De VIPER van Philcore74

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
Gebruikersavatar
philcore
Mountainbiker
Berichten: 415
Lid geworden op: ma 29 mei 2006 13:21
Rijdt met: Canyon AL9.0
Contacteer:

Bericht door philcore »

Welke de veranderingen zijn die erop gebeurd zijn???

Voor te beginnen heb ik naar de raad van mijn mede forum gebruikers geluistert en die rode vod vanachter afgehaald en veranderd door een zwarte. Tegelijkertijd heb ik ook die gele onza sticks naar de matriaal koffer verbannen.
Had toen WCS barends gehaald. Maar deze konden mij niet echt bekoren, net zoals al het andere WCS materiaal ( vind ik een beetje ziel loos :oops: ). Dus dit vloog ervan af. Vervangen door race face. Ook de zadelpen werd een race face zodoende ik een meer restrekte houding op de fiets had. Stuurpen ging van 100 naar 120, en de zadel iets meer naar achter.

De wieletjes zijn ook veranderd. De SL van 2005 zijn vervangen door deze van 2006. :oops: Ik denk uit een impulsief moment. Zit hier nu met twee paar SL.

Vanaf het moment dat de modder daar is vlogen er dadelijk smalle modder bandjes op. NN 1.8 zijn het momenteel. Lekker licht, en goede grip op alle vlakken, maar geen comfort omdat ze zo smal zijn. Tesamen met een scandium frame, X-max SL en ne R7 is deze fiets niet echt om marathons mee te rijden. :cry: #-o (en dat is de bedoeling nogthans)

Toen kwam het vrouwke met een mooi voorstel dat ik een FOX kreeg (had een beetje te veel kritiek op mijn SID :-? ). Ik in de zevende hemel, en de SID verkocht. Bleek de FOX een beetje boven haar budget (wat ik ze niet kwalijk neem).
Zodoende ik voor de Manitou R7 ben gegaan. Nu moet ik toegeven dat ik tot vandaag daar nog geen seconde spijt van heb gehad. Auto lock out en alles staat erop. En een soepele werking eens je de juiste waarden gevonden hebt.

De laatste echte verandering is dat ik de WCS barends eraf gehaald heb, en nu alleen nog met WCS foam grips op mijn bontrager race x lite stuur rijd. Ik weet nog niet of dit beter is, maar ik mis ze momenteel nog niet de barends. :wink:



Nu ben ik aan het kijken waar ik nog een paar grammekens kan missen, iemand misschien een voorstelletje.
wannesvda
Mountainbiker
Berichten: 185
Lid geworden op: vr 23 jun 2006 14:24
Rijdt met: Cube Reaction black 2006
Contacteer:

Bericht door wannesvda »

philcore74 schreef: Nu ben ik aan het kijken waar ik nog een paar grammekens kan missen, iemand misschien een voorstelletje.
Weet niet welke eggbeaters het zijn, maar mss kun je die van casran kopen:
http://www.mountainbike.be/forum/viewto ... 563#383563, die zijn wel héél licht... Vork tunen, zou mss ook mogelijk zijn. Valt er trouwens nog iets te winnen op je zadel, cassette en ketting of zijn deze al redelijk licht? (te lui om het gewicht van je spullen op te zoeken :oops: )
Gebruikersavatar
Hubertje
Mountainbiker
Berichten: 10986
Lid geworden op: di 22 mar 2005 14:06
Rijdt met: in de maak..
Contacteer:

Bericht door Hubertje »

wa weegtie nu in feite?
Gebruikersavatar
philcore
Mountainbiker
Berichten: 415
Lid geworden op: ma 29 mei 2006 13:21
Rijdt met: Canyon AL9.0
Contacteer:

Bericht door philcore »

9,5 kilo zoals hij hier nu afgebeeld staat.

Zadel is een Songo. van een goede 225 gram. Heb er een slr op gehad, maar pijn aan het poepke dus er weer vanaf.
Ketting en tandwielen zijn sram topkwaliteit. Ik weet niet zeker of die het lichtste zijn, maar wel sterker dan shimano. Deze trap ik continu over.
Die pedalen van carsan zijn wel mooi, maar voor onder uw voeten te doen vind ik ze een beetje te moot (lees te duur :wink: )
De vork heeft zoals ze er nu opstaat een gewicht van 1420 gram. Wa kunt ge daar aan tunen?
balphydus
Mountainbiker
Berichten: 782
Lid geworden op: za 04 nov 2006 09:16
Rijdt met: Scott Scale

Bericht door balphydus »

kwijl :P knappe vlo! =D> vooral met die nokon bekabeling
u vork nog tunen? ik vind ze al gemaan licht hoor.

Veel plezier ermee

Greetz Balphydus 8)
$mokeyJoe

Bericht door $mokeyJoe »

Hey Philcore,

Ik heb het zo eens bekeken allemaal,maar nu komt het moeilijke...nog grammetjes afjagen voor weinig geld lijkt me moeilijker.De eerste grammen,laten we zeggen kilo's,gaan er relatief gemakkelijk af en goedkoop,maar ik denk dat je nu in een positie zit dat elke grar geld kost.Trouwens 9.5kilo is al een mooi gewicht! =D>

Zadel zou nog kunnen,maar aangezien je al last hebt gehad met een dun modelletje,weet ik niet of je comfy genoeg zit op een carbon schelp.Hier kan je anders nog wel 100g op sparen.De wielen had ik persoonlijk vervangen door een ander setje dan Mavic,zeker als je model '05 al had.Maar ja,gedane zaken... :lol:

Ik denk dat de volgende stap een beetje is terug van vooraf aan beginnen... :oops: Ander zadelpen,stuurpen,cranks,...
Misschien tegen dat je tandwielen versleten zijn kan je opteren voor TA kettingbladen.Lichter en toch duurzaam.Schakelen iets minder goed dan een Shimano maar zeker niet dat je er hinder van ondervindt.En wat andere (alu/ti) boutjes.Gewichtwinst is weinig maar zo personaliseer je de fiets een beetje meer.Het hoeft niet gekleurde bouten te zijn,ze zijn er ook in grijs of zwart.

Dat is een beetje mijn gedacht.Sorry als ik je niet verder mee kan helpen,maar ik zie momenteel geen andere optie(voor gewichtswinst hé!)Fiets blijft uiteraard goed zo! :wink:

Veel succes met de eventueele veranderingen.

$mokeyJoe

Edit:Snelspanners vervangen door bolt-ons...of andere lichtgewichtjes! :wink:
wannesvda
Mountainbiker
Berichten: 185
Lid geworden op: vr 23 jun 2006 14:24
Rijdt met: Cube Reaction black 2006
Contacteer:

Bericht door wannesvda »

philcore74 schreef:De vork heeft zoals ze er nu opstaat een gewicht van 1420 gram. Wa kunt ge daar aan tunen?
Zoals ik zei, was ik te lui om de gewichten van al je onderdelen op te zoeken, dat heeft bij jou ook geen nut, je verandert toch continu :P :wink:

Nee, inderdaad, dat is al heel mooi voor een geveerde vork. Ik wou het gewoon even vermelden omdat het vaak terugkomt bij vergevorderde gewichtsbesparing...
Gebruikersavatar
philcore
Mountainbiker
Berichten: 415
Lid geworden op: ma 29 mei 2006 13:21
Rijdt met: Canyon AL9.0
Contacteer:

Bericht door philcore »

Weet iemand waar ik een goedkoop race face next sl stuur kan kopen?
Gebruikersavatar
Wimbeest
Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: di 08 aug 2006 20:27
Rijdt met: Santa Cruz Nomad

Bericht door Wimbeest »

Tot voor een week of twee terug kon ge er 1 voor 60 euro ofzo op Klickbike.com kope... helaas is dat nu afgelopen die promo... Ik zou ebay eens checke... Wil mijn Race Face componenten ook uitbreiden met het Deus crankstel... En had er 1 op ebay (nieuw) gevonden. Ik kan die crank voor 210€ laten overkomen inclusief verzending. Dus misschien geldt die relatief lage prijs ook voor andere onderdelen...
Gebruikersavatar
philcore
Mountainbiker
Berichten: 415
Lid geworden op: ma 29 mei 2006 13:21
Rijdt met: Canyon AL9.0
Contacteer:

Bericht door philcore »

Voiala, mijn next sl stuur is gemonteerd. Tesamen met nokon bekabeling voor de remmen.

Pffff, laat het maar rap terug lente worden kunnen we weer de boer op met den bike. :wink:
Plaats reactie