schorry's bike

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
schorry
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 23 apr 2006 13:50

schorry's bike

Bericht door schorry »

Hey,
Van't weekend mij ne bike aangeschaft. en mijn eerste toerke al mee gekrost. :wink:
Ik zen nog ne leek, dus weet ni echt of het een goed bikeske is. Ma voor te beginnen zen ik daar al zeer content van. 8)

Afbeelding
Gebruikersavatar
MARTINI
Mountainbiker
Berichten: 995
Lid geworden op: zo 24 apr 2005 09:22
Rijdt met: Alan, Trek, Empella, Scatto, Giant
Contacteer:

Bericht door MARTINI »

En hoeveel heb je daarvoor betaald?

greetz MARRE
schorry
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 23 apr 2006 13:50

Bericht door schorry »

Hoeveel denk je?
8)
Gebruikersavatar
hydrus
Mountainbiker
Berichten: 817
Lid geworden op: wo 02 mar 2005 19:35
Rijdt met: Ti SS, steel fixed gear CX, alu XC tandem, Carbon velomobiel
Contacteer:

Bericht door hydrus »

300, tot 400 euro, 600 is m'n absolute maximum

Ik hoop dat je de sport zelf erg leuk vindt, want dan ga je je niet laten tegenhouden door een fiets om te gaan biken, maar ik zou als ik jou was zo snel mogelijk upgraden naar een of andere budget hardtail.
schorry
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 23 apr 2006 13:50

Bericht door schorry »

Ik heb hem 299€ betaald.

Waarom upgraden naar een hardtail?
Gebruikersavatar
hydrus
Mountainbiker
Berichten: 817
Lid geworden op: wo 02 mar 2005 19:35
Rijdt met: Ti SS, steel fixed gear CX, alu XC tandem, Carbon velomobiel
Contacteer:

Bericht door hydrus »

Omdat deze fiets voor sneeuw als de zon zal verdwijnen als je er mee zal mountainbiken in modder en water of zelfs in droog stof. Hij zal het wat langer volhouden als je hem goed verzorgd, maar als je er echt mee wil mountainbiken en niet enkel in 't stad rijden is hem geen lang leven gegund.
Voor zo'n budget is een hardtail een veel betere keuze, vanaf €600/700 heb je een fiets waar je echt iets aan hebt.

Sorry dat ik het zo cru stel, maar je zal wel zien.
Niet dat het een slechte fiets is om mee te beginnen, zelf ben ik met €250 aan decathlon hardtail begonnen, en die heb ik helemaal kapotgereden, betere onderdelen opzetten heeft geen zin, het frame is het toch niet waard.
Gebruikersavatar
MARTINI
Mountainbiker
Berichten: 995
Lid geworden op: zo 24 apr 2005 09:22
Rijdt met: Alan, Trek, Empella, Scatto, Giant
Contacteer:

Bericht door MARTINI »

Hydrus heeft gelijk! als je nu voelt dat het mtb'en iets voor jou is is deze bike niet geheel geschikt maar je moet met iets beginnen é :wink:

greetz MARRE
schorry
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 23 apr 2006 13:50

Bericht door schorry »

Ik wist dat dit geen bike is om als ne prof mee te crossen en ben dan ook blij dat ik er maar 300€ heb aan gegeven. Ik wil enkel mountainbiken om mij te amuseren en ik denk, ook al is deze geen perfecte kwali ik mij er goe mee gaan amuseren. :wink:

Wat ik mij ook wel afvraag is. Als dit frame niks waard zou zijn, waarom zou een fabrikant er dan 2j garantie opgeven? idem voor de onderdelen
Gebruikersavatar
daelman
Mountainbiker
Berichten: 3758
Lid geworden op: vr 14 okt 2005 21:32
Rijdt met: isaac impact
Contacteer:

Bericht door daelman »

omdat er op de echte xc-frames 10 jaar garantie zit. dat duurt wat langer eer die gaan begeven. je zal het snel merken dat er iets aan je bike schort. en als je elke week stukken hebt is de lol er snel af. je had op de 2dehandsadvertenties kunnen zien naar een leuk koopje voor 300€.
schorry
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 23 apr 2006 13:50

Bericht door schorry »

10j is wel lang, ik vraag mij af of er mensen zijn de 10jaar met dezelfde mountainbike rijden. Mja, mss als ge echt ne goeien hebt.

Ik zie mijzelf geen 10jaar met deze fiets rondrijden en als ik de mountainbike kriebels na 2jaar nog goe te pakken heb, zal ik mij zeker wel iets beters aanschaffen.
:-D
Plaats reactie