Cannondale 2008 Taurine 3 H Custom - nieuwe foto's p. 2

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
Gebruikersavatar
ThOmAsKeN
Mountainbiker
Berichten: 203
Lid geworden op: wo 24 okt 2007 17:02
Rijdt met: Specialized stumpjumper SLX / XT

Bericht door ThOmAsKeN »

schoon veloke =D>
binnen een paar jaar word dit mijn volgende bike

grtz ThOmAsKeN :wink:
Gebruikersavatar
Mister T.
Mountainbiker
Berichten: 1952
Lid geworden op: di 21 nov 2006 14:38
Rijdt met: is schoner dan de uwe!
Contacteer:

Bericht door Mister T. »

Ja wadde dadde!

Dit weekend voor de eerste maal getest.
Het ging wel om een plat parcours, en 't lag (tamelijk) modderig, maar heb toch al een eerste serieuze indruk van het gedrag van de fiets.

Eerste conclusie: natuurlijk pakken nerveuzer stuurgedrag dan de Rush, super stijf, licht ( 8) ), ongelofelijk agiel in versnellingen en toch nog een grote mate van comfort (gezien het om een XC racefiets gaat). Man, als je op die trappers gaat staan schiet dat ding ongelofelijk snel vooruit. En ook zeer direct en snel sturen. Haarscherp (wellicht ook te danken aan die lekker stijve Xt-wielen)!
Man, 't was liefde op het... euh... de eerste rit. Heb de bike dan ook alle eer aangedaan en der een serieuze lap op gegeven! Bijna 50 kilometer kop trekken was een aangename taak met dit prachtmasjientje! :P
kritofmx schreef:ik zie dat er dus xt08 remmen opstaan,

nu heb ik wel de vraag, of de uitleg in o2bikers klopt
daar schrijven ze dat de remmen niet krachtig genoeg zijn...
Zever. remmen perfect. En stukken korter dan die Juicy's. Zo heb ik het graag. Ze remmen zeker even goed als de 2007 XT remmen. Maar gezien de aard van de tocht heb ik ze nog niet tot het uiterste kunnen testen. de feel en grip van de remhendel vind ik wel aangenamer dan het 2007 model.
Gebruikersavatar
nebraz
Mountainbiker
Berichten: 1797
Lid geworden op: wo 01 jun 2005 01:13
Rijdt met: Cannondale Rush Carbon Si 2
Contacteer:

Bericht door nebraz »

T'lijkt mij precies iets tussen de Rush en de scalpel van vroeger. T'zou ook wel eens mijn volgende aankoop kunnen worden.
Gebruikersavatar
erwin.91
Mountainbiker
Berichten: 1849
Lid geworden op: zo 26 nov 2006 20:00
Rijdt met: NINER!!!

Bericht door erwin.91 »

Zeer mooie bike,en zeer geslaagde upgrade's =D>

(binnen enkele dagen ben ik eigenaar van een taurine 2)
Gebruikersavatar
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Berichten: 2896
Lid geworden op: di 02 jan 2007 18:19
Rijdt met: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III
Contacteer:

Bericht door Steven vd Eynde »

erwin.91 schreef:Zeer mooie bike,en zeer geslaagde upgrade's =D>

(binnen enkele dagen ben ik eigenaar van een taurine 2)
Amaai, zijn het solden misschien? De Taurines vliegen blijkbaar de deur uit de laatste weken... Is wel goed gerief, vandaar waarschijnlijk... :wink:
Dit jaar ben ik er op TT's eerlijk gezegd weinig tegengekomen, al kan dat natuurlijk ook toeval zijn.
Gebruikersavatar
Schoupabiker
Mountainbiker
Berichten: 316
Lid geworden op: zo 07 jan 2007 00:24
Rijdt met: Klein Pulse Pro en Cannondale Scalpel 68, Cannondale Rize en Cannondale Scalpel SE - MSC Zion Tandem

lefty

Bericht door Schoupabiker »

Mannen,

Effe melden dat je meestal bij de Cannondale winkel de "orginele" bike onderdelen kan krijgen (dus ook de XTR-lefty - Fox RPL demper - ...).
Nogal wiedes, als je zo eentje hebt en hij gaat eraan in de garantieperiode, of je moet hem wegens slijtage vervangen, dat dat dan ook moet kunnen.
Dat ze er niet op voorraad liggen lijkt me wel logisch.
Groetjes :lol:
Gebruikersavatar
Mister T.
Mountainbiker
Berichten: 1952
Lid geworden op: di 21 nov 2006 14:38
Rijdt met: is schoner dan de uwe!
Contacteer:

Bericht door Mister T. »

winter is demonteertijd...
Dus Taurine is volledig gedemonteerd.

voor de volgende zomer ben ik van plan een aantal ernstige ingrepen door te voeren 8)
Allé, ernstig is zelfs nog understated... :wink:

Dat gezegd zijnde, en omdat de moderatoren willen dat elke post iets informatief bevat, mijn nuttige bijdrage van de dag:

Afbeelding

Frame maat large (19inch) + (veel) beschermstickers + derriehanger + zadelklem + trapasbussen ( BB30 --> 73mm) + wat stof...

Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie