Scott Spark LTD update new SID 2008!
Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
- Sp33dFr34k
- Mountainbiker
- Berichten: 779
- Lid geworden op: ma 11 sep 2006 21:51
- Rijdt met: Scott Spark LTD
- Contacteer:
Scott Spark LTD update new SID 2008!
Bericht door Sp33dFr34k »
Scott Spark LTD '07!
Huidige staat:
Gewicht met balhoofdlagers, zadelpen, shock en remote lockout:
Parts lijstje:
Frame: Scott Spark LTD
Demper: Fox RP23
Balhoofd: Ritchey WCS Carbon
Voorvork: Rock Shox Sid Team 2008
Naven: Tune King/Kong
Spaken: DT Revolution Black
Velgen: NoTubes ZTR Olympic / Hope Floating Discs zwart 160mm
Remmen: Avid Juicy Ultimate / Avid Matchmakers
Shifters: SRAM X0 triggers
Achterderailleur: SRAM X0 medium carbon kooi
Voorderailleur: Shimano XTR
Cassette: Shimano XTR
Ketting: KMC X9SL
Crankset: Shimano XTR / rode Extralite crankboutjes
Stuur: Easton EC90 carbon (riser atm)
Zadelpen: Scott integrated
Stuurpen: Smica Pro Lite
Zadel: Specialized SL 143mm
Banden: Fast Fred Evo 2.25
Kabels: Shimano XTR
Pedalen: Eggbeater TI
Handvaten: Ritchey WCS Ergo
Snelspanners: CarbonTi
Zadelpenklem: Geen :D
Stuurstoppen: Ritchey WCS
Bidonhouder: CarbonTi
Kilometerteller: Ciclosport CM 4.2
Diverse rode alu boutjes
Huidig gewicht: 9,24kg
Huidige staat:
Gewicht met balhoofdlagers, zadelpen, shock en remote lockout:
Parts lijstje:
Frame: Scott Spark LTD
Demper: Fox RP23
Balhoofd: Ritchey WCS Carbon
Voorvork: Rock Shox Sid Team 2008
Naven: Tune King/Kong
Spaken: DT Revolution Black
Velgen: NoTubes ZTR Olympic / Hope Floating Discs zwart 160mm
Remmen: Avid Juicy Ultimate / Avid Matchmakers
Shifters: SRAM X0 triggers
Achterderailleur: SRAM X0 medium carbon kooi
Voorderailleur: Shimano XTR
Cassette: Shimano XTR
Ketting: KMC X9SL
Crankset: Shimano XTR / rode Extralite crankboutjes
Stuur: Easton EC90 carbon (riser atm)
Zadelpen: Scott integrated
Stuurpen: Smica Pro Lite
Zadel: Specialized SL 143mm
Banden: Fast Fred Evo 2.25
Kabels: Shimano XTR
Pedalen: Eggbeater TI
Handvaten: Ritchey WCS Ergo
Snelspanners: CarbonTi
Zadelpenklem: Geen :D
Stuurstoppen: Ritchey WCS
Bidonhouder: CarbonTi
Kilometerteller: Ciclosport CM 4.2
Diverse rode alu boutjes
Huidig gewicht: 9,24kg
Laatst gewijzigd door Sp33dFr34k op do 24 jun 2010 12:24, 7 keer totaal gewijzigd.
- den mountenbiker
- Mountainbiker
- Berichten: 4603
- Lid geworden op: wo 11 okt 2006 22:44
- Rijdt met: Merida matts sport 300
- Sp33dFr34k
- Mountainbiker
- Berichten: 779
- Lid geworden op: ma 11 sep 2006 21:51
- Rijdt met: Scott Spark LTD
- Contacteer:
Bericht door Sp33dFr34k »
Hier alvast een voorproefje
Huidig gewicht: 9,46kg. Moet wel nog de Polar bij en er moeten nog lichtere snelspanners komen. Zal ongeveer gelijk blijven. Wel moeten kabels en ketting nog worden ingekort en zit er 200gr extra notubes vloeistof in.
Huidig gewicht: 9,46kg. Moet wel nog de Polar bij en er moeten nog lichtere snelspanners komen. Zal ongeveer gelijk blijven. Wel moeten kabels en ketting nog worden ingekort en zit er 200gr extra notubes vloeistof in.
- den mountenbiker
- Mountainbiker
- Berichten: 4603
- Lid geworden op: wo 11 okt 2006 22:44
- Rijdt met: Merida matts sport 300
Bericht door den mountenbiker »
Het onderstel heeft en paar nieuwe wielen gekregen
is een mooie bike geworden,behalve de voorvork
het kleurke
Proficiat met je bike de porto staat klaar
is een mooie bike geworden,behalve de voorvork
het kleurke
Proficiat met je bike de porto staat klaar
- DdT
- Mountainbiker
- Berichten: 640
- Lid geworden op: za 25 mar 2006 20:32
- Rijdt met: Scott Spark/Wilier Izoard
Hello Speedfreak,
Eerst en vooral, sjieke bak zeg! Lekker gewicht ook. Dat vind ik het leuke aan de Spark: je kan met redelijk betaalbare onderdelen een echte lichte marathon race bak opbouwen. De mijn zal rond de 10 kg uitkomen en zal daar zeer tevreden mee zijn. (zonder WW stuff) Zal trouwens een kilo minder wegen dan mijn ex race paardje. (RC20)
Vraagje aangezien jij een ex Epic bezitter bent: had jij de specie demper achteraan?
Toen we in Houffa verbleven voor de marathon heb ik even post gevat op een maat zijnen S-works. Hop, de Rue de St Anne (asfalt natuurlijk) omhoog en ik voelde precies schokken achteraan de fiets. Afgestapt, want ik dacht plat te staan.(net hetzelfde gevoel, alsof je nu en dan op de velg aan het rijden was) Niks van. Terug in de challet even over gepraat met Epic bezitters en blijkbaar was dat de achterdemper die aan het "werken" was. Blijkbaar was het normaal dat ie dat deed en een beetje pompen deed ie altijd, zelfs op asfalt...
Andere S-works bezitter is ook terug geweest naar de fietsenmaker om te klagen over de Specie achterdemper. Daar werd hem verteld dat de ouwe fox dempers eigenlijk beter werkten dan de Specie's maar wegens patentproblemen kon het blijkbaar niet beter.(hun uitleg) Besluit daar: het was gewoon zo. En dit met een duurder frame dan de Spark!
Bij een Scott systeem betekend het locken van de achterdemper dan ook echt locken.
Heb jij dit ook ervaren? In één of ander Duits magazine werd de brain ook al eens genoemd als een "no brainer"... Kan mij moeilijk voorstellen dat het zo slecht zou zijn aangezien er zo veel Epics rondbollen. Maar voor mensen die lockout ervaren als muurvast is dit toch efkes raar opkijken. Met Scott's heb je daar in elk geval geen last van.
Specs please
Eerst en vooral, sjieke bak zeg! Lekker gewicht ook. Dat vind ik het leuke aan de Spark: je kan met redelijk betaalbare onderdelen een echte lichte marathon race bak opbouwen. De mijn zal rond de 10 kg uitkomen en zal daar zeer tevreden mee zijn. (zonder WW stuff) Zal trouwens een kilo minder wegen dan mijn ex race paardje. (RC20)
Vraagje aangezien jij een ex Epic bezitter bent: had jij de specie demper achteraan?
Toen we in Houffa verbleven voor de marathon heb ik even post gevat op een maat zijnen S-works. Hop, de Rue de St Anne (asfalt natuurlijk) omhoog en ik voelde precies schokken achteraan de fiets. Afgestapt, want ik dacht plat te staan.(net hetzelfde gevoel, alsof je nu en dan op de velg aan het rijden was) Niks van. Terug in de challet even over gepraat met Epic bezitters en blijkbaar was dat de achterdemper die aan het "werken" was. Blijkbaar was het normaal dat ie dat deed en een beetje pompen deed ie altijd, zelfs op asfalt...
Andere S-works bezitter is ook terug geweest naar de fietsenmaker om te klagen over de Specie achterdemper. Daar werd hem verteld dat de ouwe fox dempers eigenlijk beter werkten dan de Specie's maar wegens patentproblemen kon het blijkbaar niet beter.(hun uitleg) Besluit daar: het was gewoon zo. En dit met een duurder frame dan de Spark!
Bij een Scott systeem betekend het locken van de achterdemper dan ook echt locken.
Heb jij dit ook ervaren? In één of ander Duits magazine werd de brain ook al eens genoemd als een "no brainer"... Kan mij moeilijk voorstellen dat het zo slecht zou zijn aangezien er zo veel Epics rondbollen. Maar voor mensen die lockout ervaren als muurvast is dit toch efkes raar opkijken. Met Scott's heb je daar in elk geval geen last van.
Specs please
Hoe zegen ze dat? Apen apen apen na?DdT schreef:Hello Speedfreak,
Kan mij moeilijk voorstellen dat het zo slecht zou zijn aangezien er zo veel Epics rondbollen.
In elk geval, schitterende spark. De 07 kleuren zijn idd veel mooier dan de 08. En persoonlijk vind ik die witte fox echt af. Het enige wat je volgens mij nog kan doen om hem nog mooier te maken is een wit zadel monteren (maar als je er mee rijd ziet dat toch geen mens)
Klein vraagje, welke pedalen zijn dat?