De VIPER van Philcore74

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
Gebruikersavatar
philcore
Mountainbiker
Berichten: 415
Lid geworden op: ma 29 mei 2006 13:21
Rijdt met: Canyon AL9.0
Contacteer:

Bericht door philcore »

sintesibrother schreef:Hoe bevallen die sl's met die sid?

Klopt het dat als je achter je kijkt je remblokken tegen je velg scheuren? (of is dat al verbeterd)

Greetz
pieter
Inderdaad, die schuren tegen de velg als je achter je kijkt of een plotse beweging maakt. Maaaaahaar de vork werkt wel beter met deze wielen dan met mijn vorige dt wielen (niet dat ik die wielen wil afbreken, tis en blijft kwaliteit). En tja, dan nemen we het schuren erbij.
Misschien eens uitkijken voor een sid met carbon t stuk. Misschien dat dat een beetje helpt.
Heb vandaag ook de gele bar ends van ONZA ervan af gesloopt. rijd nu met rode good en evil handvaten. #-o
Gebruikersavatar
philcore
Mountainbiker
Berichten: 415
Lid geworden op: ma 29 mei 2006 13:21
Rijdt met: Canyon AL9.0
Contacteer:

Bericht door philcore »

Doeme he menne man,

Ik krijg da achterwiel er niet uit zonder mijne band plat te laten. die V-brakes gaan niet ver genoeg open. Weet iemand een oplossing zonder dat ik voor schijven moet gaan?
Gebruikersavatar
sintesibrother
Mountainbiker
Berichten: 636
Lid geworden op: za 02 jul 2005 15:06
Rijdt met: Sensa Pordoi, full X.O, sid WC, full WCS
Contacteer:

Bericht door sintesibrother »

Misschien de dunne afstandsringel van je remblok aan de binnenkant steken en de dikke aan de buitenkant!

Als dat niet helpt weet ik het ook niet!

Wat bedoel je juist met dat je vork beter werkt met die sl's en niet met je dt's? Is het misschien omdat die dt's harder zijn en stijver zodat je meer schokken voelt?

greetz
pieter
Gebruikersavatar
Tjorque
Mountainbiker
Berichten: 548
Lid geworden op: ma 12 jun 2006 20:49
Rijdt met: Maxx Pacemaxx

Bericht door Tjorque »

philcore74 schreef:Doeme he menne man,

Ik krijg da achterwiel er niet uit zonder mijne band plat te laten. die V-brakes gaan niet ver genoeg open. Weet iemand een oplossing zonder dat ik voor schijven moet gaan?
uw stelvijske aan de remgreep een eindje uitdraaien en dan de blokjes op de goeie afstand stellen door de kabel aan de rem zelf ietske op te schuiven...?

dan kan je de stelvijs aan uw remgreep ff helemaal indraaien om de v-brake z'n bochtje uit de houder te trekke... Een paar mm zou voldoende moete zijn.
Gebruikersavatar
philcore
Mountainbiker
Berichten: 415
Lid geworden op: ma 29 mei 2006 13:21
Rijdt met: Canyon AL9.0
Contacteer:

Bericht door philcore »

Kan jullie uitleg allemaal volgen, maar het probleem gaat blijven. De kader ter hoogte van de remnokken zelf is te dicht bij mekaar (S-bend)zodoende de remmen niet ver genoeg naar buiten kunnen,om een 2.1 band erdoor te krijgen. Een band van 1.8 lukt me wel, misschien dat ik eens ga kijken voor andere bandjes (iemand een heeeeeeeel goed voorstel :wink:) . Dan is het probleem opeens opgelost.
Deze week in heusden effe gaan rijden. Heel fijn frame, goed op snelheid te houden, en lekker wendbaar. alleen jammer dat ik te zwaar ben voor een SID.
Deze gaat tesamen met de voorbouw van ritchey WCS evan af. bekijk het maar eens bij Te Koop.
Gebruikersavatar
philcore
Mountainbiker
Berichten: 415
Lid geworden op: ma 29 mei 2006 13:21
Rijdt met: Canyon AL9.0
Contacteer:

Bericht door philcore »

Heb er ondertussen enkele aanpassingen aan gedaan.

Voiala, de gegevens.

frame: VIPER the scandium gray 2006
Vork : Rock Shock SID race 2006 Black - [b]Manitou R7 platium[/b]
Balhoofd: ritchey carbon
Stuur: ritchey wcs - [b]Bontrager carbon x-lite[/b]
Stuurpen: ritchey wcs 100 mm - [b]Race Face deus 120mm[/b]
barends: nu onza shorty - [b] geen[/b]Zadel: Selle-italia SONGO
Zadelpen: nu SHannon light - [b]Race Face deus[/b]
zadelpinklem: BBB
Remmen: Avid 7 sl
Snelspanners: crossmax SL
naven: crossmax SL
spaaken: crossmax SL
velgen: crossmax SL
Shifters: SRAM X.0 trigger
Cassete: SRAM met rood body
Ketting: SRAM PC999
Crankset: Race face deus XC
Achterderailleur: SRAM X.0 meduim carbon 2006
Voorderailleur: SRAM X-gen
Banden: Swalbe racing ralphe - [b]Noby nics 1,8[/b]binnen band: bontrager - [b]kenda[/b]Pedalen: Crank Brothers - Eggbeater
[b]Bekabeling: nokon[/b]
[b]Handvaten : Ritchey WCS foam[/b]

Totaal gewicht : 9,6 kilo - [u][b]9,5 kilo[/b][/u]


Nog iemand heel goede WW tips?
Gebruikersavatar
Fry
Mountainbiker
Berichten: 930
Lid geworden op: do 24 okt 2002 21:45

Bericht door Fry »

er is wss geen oplossing, buiten dunnere blokjes kopen of anders een nieuwe kader met een bredere achtervork.
Gebruikersavatar
philcore
Mountainbiker
Berichten: 415
Lid geworden op: ma 29 mei 2006 13:21
Rijdt met: Canyon AL9.0
Contacteer:

Bericht door philcore »

Bij mijn 1,8 banden lukt het zo goed als.
Maar vind het wel een ontwerp foutje. :cry:
Gebruikersavatar
WorkZ
Mountainbiker
Berichten: 243
Lid geworden op: ma 13 nov 2006 19:24
Rijdt met: Kung Fu Tubing

Bericht door WorkZ »

Denk dat er idd geen oplossing voor is... Waarom ga je eigenlijk voor een nadere zadelpen? Die Shannon vind 'k toch wel =P~

Prachtige strakke bike trouwens :wink:
Gebruikersavatar
philcore
Mountainbiker
Berichten: 415
Lid geworden op: ma 29 mei 2006 13:21
Rijdt met: Canyon AL9.0
Contacteer:

Bericht door philcore »

WorkZ schreef:Denk dat er idd geen oplossing voor is... Waarom ga je eigenlijk voor een nadere zadelpen? Die Shannon vind 'k toch wel =P~

Prachtige strakke bike trouwens :wink:
Dank u geweldig... :P

Die andere zadelpen staat er ondertussen al een goede 2 maanden op. tesamen met ook een langere stuurpen. :wink:
Voelde persoonlijk dat ik een beetje te gedrongen zat op de fiets om goed hoge snelheden aan te kunnen houden.
Oké, die shannon ligt hier nu wat stof te vergaren. :oops:
Nu over die race face ben ik wel te spreken. maar denk dat ik ze van de hand ga doen. wil de carbon versie ervan op mijn stalen ros hebben. :wink:

Zal eens proberen foto's te maken van de bike.
Weet er eigenlijk iemand waar ik nog gewicht op kan besparen, zonder aan degelijkheid te moeten inbinden. [-o<


ps. die rode vod is er ondertussen ook al af
Plaats reactie