Cannondale 2008 Taurine 3 H Custom - nieuwe foto's p. 2

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
Gebruikersavatar
Mister T.
Mountainbiker
Berichten: 1952
Lid geworden op: di 21 nov 2006 14:38
Rijdt met: is schoner dan de uwe!
Contacteer:

Bericht door Mister T. »

jimi schreef:wat wegen die xt-wielen btw?
De brochure geeft 1680 gr. zonder snelspanners aan.
En ze wegen samen... exact 1680 gr! In maat L wel te verstaan.
...
Nah, graptje ;-)
Gewoon 1680 gr. Let wel, enkel in versie voor CL-schijven...

Houd er wel rekening mee dat ik er, verzendingskosten inbegrepen, bij bikegear.be slechts 228 EUR of zo voor heb betaald (!!! :P ). Vergelijk dat maar eens met bijv. Mavic Crosstrails van 1810 gr... #-o
Fenomenale prijs-gewicht verhouding dus. Beste 'budget'-wielen op de markt als je 't mij vraagt!
wimpel schreef:Weet iemand of shimano een Lefty versie van haar XT-wielset aanbied?
aangezien:

1. er reeds een XTR-lefty set bestaat
2. de concurrentie - lees MAvic ) dit jaar hun Lefty-wielenaanbod zeer gevoelig heeft uitgebreid (van 1 naar drie modellen) en
3. dat gerucht inderdaad circuleerde en dat Shimano mij per e-mail deze zomer heeft bevestigd dat men aan het nazien was of de Xt-versie van het Lefty-voorwiel in productie kon worden gepast...

...denk ik wel dat er een Xt-versie in de toekomst zal beschikbaar zijn.
flupke73 schreef:en Mister T heeft zeker de knapste!!!
:oops: bloos :oops:

8) thanks!
Laatst gewijzigd door Mister T. op ma 03 dec 2007 17:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Cristalix
Mountainbiker
Berichten: 615
Lid geworden op: di 07 mar 2006 23:05
Rijdt met: Scott scale 30 '07
Contacteer:

Bericht door Cristalix »

Naais, en dan nog de nieuwe xt-wielen =P~ Nieuwe kleurstelling is heel wa anders maar valt super mee :wink:
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Bericht door RigolleM »

Mister T. schreef:
wimpel schreef:Weet iemand of shimano een Lefty versie van haar XT-wielset aanbied?
aangezien:

1. er reeds een XTR-lefty set bestaat
2. de concurrentie - lees MAvic ) dit jaar hun Lefty-wielenaanbod zeer gevoelig heeft uitgebreid (van 1 naar drie modellen) en
3. dat gerucht inderdaad circuleerde en dat Shimano mij per e-mail deze zomer heeft bevestigd dat men aan het nazien was of de Xt-versie van het Lefty-voorwiel in productie kon worden gepast...

...denk ik wel dat er een Xt-versie in de toekomst zal beschikbaar zijn.
Volgens wat ik vernomen heb zouden de Shimano XTR lefty wielen niet los worden verkocht, en dus enkel in combinatie met een complete fiets te verkrijgen zijn. Hetzelfde geldt ook voor de DT Swiss wielen. Ik heb deze vraag gesteld aan Movingstore Gent en Sportivo, beiden verdelers van Cannondale.

Misschien kan Bruno (Cameleon Bike) deze onzekerheid uit de wereld helpen :-)

Maar misschien is dit enkel voor het eerste jaar, en zal Shimano & DT Swiss in de toekomst deze wel in hun retail catalogus opnemen.
Gebruikersavatar
Hubertje
Mountainbiker
Berichten: 10986
Lid geworden op: di 22 mar 2005 14:06
Rijdt met: in de maak..
Contacteer:

Bericht door Hubertje »

Die XT wielen zijn prijs-kwaliteit top denk ik zo..
Gebruikersavatar
Mister T.
Mountainbiker
Berichten: 1952
Lid geworden op: di 21 nov 2006 14:38
Rijdt met: is schoner dan de uwe!
Contacteer:

Bericht door Mister T. »

Herder Ronny schreef:
Mister T. schreef:
wimpel schreef:Weet iemand of shimano een Lefty versie van haar XT-wielset aanbied?
aangezien:

1. er reeds een XTR-lefty set bestaat
2. de concurrentie - lees MAvic ) dit jaar hun Lefty-wielenaanbod zeer gevoelig heeft uitgebreid (van 1 naar drie modellen) en
3. dat gerucht inderdaad circuleerde en dat Shimano mij per e-mail deze zomer heeft bevestigd dat men aan het nazien was of de Xt-versie van het Lefty-voorwiel in productie kon worden gepast...

...denk ik wel dat er een Xt-versie in de toekomst zal beschikbaar zijn.
Volgens wat ik vernomen heb zouden de Shimano XTR lefty wielen niet los worden verkocht, en dus enkel in combinatie met een complete fiets te verkrijgen zijn. Hetzelfde geldt ook voor de DT Swiss wielen. Ik heb deze vraag gesteld aan Movingstore Gent en Sportivo, beiden verdelers van Cannondale.

Misschien kan Bruno (Cameleon Bike) deze onzekerheid uit de wereld helpen :-)

Maar misschien is dit enkel voor het eerste jaar, en zal Shimano & DT Swiss in de toekomst deze wel in hun retail catalogus opnemen.
XTR-lefty inderdaad voorlopig enkel verkrijgbaar op complete fiets. Dit kan diverse redenen hebben (eerste productie volledig naar C'dale; overeenkomst daarover met C'dale, ...). Ik denk echter dat het een kwestie van tijd zal worden vooraleer ze los verkrijgbaar zijn. Het zou me niet verbazen dat Shimano bepaalde van zijn wielen in Lefty uitvoering zou uitbrengen. Zou eens iets anders zijn dan al die wielen met - met respect heren - die rode naven.

Als ik een nieuwe kant-en-klare wielset zou kopen, en moet kiezen tussen SLR en XTR, zou ik toch voor deze laatste gaan. Super kwaliteit, lichter dan SLR, niets dan goede test, enne, eens iets anders.

En DT-swiss Lefty-wielset van in de C'dale cataloog zijn eigenlijk geen 'echte' DT-swiss Lefty-wielen: de voornaaf is een gewone, in het wit gespoten Lefty SI-naaf van Cannondale.
Spijtig, want een DTswiss 240-Lefty naaf zou toch wel vet zijn...
Hubertje schreef:Die XT wielen zijn prijs-kwaliteit top denk ik zo..
denk ik ook. Trouwens, zeer cleane, droge mooie sound!
Gebruikersavatar
WT6
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: do 30 jan 2003 15:28
Rijdt met: 2 wielen, een stuur, ge kent dat..

Bericht door WT6 »

Mister T. schreef: Zou eens iets anders zijn dan al die wielen met - met respect heren - die rode naven.
Pas op, vanwege de kleurtjes, zijn die zeer gegeerd he #-o #-o
Mister T. schreef: Spijtig, want een DTswiss 240-Lefty naaf zou toch wel vet zijn...
=D> =D>
In hetzelfde kleurpatroon als de achternaaf, dus vrij discreet graag.
Die witte versie, dat lijkt me niks
Anderzijds, zijn die Lefty SI nu ook al geen DT hubs ?
Gebruikersavatar
berggeitje1
Mountainbiker
Berichten: 137
Lid geworden op: za 17 dec 2005 21:19
Rijdt met: cannodale rush

Lefty xtr-xt wielen

Bericht door berggeitje1 »

Helaas moeten wij je meedelen dat de XTR-wielen voor Lefty niet los verkrijgbaar zijn, slechts alleen als onderdeel van een nieuwe Cannondale.

Ook hier moeten we je helaas teleurstellen, Shimano heeft geen XT-wielen voor Cannondale Lefty voorvorken beschikbaar.

Met vriendelijke groet,
Shimano Benelux
Rick Hammink

Dit is een deel van een mail die ik ontvangen heb van shimano.
Ik zou ook graag andere wielen hebben op mijn rush, maar ik zou iets anders willen dan de slr'en er zijn er al zo veel die daar mee rond rijden.
jimi
Mountainbiker
Berichten: 1250
Lid geworden op: ma 03 jul 2006 10:09
Rijdt met: cannondale f29

Bericht door jimi »

ik heb al gereden met die ultralichte witte dt-swiss lefty wielen....
ze wegen 1400 gram of zoiets en zijn enkel verkrijgbaar als je d ehele fiets erbijpakt,en aangezien dat een nieuwe scalpel was vond ik dat nog geen zware straf;alleen is mijn fietsbudget nu op tot ongeveer 2015
Gebruikersavatar
kristofmx
Mountainbiker
Berichten: 323
Lid geworden op: zo 31 okt 2004 23:51
Rijdt met: Canyon SLX 9.9 custom full XTR - CUBE Beachbike - Specialized Roubaix Sram Force Zipp Wheels

gevoel van de remmen

Bericht door kristofmx »

ik zie dat er dus xt08 remmen opstaan,

nu heb ik wel de vraag, of de uitleg in o2bikers klopt
daar schrijven ze dat de remmen niet krachtig genoeg zijn...

ik hoop anders van wel, want ik vind ze echt super uitzien, weet je trouwens ook of er een gewone 6gaats versie van te krijgen is??

zou deze remmen dan plaatsen op de rush 5 lefty als ik deze ga bestellen binnen een maand of 2.

nu eerst nog een beke revalideren na mijn rugoperatie...

groeten kristof
Gebruikersavatar
ThOmAsKeN
Mountainbiker
Berichten: 203
Lid geworden op: wo 24 okt 2007 17:02
Rijdt met: Specialized stumpjumper SLX / XT

Bericht door ThOmAsKeN »

schoon veloke =D>
binnen een paar jaar word dit mijn volgende bike

grtz ThOmAsKeN
Plaats reactie