Cannondale 2008 Taurine 3 H Custom - nieuwe foto's p. 2
Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
- Mister T.
- Mountainbiker
- Berichten: 1952
- Lid geworden op: di 21 nov 2006 14:38
- Rijdt met: is schoner dan de uwe!
- Contacteer:
Voila, gepimpt!
Specs:
(rood: gewijzigd)
(groen: later nog te wijzigen )
Frame: Taurine Carbon
Fork: Headshok Super Fatty Ultra DLR80
Rims :XT 2008 wielen
Hubs:XT 2008 wielen
Spokes:XT 2008 wielen
Tires: Schwalbe 2008 NN voor en 2008 RR achter met Stan's NoTubes
Pedals CrankBrothers Egg Beater C
Crank: Powered by SRAM GXP2, 22/32/44
Chain SRAM PC-951
Rear Cogs: XT 2008
Bottom Bracket: SRAM GXP
Front Derailleur: Shimano LX
Rear Derailleur: Shimano XT Shadow SGS
Shifters Shimano: XT rapidfire 2008
Handlebars Cannondale C2 flat
Stem: Cannondale XC3 Headshok 100/31,8
Headset: Headshok Si
Brakeset: XT 2008
Brakelevers: XT 2008
Saddle: Fi'zi:k Nisene Sport >>> Selle Italia Flite Gel Flow (wou eens iets anders proberen dan een Gobi; cross our fingers dat het achterwerk het beaamt )
Seat Post: Cannondale C3, 31.6x350mm
Sizes L
Extras: Ritchey WCS Truegrip + Cannondale bel (!)
Weight: ongeveer 10,2 kg
Heb er dan toch voor geopteerd om het originele zwarte crankstel van Sram te behouden, en in plaats van XT2007 remmen kon ik het niet laten om nieuwe 2008 modellekes te installeren.
Mogelijks kan ik nog een tweedehands XT2008 voorderailleur voor een redelijke prijs op de kop tikken. Bovendien zou ik binnen afzienbare termijn de zadelpen en het stuur willen vervangen door lichtere exemplaren. Die kaap van de 10kg is zo dichtbij...
En dan is het een tijdje gedaan met upgraden.
Als het net té zwaar stormt morgen zal ik die handel eens inrijden
Check de bel !
Specs:
(rood: gewijzigd)
(groen: later nog te wijzigen )
Frame: Taurine Carbon
Fork: Headshok Super Fatty Ultra DLR80
Rims :XT 2008 wielen
Hubs:XT 2008 wielen
Spokes:XT 2008 wielen
Tires: Schwalbe 2008 NN voor en 2008 RR achter met Stan's NoTubes
Pedals CrankBrothers Egg Beater C
Crank: Powered by SRAM GXP2, 22/32/44
Chain SRAM PC-951
Rear Cogs: XT 2008
Bottom Bracket: SRAM GXP
Front Derailleur: Shimano LX
Rear Derailleur: Shimano XT Shadow SGS
Shifters Shimano: XT rapidfire 2008
Handlebars Cannondale C2 flat
Stem: Cannondale XC3 Headshok 100/31,8
Headset: Headshok Si
Brakeset: XT 2008
Brakelevers: XT 2008
Saddle: Fi'zi:k Nisene Sport >>> Selle Italia Flite Gel Flow (wou eens iets anders proberen dan een Gobi; cross our fingers dat het achterwerk het beaamt )
Seat Post: Cannondale C3, 31.6x350mm
Sizes L
Extras: Ritchey WCS Truegrip + Cannondale bel (!)
Weight: ongeveer 10,2 kg
Heb er dan toch voor geopteerd om het originele zwarte crankstel van Sram te behouden, en in plaats van XT2007 remmen kon ik het niet laten om nieuwe 2008 modellekes te installeren.
Mogelijks kan ik nog een tweedehands XT2008 voorderailleur voor een redelijke prijs op de kop tikken. Bovendien zou ik binnen afzienbare termijn de zadelpen en het stuur willen vervangen door lichtere exemplaren. Die kaap van de 10kg is zo dichtbij...
En dan is het een tijdje gedaan met upgraden.
Als het net té zwaar stormt morgen zal ik die handel eens inrijden
Check de bel !
- Mister T.
- Mountainbiker
- Berichten: 1952
- Lid geworden op: di 21 nov 2006 14:38
- Rijdt met: is schoner dan de uwe!
- Contacteer:
Jips. Na lang 'vorsen' op het net las ik dat de achtertrein van de Taurine zeer confortabel is, terwijl de Scale blijkbaar een pak stijver zou zijn achteraan (rug toch iets sparen) + een headshok van 1290gr. heeft zeker een zeer gunstige invloed op het gewichtplaatje...DdT schreef:Dus toch de Taurine. Een echt mudbikeje zou ik zo zeggen.....NOT!!
- sharplikeascalpel
- Mountainbiker
- Berichten: 312
- Lid geworden op: zo 23 jan 2005 19:28
- Rijdt met: HILSeT (8,5kg) xc bike, YETI ASR
-
- Mountainbiker
- Berichten: 585
- Lid geworden op: wo 06 jun 2007 18:27
- Rijdt met: Vragen via PB worden niet meer beantwoord.
Bericht door Jannemanneke »
Mmm, dat wist ik niet dat het kleine gewichtsvoordeel van de Lefty SL tegenover de Fatty DLR teniet gedaan wordt door de zwaardere stuurpen van de Lefty. Ik vind het ook heel mooi zo'n Lefty, maar een 7 à 800 euro extra geven voor een extra veerweg van 3 cm (op een hardtail voldoet de 80 mm van de Fatty ruimschoots) vind ik persoonlijk wat teveel van het goede. 't Is natuurlijk exclusief zo'n Lefty en voor exclusieve dingen zijn sommige mensen bereid diep in hun buidel te tasten, niets mis mee natuurlijk.Mister T. schreef:Ik ken de geneugten van een Lefty hoor, maar deze bike was bedoeld als... euh... 'budget'bike.Tinky-Winky schreef:Anderzijds, hier hoort een Lefty onder.
Trouwens, voor het gewicht moet je het niet doen. Het gewichsverschil tussen een Lefty SL en een Headshok DLR is 40 gr. Als je daarbij rekening houdt met het verschil in gewicht tussen de stuurpennen (Lefty > XC3 SI (met stuurbuis) en Headshok > Headshok Si (zonder stuurbuis)) dan kom je op hetzelfde gewicht uit.
Het prijsverschil is echter 700 à 800 EUR. Voor die drie CM veerweg...
-
- Mountainbiker
- Berichten: 585
- Lid geworden op: wo 06 jun 2007 18:27
- Rijdt met: Vragen via PB worden niet meer beantwoord.
Bericht door Jannemanneke »
Echt mooi, vooral dat blauw in het frame vind ik super. Om nog maar te zwijgen over die wielen, lekker opvallend met die witte accenten in de flanken en die rode spaaknippeltjes, zo moet dat.Mister T. schreef:Voila, gepimpt!
Specs:
(rood: gewijzigd)
(groen: later nog te wijzigen )
Frame: Taurine Carbon
Fork: Headshok Super Fatty Ultra DLR80
Rims :XT 2008 wielen
Hubs:XT 2008 wielen
Spokes:XT 2008 wielen
Tires: Schwalbe 2008 NN voor en 2008 RR achter met Stan's NoTubes
Pedals CrankBrothers Egg Beater C
Crank: Powered by SRAM GXP2, 22/32/44
Chain SRAM PC-951
Rear Cogs: XT 2008
Bottom Bracket: SRAM GXP
Front Derailleur: Shimano LX
Rear Derailleur: Shimano XT Shadow SGS
Shifters Shimano: XT rapidfire 2008
Handlebars Cannondale C2 flat
Stem: Cannondale XC3 Headshok 100/31,8
Headset: Headshok Si
Brakeset: XT 2008
Brakelevers: XT 2008
Saddle: Fi'zi:k Nisene Sport >>> Selle Italia Flite Gel Flow (wou eens iets anders proberen dan een Gobi; cross our fingers dat het achterwerk het beaamt )
Seat Post: Cannondale C3, 31.6x350mm
Sizes L
Extras: Ritchey WCS Truegrip + Cannondale bel (!)
Weight: ongeveer 10,2 kg
Heb er dan toch voor geopteerd om het originele zwarte crankstel van Sram te behouden, en in plaats van XT2007 remmen kon ik het niet laten om nieuwe 2008 modellekes te installeren.
Mogelijks kan ik nog een tweedehands XT2008 voorderailleur voor een redelijke prijs op de kop tikken. Bovendien zou ik binnen afzienbare termijn de zadelpen en het stuur willen vervangen door lichtere exemplaren. Die kaap van de 10kg is zo dichtbij...
En dan is het een tijdje gedaan met upgraden.
Als het net té zwaar stormt morgen zal ik die handel eens inrijden
- Mister T.
- Mountainbiker
- Berichten: 1952
- Lid geworden op: di 21 nov 2006 14:38
- Rijdt met: is schoner dan de uwe!
- Contacteer:
'k Kon het niet laten. Zonet een uurtje gaan fietsen, weliswaar hoofdzakelijk baan, met hier en daar een offroadstrook (om te veel kuiswerk te vermijden )sharplikeascalpel schreef:Moooooi! Het heeft niet te hard gestormd!!! Bevindingen?
- de acceleratie is fenomenaal. het is echt opletten geblazen als je op de trappers gaat staan: voor je 't weet is de fiets weg zonder jou
- door de combinatie van superstijf frame met zeer licht gewicht knal je gewoonweg bergop
- en niettegenstaande de stijfheid rond het bracket, rijdt hij niet echt beenhard. Op de weinige offroadstroken gaf hij me een redelijk comfortabele indruk;
- ik vind dat het vrijwiel van het XT achterwiel zeer clean en mooi tikt (retestijve wielen trouwens!);
- enkele modderstroken gedaan, en de grip op de Racing Ralphs is er sterk op vooruitgegaan op nattere ondergrond;
- nieuwe XT 2008 shifters: zeer licht schakelend, maar ook maar normaal, als je bedenkt dat ze voor 90% gelijk zijn aan XTR shifters;
- de XT 2008 remmen heb ik nog niet ten volle kunnen uittesten; ze geven - gelukkig, want ik heb niet liever - wel dezelfde feel als de XT 2007. Met dit verschil dat je met een draaiknop de hendelpositie kunt aanpassen;
- en fatty tenslotte... tja, superstijf, licht en doet wat het moet doen: veren en dempen!
Wat afdalen, technische capaciteiten en algemeen 'echt' offroadwerk betreft zullen jullie nog wat moeten wachten. Nader onderzoekswerk staat zeker op de agenda!
Hé, hé, er is over nagedacht hoor:Watje Jan schreef:Echt mooi, vooral dat blauw in het frame vind ik super. Om nog maar te zwijgen over die wielen, lekker opvallend met die witte accenten in de flanken en die rode spaaknippeltjes, zo moet dat.
- zwart en blauw zijn de hoofdkleuren (duh!);
- het secundair kleur van het kader, wit/zilver/lichtgrijs, heb ik doen terugkeren in het zadel, in de wielen (velgranden) en de banden (wit-zilveren opdruk);
- en tenslotte zijn er nog een aantal toetsen rood, die terugkomen in het zadel (modelbenaming op zadeltop), in de reboundknop van de fatty, in de spaaknippels en in de eierkloppertjes.
The Artist Formely Known as Mister T.
Laatst gewijzigd door Mister T. op za 01 dec 2007 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.
- Conrad
- Mountainbiker
- Berichten: 1086
- Lid geworden op: vr 15 sep 2006 10:10
- Rijdt met: Specialized S-Works Epic 2021
- Contacteer:
LOLMister T. schreef:Hé, hé, er is over nagedacht hoor:Watje Jan schreef:Echt mooi, vooral dat blauw in het frame vind ik super. Om nog maar te zwijgen over die wielen, lekker opvallend met die witte accenten in de flanken en die rode spaaknippeltjes, zo moet dat.
- zwart en blauw zijn de hoofdkleuren (duh!);
- het secundair kleur van het kader, wit/zilver/lichtgrijs, heb ik doen terugkeren in het zadel, in de wielen (velgranden) en de banden (wit-zilveren opdruk);
- en tenslotte zijn er nog een aantal toetsen rood, die terugkomen in het zadel (modelbenaming op zadeltop), in de reboundknop van de fatty, in de spaaknippels en in de eierkloppertjes.
The Artist Formely Known as Mister T.
Ik ga hier maar het zelfde zeggen als iedereen. Knappe fiets!
Vond de taurine van 07 met het oranje super, maar dit is ook wel enorm knap! Vind de naam Cannondale op de schuine buis wel knap gedaan. Zo langs boven en onder, trekt een beetje op dat van Simplon.
Bravo man! Weer iets om jaloers op te zijn
- team orange
- Mountainbiker
- Berichten: 21
- Lid geworden op: vr 09 nov 2007 15:22
- Rijdt met: SCOTT Boulder,cannondale caffeïne 4 sl
- Contacteer:
Bericht door team orange »
Quote : Saddle: Fi'zi:k Nisene Sport >>> Selle Italia Flite Gel Flow (wou eens iets anders proberen dan een Gobi; cross our fingers dat het achterwerk het beaamt )
waarschijnlijk is het nog te vroeg om iets van je nieuwe zadel te zeggen,maar ik ben toch eens curieus of het je bevalt.
zeer geslaagde upgrade trouwens!!!
waarschijnlijk is het nog te vroeg om iets van je nieuwe zadel te zeggen,maar ik ben toch eens curieus of het je bevalt.
zeer geslaagde upgrade trouwens!!!