Scott Spark LTD update new SID 2008!

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
Gebruikersavatar
Sp33dFr34k
Mountainbiker
Berichten: 779
Lid geworden op: ma 11 sep 2006 21:51
Rijdt met: Scott Spark LTD
Contacteer:

Bericht door Sp33dFr34k »

Hmmz, tot nu toe doen mijn demper en lockout (ok, kan hem dus niet meer vastzetten, dat niet) het nog, dus heb geen klagen. Hoop ook maar niet dat ze kapot gaan, want dan ga ik maar eens op zoek naar een Carbon DT ofzo :roll:
Gebruikersavatar
RvBerkel
Mountainbiker
Berichten: 641
Lid geworden op: za 03 feb 2007 05:05
Rijdt met: Rush Carbon SL team
Contacteer:

Bericht door RvBerkel »

Sp33dFr34k schreef:Hmmz, tot nu toe doen mijn demper en lockout (ok, kan hem dus niet meer vastzetten, dat niet) het nog, dus heb geen klagen. Hoop ook maar niet dat ze kapot gaan, want dan ga ik maar eens op zoek naar een Carbon DT ofzo :roll:
aan die zat ook aan denken die heeft ook lockout van stuur als moet alleen die heb je niet in 110mm veerweg max 55mm
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Bericht door kenny »

RvBerkel schreef:
Sp33dFr34k schreef:Hmmz, tot nu toe doen mijn demper en lockout (ok, kan hem dus niet meer vastzetten, dat niet) het nog, dus heb geen klagen. Hoop ook maar niet dat ze kapot gaan, want dan ga ik maar eens op zoek naar een Carbon DT ofzo :roll:
aan die zat ook aan denken die heeft ook lockout van stuur als moet alleen die heb je niet in 110mm veerweg max 55mm
Die 110mm wordt toch verkregen door het veersysteem van de spark en niet door de demper? Ik dacht dat de efectieve veerweg van de spark demper gelijk was aan die van zowat elke andere standaard demper op de markt, dus ook de dt. Cerrect me if i'm wrong :oops:
Gebruikersavatar
BikeSport.be
Mountainbiker
Berichten: 159
Lid geworden op: za 12 feb 2005 11:45
Rijdt met: Liteville 301 - Scott Spark LTD en nu dus ook Scalpel 08 Carbon BBQ

Bericht door BikeSport.be »

Geen paniek met de Spark dempers. Worden vlotjes vervangen door Scott/DT Swiss als er inderdaad blijkt iets aan te schelen. GEwoon goed in het oog houden.

Carbon Dt werk perfect in dit frame. Kan je nog wat grammetjes winnen. Enkel de 70mm blokkering ben je kwijt.
Gebruikersavatar
Sp33dFr34k
Mountainbiker
Berichten: 779
Lid geworden op: ma 11 sep 2006 21:51
Rijdt met: Scott Spark LTD
Contacteer:

Bericht door Sp33dFr34k »

Mooi/licht ding!

Afbeelding

Alleen hij past niet op mijn zadel"pen" :cry:
Maar hij zal toch werken, al moet er het nodige dremelwerk aan te pas komen!

Thanks @ BikeSport.be
Gebruikersavatar
Sp33dFr34k
Mountainbiker
Berichten: 779
Lid geworden op: ma 11 sep 2006 21:51
Rijdt met: Scott Spark LTD
Contacteer:

Bericht door Sp33dFr34k »

Yes! Carbon-Ti snelspanners eindelijk binnen. Iets zwaarder dan mijn Tunes, maar deze hebben tenminste wel een aanslagpunt, vind ik persoonlijk prettiger. Ze sluiten OK lijkt me, dus hoop dat ik de goede versie te pakken heb.

Afbeelding

De oude Shimano's die ik er net af heb gehaald (ja, heel erg oud) wogen maar liefst 168gr per 2! :o

Iemand trouwens ervaring met dit ding? Best licht, onder de 100gr, maar weet niet of het wat is?
Gebruikersavatar
Sp33dFr34k
Mountainbiker
Berichten: 779
Lid geworden op: ma 11 sep 2006 21:51
Rijdt met: Scott Spark LTD
Contacteer:

Bericht door Sp33dFr34k »

Startpost even aangepast (incl. speclijst), is misschien duidelijker :-)

Gewicht is nu 9,40kg met de nieuwe snelspanners. Moet nog wel een chainstayprotector bijkomen, die er nog steeds niet is :( Voorlopig ook met een Ti/carbon Flite Evolution, waarbij het dove gevoel al na een paar km aanwezig is, vanwege het knoerharde carbon #-o
Gebruikersavatar
Supra
Mountainbiker
Berichten: 577
Lid geworden op: zo 09 jul 2006 23:37
Rijdt met: Ridley Ignite; Hope; Sram X.O; DT Swiss; Reba Worldcup; Tune; Ritchey WCS; NoTubes...
Contacteer:

Bericht door Supra »

Pas toch maar op met dit dove gevoel... Echt niet gezond!

Ik had er ook last van op mijn Selle Italia SLR, maar blijven rijden omdat hij iets of wat licht was(135 gr) ... Daarna een Gobi gestoken om tot de conclusie te komen dat comfort toch primeert op mijn bike :wink:
Gebruikersavatar
Sjoerie
Mountainbiker
Berichten: 3527
Lid geworden op: wo 11 mei 2005 22:25
Rijdt met: Giant XTC Customized
Contacteer:

Bericht door Sjoerie »

Dove gevoel? #-o
Gebruikersavatar
Wimbeest
Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: di 08 aug 2006 20:27
Rijdt met: Santa Cruz Nomad

Bericht door Wimbeest »

Onder de douche heb ik een Nivea gevoel :-D.

Maar inderdaad. Wat betreft gewicht besparen op een zadel vind ik ook dat je goed moet afwegen ten opzichte van comfort. Volgens mij zijn er bovendien mensen die hun vruchtbaarheid aantasten door met een ongepast zadel te rijden (althans op lange termijn).
Plaats reactie