GT Zaskar Race

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
Gebruikersavatar
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Berichten: 2896
Lid geworden op: di 02 jan 2007 18:19
Rijdt met: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III
Contacteer:

GT Zaskar Race

Bericht door Steven vd Eynde »

Hoi, ben nieuw opt forum. Pics van mijnen bike zijn te vinden via onderstaande links. Het frame is reeds van 2002, maar ik heb het pas in 2003 op de kop getikt in de VS. Is nadien meer dan 2 jaar op mn kleerkast blijven liggen (was een beetje uit het mountainbiken geraakt - slechte vrienden weet je wel :-D ). Fiets dan uiteindelijk afgemonteerd in het najaar van 2005.

Enkele specs:
GT Zaskar Race Medium (kader alu Easton)
Controls: Shimano XTR Dual Control
Voorderailleur: XTR
Achterderailleur: XTR
Remmen: XTR
Vork: Rock Shox Sid Race
Stuur: Ritchey WCS Carbon Flat bar
Bar-ends: Woodmann Chuba Carbon
Stuurpen: Ritchey WCS (wordt ge-upgradet naar WCS Carbon)
Balhoofd: Ritchey (wordt ge-upgradet naar ne vette Chris King)
Banden: Michelin XCR Dry/Mud
Zadel: San Marco Blaze Tx Chromo
Zadelpen: FSA
Naven: DT Swiss Onyx
Velgen: Mavic XC 717
Cranck: was oospronkelijk een complete Race Face Evolve XC, maar daarvan zijn reeds het buitenblad (TA Specialties) en de lagers (Shim XT) vervangen.
Cassette achter: LX (was oospronkelijk XTR)
Pedalen: Crank Brothers Candy C
Ketting: SRAM
Fietscomputer: Garmin Edge 305

Ben zeer tevreden van deze fiets. Lekker stijf frame (heb een redelijk agressieve manier van rijden - euh niet ten opzichte van anderen welteverstaan). Buiten de slijtonderdelen zoals de ketting en de kettingbladen nog geen kosten aan gehad. De Race-Face lagers heb ik na een paar maanden al moeten vervangen. De XT-lagers gaan nu al langer mee. Wordt een beetje voor alles gebruikt: woon-werk verkeer, toertochten, marathons, training op de weg... Ben stilaan wel aan het uitzien naar een fully (iets à la Epic misschien).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Steven vd Eynde op di 24 jul 2007 18:33, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
absalon
Mountainbiker
Berichten: 1845
Lid geworden op: do 24 aug 2006 17:43
Rijdt met: Granville u6-t6 ul , bianchi via nirone 7, thompson grenada, mach 5-tt
Contacteer:

Bericht door absalon »

nice bike 8)
Corsa
Mountainbiker
Berichten: 178
Lid geworden op: di 06 dec 2005 15:51
Rijdt met: Orbea Lanza Sram X.0+Sid Team

Bericht door Corsa »

Dit ziet er mij wel een ferm beestje uit =D> =D>
Gebruikersavatar
Fozzie
Mountainbiker
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 31 okt 2005 11:05
Rijdt met: Granville u6
Contacteer:

Bericht door Fozzie »

Mooi fietske,

heb ook een zaskar race frame gehad. Ook dit content van geweest.
Helaas stond er vorig jaar ne boom in de weg met als gevolg: frame opgestuikt.

De triangel: ik blijf het mooi vinden!!!
Gebruikersavatar
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Berichten: 2896
Lid geworden op: di 02 jan 2007 18:19
Rijdt met: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III
Contacteer:

Bericht door Steven vd Eynde »

Fozzie schreef:Mooi fietske,

heb ook een zaskar race frame gehad. Ook dit content van geweest.
Helaas stond er vorig jaar ne boom in de weg met als gevolg: frame opgestuikt.

De triangel: ik blijf het mooi vinden!!!
tja, zoo sterk zijn die frames natuurlijk ook nie he... :(

is mijn tweede GT. mijn eerste was een Tequesta (ong 10 jaar geleden). en tzal de laatste zijn (wel met spijt in het hart), maar sinds ze opnieuw opgestart zijn na het faillissement vind ik hun MBK's nie veel soeps meer (Made in Taiwan etc ](*,) ).
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3461
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Bericht door kenny »

stevenvde schreef:
Fozzie schreef:Mooi fietske,

heb ook een zaskar race frame gehad. Ook dit content van geweest.
Helaas stond er vorig jaar ne boom in de weg met als gevolg: frame opgestuikt.

De triangel: ik blijf het mooi vinden!!!
tja, zoo sterk zijn die frames natuurlijk ook nie he... :(

is mijn tweede GT. mijn eerste was een Tequesta (ong 10 jaar geleden). en tzal de laatste zijn (wel met spijt in het hart), maar sinds ze opnieuw opgestart zijn na het faillissement vind ik hun MBK's nie veel soeps meer (Made in Taiwan etc ](*,) ).
De frames van gt werden reeds langer in taiwan gemaakt ze, enkel de zaskar team wordt handgemaakt in de states. Ik heb ook zo'n Tequesta gehad en vond dat een superfietske. Later heb ik nog ne koersvelo gekocht van GT maar omdat ik er toch niet veel mee reed heb ik hem terug verkocht in 2006. Ik vind ze nog steeds prachtig en schitterend van prijs/kwaliteit. Hoe durf je zegen dat deze frames niet sterk zijn? Deze zijn oerdegelijk, ik ken iemand die al 12 jaar elk weekend met de zijne gaat rijden en da beestje kan nog een tijdje mee.
Gebruikersavatar
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Berichten: 2896
Lid geworden op: di 02 jan 2007 18:19
Rijdt met: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III
Contacteer:

Bericht door Steven vd Eynde »

ik doelde op die botsing met dienen boom... :cry:

In mijn eerste post was ik toch al aant 'stoefen' op die frames he...
Superframes: sterkn stijf en nog mooi ook.
Gebruikersavatar
mtb arno
Pro
Berichten: 3349
Lid geworden op: di 29 aug 2006 12:39

Bericht door mtb arno »

sjieke fiets, kan het zijn dat ik uw fiets al eens in moerbeke (g-bergen) bij een fietsenmaker bent geweest? heb hem daar ooit gezien dacht ik.
Gebruikersavatar
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Berichten: 2896
Lid geworden op: di 02 jan 2007 18:19
Rijdt met: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III
Contacteer:

Bericht door Steven vd Eynde »

mtb arno schreef:sjieke fiets, kan het zijn dat ik uw fiets al eens in moerbeke (g-bergen) bij een fietsenmaker bent geweest? heb hem daar ooit gezien dacht ik.
yep! had op de vooravond van nen TT mijn Race Face-lagers helemaal in friet gedraaid. dacht dat het nog 1 ritje ging lukken... heb er daar dan nen XT laten insteken. kwestie van gedepanneerd te zijn en tot nu toe gaat dienen al langer mee...
Gebruikersavatar
mtb arno
Pro
Berichten: 3349
Lid geworden op: di 29 aug 2006 12:39

Bericht door mtb arno »

hehe, ik heb die dan in uw fiets gedraaid :wink:
Plaats reactie