingeschreven voor de groupbuy van het wegframe en toen dit frame bijna afgeleverd werd direct ook ingeschreven voor de MTB. Prijzen voor de frames vielen me heel erg mee, 800 dollar voor de TT, 550 voor de wegracer en 500 voor de MTB. Omgerekend met de lage koersen snapt zelf een klein kind nog dat dit een zeer prettige deal was.. afgezien van de relatief kleine bedragen die de douane me nog liet dokken.

Opbouw! Tja, ik ben gek op eenheid in mijn fietsen.. Ik zou niet kunnen rijden op een Campa afgemonteerde TT, Shimano wegracer en Sram MTb dus dan best kiezen voor 1 fabrikant. Shimano all the way!
Qua afmontage is er dan een hele hoop te krijgen maar moeten we ook een beetje op de knip letten, dus werd het Ritchey WCS Carbon. Ritchey zorgt me voor de vorken in alle drie de fietsen, de stuurtjes (ja ook de TT), zadelpennen in twee fietsen en stuurpennen. Alu balhoofdjes van Ritchey met een Carbon topcap completeren dat pakketje. Mavic wieltjes, niet iedereen is er gek op, ik heb er al wat pech mee gehad, maar ook geluk..met name op prijsgebied. Continental bandjes en overal een welbekende SLR om op te zitten.

Speclist!

Mountainbike
Balhoofd : Ritchey WCS Alu met Carbon Topcap
Bar-ends : Ritchey WCS Alu
Bidonhouder : Carbon 1 stuk
Buitenbanden : Continental Twister Supersonic (XXX Lite biba's)
Cassette : Shimano Dura Ace 12-25
Cranks : Shimano XTR
Derailleur Achter : Shimano XTR
Derailleur Voor : Shimano XTR
Frame : Pedalforce MT
Grips : Ritchey WCS
Kabels : Nokon Black-Silver
Ketting : Shimano Dura Ace
Pedalen : Shimano XTR
Remmen : Shimano XTR V-Brakes
Sti Set : Shimano XTR DC
Stuur : Ritchey WCS Carbon Flatbar 56 cm
Stuurpen : Ritchey WCS Carbon 120 mm
Vork : Ritchey WCS Carbon
Wielen : Mavic CrossMax SL (zonder stickers)
Zadel : Selle Italia SLR TiTa
Zadelpen : Ritchey WCS Carbon

Previews!!

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Racefiets
Balhoofd : Ritchey WCS Alu met Carbon Topcap
Bidonhouder : Carbon 2 stuks
Buitenbanden : Continental GP 4000 S (XXX Lite biba's)
Cassette : Shimano Dura Ace 11-23
Cranks : Shimano Dura Ace
Derailleur Achter : Shimano Dura Ace
Derailleur Voor : Shimano Dura Ace
Frame : Pedalforce ZX3
Grips : Ritchey WCS
Kabels : Nokon Black-Silver
Ketting : Shimano Dura Ace
Pedalen : Shimano Dura Ace
Remmen : Shimano Dura Ace
Sti Set : Shimano Dura Ace
Stuur : Ritchey WCS Carbon Ergo 42 cm
Stuurpen : Ritchey WCS Carbon 120 mm
Vork : Ritchey WCS Carbon
Wielen : Mavic Cosmic Carbon SL en Mavic Ksyrium SL (zonder stickers)
Zadel : Selle Italia SLR TiTa
Zadelpen : Ritchey WCS Carbon

Afbeelding

Tijdritfiets
Balhoofd : Ritchey WCS Alu met Carbon Topcap
Buitenbanden : Continental GP 4000 S (Latex biba's)
Cassette : Shimano Dura Ace 11-23
Cranks : Shimano Dura Ace
Derailleur Achter : Shimano Dura Ace
Derailleur Voor : Shimano Dura Ace
Frame : Pedalforce Aero
Grips : Ritchey WCS
Kabels : Nokon Black-Silver
Ketting : Shimano Dura Ace
Pedalen : Shimano Dura Ace
Remhendels : Tektro Carbon
Remmen : Shimano Dura Ace
Shifters : Shimano Dura Ace
Stuur : Ritchey WCS Carbon Hammerhead
Stuurpen : Ritchey WCS Carbon 90 mm
Vork : Ritchey WCS Carbon
Wielen : Mavic Cosmic Carbon SSC (voor) Mavic Comete (achter) (zonder stickers)
Zadel : Selle Italia SLR TiTa
Zadelpen : Pedalforce Aero

Hier nog met TE lange stuurpen..

Afbeelding

Ook staat er nog een vreemde eend in de bijt, mijn vorige racefiets, een Red Bull Pro SL vond ik te fijn om daar het frame niet meer van te gebruiken en om mijn nieuwe racer niet smerig te laten worden in het voorjaar besloot ik er maar een slecht-weer/trainings/wedstrijdfiets van te maken om de nieuwe racer zo lang mogelijk als nieuw te houden.

Via marktplaats, ebay, weightweenies en diverse fora en sites ben ik gestart met het zo goedkoop mogelijk heropbouwen van het frame.
Frame en balhoofd lagen nog hier dus da was simpel. Mavic wieltjes gekocht via eBay, Pro spullen via internet, Ultegra groep via marktplaats, Pedalen via fietsforum, Zadel via fietsforum, Kettingblad via een vriend en de bidonhouders bij de LBS. Voor een paar honderd euro stond nummer 4 in de garage! Omdat ik na 2 maanden rond de 3000 km had geklokt met de pekelfiets en deze weer en wind had doorstaan heb ik enkele onderdelen maar een polijstbeurtje gegeven waaronder de cranks, remmen, derailleurs en de shifters. De kleine kapjes op de shifters heb ik matzwart gespoten en alle onderdelen zijn nu vrij van logo's en hebben een matte schijn er op staan!

Sparebike!
Balhoofd : Ritchey Pro
Bidonhouder : Tacx Alu zwart
Buitenbanden : Continental GP 4000 S (Vittoria cheap biba's)
Cassette : Shimano Ultegra 11-23
Cranks : Shimano Ultegra met Dura Ace buitenblad
Derailleur Achter : Shimano Ultegra
Derailleur Voor : Shimano Ultegra
Frame : Red Bull Pro SL
Grips : Pro Kurk
Kabels : Shimano
Ketting : Shimano Ultegra
Pedalen : Shimano Ultegra
Remmen : Shimano Ultegra
Sti Set : Shimano Ultegra
Stuur : Pro XLT Ergo 42 cm
Stuurpen : Pro XLT 120 mm
Vork : Red Bull Carbon (alleen issie eigenlijk 2 cm te kort!)
Wielen : Mavic Ksyrium Elite (zonder stickers)
Zadel : Selle Italia SLR XP
Zadelpen : Pro XLT

Hier nog in oude staat.. zonder nieuw zadel, polijstbeurt, met SL's ipv Elites en zonder Dura Ace buitenblad. Maar met lampjes, wat slijk en de gek die al die fietsen berijdt!

Afbeelding

Met nieuwe onderdelen

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Sportieve groeten!

Davy
Laatst gewijzigd door Davykoppen op do 31 jan 2008 13:35, 2 keer totaal gewijzigd.
G-love
Mountainbiker
Berichten: 1166
Lid geworden op: ma 21 mar 2005 14:39

Bericht door G-love »

:drunk: :drunk: :drunk: :drunk: :drunk: :drunk: :drunk: :drunk: :drunk: :drunk: :drunk: :drunk: :drunk: :drunk: :drunk: :drunk: :drunk: =P~ =P~ =P~ =P~ =P~ =P~ =P~ =P~ =P~ =P~ =P~ =P~ =P~ =P~ =P~ =P~ =P~ =P~ =P~ =P~ =P~ =P~ =P~ =P~ =P~ 8)
Davykoppen
Mountainbiker
Berichten: 61
Lid geworden op: vr 10 nov 2006 01:34
Rijdt met: Carbon HT - WCS Carbon - XTR 960 - CrossMaxSL - SLR TT - Twister SS - Nokon

Bericht door Davykoppen »

Tis alleen nog wachten op een van de schoonste.. die MTB.. maar ik zal morgen vast eens een spy-pic trekken ;) Zou rond de 8 kg schoon aan de haak moeten wegen..
Gebruikersavatar
Nijntje
Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: za 22 okt 2005 23:55
Rijdt met: Cube LTD5

Bericht door Nijntje »

Waarom heb je de Cosmics gekozen? Buiten het feit dat ze er schitterend uitzien heeft het toch geen nut om die wielen te steken... Je betaald zeer veel voor het weinige aërodynamische voordeel dat weer wat word weggenomen door de zijwind die op de wielen blaast. Ze wegen ook veel...
Als je dan toch carbon wielen koopt, zou ik de Corima's kopen. Die kosten evenveel, zijn 500-600 gram lichter en zijn ook nog eens sterker. Nu heb je een open pro velg met een plastiek kap op. De naven zijn ook redelijk budget naven van Mavic waar je relatief veel onderhoud aan hebt. De ksyrium Sl's zijn dan al wat beter, afgezien ze totaal niet aërodynamisch zijn, zijn de naven zijn wel al een stuk beter, en ze zijn ook betrouwbaarder.

Verder zijn de fietsen wel Fantastisch mooi!! =D> =D>
Gebruikersavatar
Kr1stof
Mountainbiker
Berichten: 347
Lid geworden op: zo 20 aug 2006 08:25
Rijdt met: Thompson Trail - Belgian Bike power
Contacteer:

Bericht door Kr1stof »

Tzijn gebroeders, want het woord fiets is mannelijk :lol: ;)
Davykoppen
Mountainbiker
Berichten: 61
Lid geworden op: vr 10 nov 2006 01:34
Rijdt met: Carbon HT - WCS Carbon - XTR 960 - CrossMaxSL - SLR TT - Twister SS - Nokon

Bericht door Davykoppen »

Ridley Rijder schreef:Waarom heb je de Cosmics gekozen? Buiten het feit dat ze er schitterend uitzien heeft het toch geen nut om die wielen te steken... Je betaald zeer veel voor het weinige aërodynamische voordeel dat weer wat word weggenomen door de zijwind die op de wielen blaast. Ze wegen ook veel...
Als je dan toch carbon wielen koopt, zou ik de Corima's kopen. Die kosten evenveel, zijn 500-600 gram lichter en zijn ook nog eens sterker. Nu heb je een open pro velg met een plastiek kap op. De naven zijn ook redelijk budget naven van Mavic waar je relatief veel onderhoud aan hebt. De ksyrium Sl's zijn dan al wat beter, afgezien ze totaal niet aërodynamisch zijn, zijn de naven zijn wel al een stuk beter, en ze zijn ook betrouwbaarder.

Verder zijn de fietsen wel Fantastisch mooi!! =D> =D>
@ Kr1stof : Voila, tis aangepast :d

@ Ridley rijder : Ik kon deze Cosmics voor een zeer schappelijke prijs kopen, daarvoor had ik zeker geen set Corima;s gehad.. Daarnaast had ik al verschillende sets Mavics en bevielen die mij erg goed, ook qua naven vind ik ze er erg onderhoudsvrij en erg gemakkelijk te onderhouden. Wat betreft het aero voordeel, das teniet te doen tov de Corima's. Op rouesartisanales.com staat een grote wielentest en daar komen ze nagenoeg hetzelfde uit. Het gewicht vind ik geen probleem, want aerodynamica is stukken belangrijker en CC komen aerodynamisch gezien gewoon boven gemiddeld uit de testen. Het verschil waarom ik dan juist voor deze wielen heb gekozen is dus prijs, stijfheid (dit zijn wielen die enigzins in de buurt van LW's komen) en een Alu clincher. Ik moet geen tubes, want ik hou niet van kitten/plakken en dan lekrijden. Full Carbon Clinchers is dan ook weer een no-go omdat ik die niet hoger dan 7,5 bar kan oppompen, en ik zit zelf altijd op 8,5. Het blazen van de wind valt reuze mee, ik neem ze ook niet mee als er windkracht 9 staat he.. Je leert daar ook mee omgaan en er een beetje tegen in te sturen. Voor mij bestaat er geen beter wiel.. Ik zou zo een tweede set kopen!
Gebruikersavatar
K2-er
Test team
Berichten: 3630
Lid geworden op: vr 04 jul 2003 11:35
Rijdt met: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake
Contacteer:

Bericht door K2-er »

Davykoppen schreef:Tis alleen nog wachten op een van de schoonste.. die MTB.. maar ik zal morgen vast eens een spy-pic trekken ;) Zou rond de 8 kg schoon aan de haak moeten wegen..
Het is al morgen =D>
In elke geval indrukwekkende collectie carbon!!
Davykoppen
Mountainbiker
Berichten: 61
Lid geworden op: vr 10 nov 2006 01:34
Rijdt met: Carbon HT - WCS Carbon - XTR 960 - CrossMaxSL - SLR TT - Twister SS - Nokon

Bericht door Davykoppen »

K2-er schreef:
Davykoppen schreef:Tis alleen nog wachten op een van de schoonste.. die MTB.. maar ik zal morgen vast eens een spy-pic trekken ;) Zou rond de 8 kg schoon aan de haak moeten wegen..
Het is al morgen =D>
In elke geval indrukwekkende collectie carbon!!
Ik sta ook op het punt om een fotoke te gaan maken ;)
Gebruikersavatar
endorfin
Mountainbiker
Berichten: 3274
Lid geworden op: ma 24 jan 2005 18:57
Rijdt met: Adventurebybike.be
Contacteer:

Bericht door endorfin »

Davykoppen schreef:
K2-er schreef:
Davykoppen schreef:Tis alleen nog wachten op een van de schoonste.. die MTB.. maar ik zal morgen vast eens een spy-pic trekken ;) Zou rond de 8 kg schoon aan de haak moeten wegen..
Het is al morgen =D>
In elke geval indrukwekkende collectie carbon!!
Ik sta ook op het punt om een fotoke te gaan maken ;)
Nog ff wachtten tot de ouders de deur uit zijn :wink:
Gebruikersavatar
Nijntje
Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: za 22 okt 2005 23:55
Rijdt met: Cube LTD5

Bericht door Nijntje »

Davykoppen schreef:
Ridley Rijder schreef:Waarom heb je de Cosmics gekozen? Buiten het feit dat ze er schitterend uitzien heeft het toch geen nut om die wielen te steken... Je betaald zeer veel voor het weinige aërodynamische voordeel dat weer wat word weggenomen door de zijwind die op de wielen blaast. Ze wegen ook veel...
Als je dan toch carbon wielen koopt, zou ik de Corima's kopen. Die kosten evenveel, zijn 500-600 gram lichter en zijn ook nog eens sterker. Nu heb je een open pro velg met een plastiek kap op. De naven zijn ook redelijk budget naven van Mavic waar je relatief veel onderhoud aan hebt. De ksyrium Sl's zijn dan al wat beter, afgezien ze totaal niet aërodynamisch zijn, zijn de naven zijn wel al een stuk beter, en ze zijn ook betrouwbaarder.

Verder zijn de fietsen wel Fantastisch mooi!! =D> =D>

dit zijn wielen die enigzins in de buurt van LW's komen
Dit kan je toch niet menen??? Standaard LW's wegen 1100-1200 gram en Cosmics 1800-1900gram. Aërodynamisch zijn ze ook nog een heel stuk minder. En de LW's zijn aerodynamisch ook niet fantastisch... Als je aërodynamica wilt, moet je Zipp of ADA kopen.

De enige wielen die in de buurt van LW's komen zijn ADA en Lew. Maar die wielen overstijgen LW's eigenlijk. Deze zijn lichter, beter afgewerkt, stijver, maar ook duurder.
Als je iets in het rijtje kan zetten met de LW's zijn het de Bora's, Easton EA90, Zipp 404, Cosmic Ultimate,...

Maar zoals gezegd, zijn de uwe met een alu remrand, en dan kan je ze volgens mij al totaal niet met de LW's vergelijken.

Wat die Corima's betreft, ik had het over de Full Carbon Corimas. Die wegen veel minder, en kosten "niet" veel. Maar die zijn dan idd voor tubes.

Maar als je ze echt goedkoop kon krijgen, is het idd een normale keuze. Ik zou het ook doen. Al ben ik totaal niet aan Mavic :wink: .

Grtz, RR!
Plaats reactie