Pagina 5 van 8

Geplaatst: ma 29 okt 2007 22:22
door Sp33dFr34k
Hmmz, tot nu toe doen mijn demper en lockout (ok, kan hem dus niet meer vastzetten, dat niet) het nog, dus heb geen klagen. Hoop ook maar niet dat ze kapot gaan, want dan ga ik maar eens op zoek naar een Carbon DT ofzo :roll:

Geplaatst: di 30 okt 2007 00:33
door RvBerkel
Sp33dFr34k schreef:Hmmz, tot nu toe doen mijn demper en lockout (ok, kan hem dus niet meer vastzetten, dat niet) het nog, dus heb geen klagen. Hoop ook maar niet dat ze kapot gaan, want dan ga ik maar eens op zoek naar een Carbon DT ofzo :roll:
aan die zat ook aan denken die heeft ook lockout van stuur als moet alleen die heb je niet in 110mm veerweg max 55mm

Geplaatst: di 30 okt 2007 00:39
door kenny
RvBerkel schreef:
Sp33dFr34k schreef:Hmmz, tot nu toe doen mijn demper en lockout (ok, kan hem dus niet meer vastzetten, dat niet) het nog, dus heb geen klagen. Hoop ook maar niet dat ze kapot gaan, want dan ga ik maar eens op zoek naar een Carbon DT ofzo :roll:
aan die zat ook aan denken die heeft ook lockout van stuur als moet alleen die heb je niet in 110mm veerweg max 55mm
Die 110mm wordt toch verkregen door het veersysteem van de spark en niet door de demper? Ik dacht dat de efectieve veerweg van de spark demper gelijk was aan die van zowat elke andere standaard demper op de markt, dus ook de dt. Cerrect me if i'm wrong :oops:

Geplaatst: za 03 nov 2007 00:47
door BikeSport.be
Geen paniek met de Spark dempers. Worden vlotjes vervangen door Scott/DT Swiss als er inderdaad blijkt iets aan te schelen. GEwoon goed in het oog houden.

Carbon Dt werk perfect in dit frame. Kan je nog wat grammetjes winnen. Enkel de 70mm blokkering ben je kwijt.

Geplaatst: za 03 nov 2007 12:48
door Sp33dFr34k
Mooi/licht ding!

Afbeelding

Alleen hij past niet op mijn zadel"pen" :cry:
Maar hij zal toch werken, al moet er het nodige dremelwerk aan te pas komen!

Thanks @ BikeSport.be

Geplaatst: di 06 nov 2007 16:38
door Sp33dFr34k
Yes! Carbon-Ti snelspanners eindelijk binnen. Iets zwaarder dan mijn Tunes, maar deze hebben tenminste wel een aanslagpunt, vind ik persoonlijk prettiger. Ze sluiten OK lijkt me, dus hoop dat ik de goede versie te pakken heb.

Afbeelding

De oude Shimano's die ik er net af heb gehaald (ja, heel erg oud) wogen maar liefst 168gr per 2! :o

Iemand trouwens ervaring met dit ding? Best licht, onder de 100gr, maar weet niet of het wat is?

Geplaatst: ma 12 nov 2007 23:24
door Sp33dFr34k
Startpost even aangepast (incl. speclijst), is misschien duidelijker :-)

Gewicht is nu 9,40kg met de nieuwe snelspanners. Moet nog wel een chainstayprotector bijkomen, die er nog steeds niet is :( Voorlopig ook met een Ti/carbon Flite Evolution, waarbij het dove gevoel al na een paar km aanwezig is, vanwege het knoerharde carbon #-o

Geplaatst: ma 12 nov 2007 23:49
door Supra
Pas toch maar op met dit dove gevoel... Echt niet gezond!

Ik had er ook last van op mijn Selle Italia SLR, maar blijven rijden omdat hij iets of wat licht was(135 gr) ... Daarna een Gobi gestoken om tot de conclusie te komen dat comfort toch primeert op mijn bike :wink:

Geplaatst: ma 12 nov 2007 23:52
door Sjoerie
Dove gevoel? #-o

Geplaatst: di 13 nov 2007 00:09
door Wimbeest
Onder de douche heb ik een Nivea gevoel :-D.

Maar inderdaad. Wat betreft gewicht besparen op een zadel vind ik ook dat je goed moet afwegen ten opzichte van comfort. Volgens mij zijn er bovendien mensen die hun vruchtbaarheid aantasten door met een ongepast zadel te rijden (althans op lange termijn).