Cannondale F2000SL / 2001

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
Gebruikersavatar
hydrus
Mountainbiker
Berichten: 817
Lid geworden op: wo 02 mar 2005 19:35
Rijdt met: Ti SS, steel fixed gear CX, alu XC tandem, Carbon velomobiel
Contacteer:

Bericht door hydrus »

ghost rides on schreef:crossrides onder zo'n bike? ik zou eerder crossmaxen denken.
Ik zou zeer tevreden zijn met crossrides als 2e set of als tussendoortje, maar uiteindelijk wil ik een setje DT's. (4.1d, 240s en aerolite of sapim)

EDIT: ik heb even zitten berekenen hoeveel ik moet uitgeven om 1 kilo te verliezen:

Crossland > 4.1d, 240 s, aerolite (488g winst)
Deore > Hope mono mini (362g winst)
PDM 520 > eggbeater SL (149g winst)

bij barracuda ben ik dan € 1009 kwijt voor een gewichtsverbetering van 999g, m'n fiets zou dan 10.3kg wegen zonder extreem lichte onderdelen. (1.01€ per g) en als ik dan m'n remmen + wielen zou verkopen (pedalen brengen toch bijna niets op en kan ik beter bijhouden) dan kan ik daar een aardig deel van terugverdienen. Misschien dus toch maar een vakantiejobje zoeken.

EDIT2:
Ik vergeet de belangrijkste upgrade:
een of ander 2e handszadel rond de €100 kan me 200g winst opleveren. (nu ca. 350g)
Gebruikersavatar
pikethebike jr
Mountainbiker
Berichten: 669
Lid geworden op: di 27 sep 2005 13:47
Rijdt met: Olympia Alpina

Bericht door pikethebike jr »

Crossrides zijn lichter dan crosslands, ze zijn ook goedkoper, en ik kan je verzekeren, die dingen bollen echt wel super.
Ik ben er héél tevreden over.

Crossrides: 910g front en 1060g rear nu +/- 140 euro
crosslands: 971g front en 1103g rear nu +/- 190 euro

Crossmaxen zijn een ander verhaal, maar dan moet je wel een pak meer poen neertellen, en of de kwaliteit dan echt in verhouding is tot de meerprijs weet ik nog niet zo.

In ieder geval zeeer knappe bike, is idd het vetste frame, vind ik ook.

Greetz

Pike
Gebruikersavatar
JanMan
Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: wo 18 feb 2004 21:14
Rijdt met: Custom Xcluziv, Orbea, Zannata

Bericht door JanMan »

Ik kan je zo zeggen waar je je geld best aan kan besteden om gewicht te verliezen. Voor 1000€ verlies je een pak gewicht. Maar ik ben zeker dat ik met 500€, 1000gr van je bike afkrijg. :wink:
Gebruikersavatar
Wallie
Mountainbiker
Berichten: 331
Lid geworden op: zo 29 aug 2004 16:33
Rijdt met: Xcluziv 054 Carbon, Trek Topfuel Carbon

Bericht door Wallie »

JanMan schreef:Ik kan je zo zeggen waar je je geld best aan kan besteden om gewicht te verliezen. Voor 1000€ verlies je een pak gewicht. Maar ik ben zeker dat ik met 500€, 1000gr van je bike afkrijg. :wink:
Gedurfde uitspraak !
Gebruikersavatar
hydrus
Mountainbiker
Berichten: 817
Lid geworden op: wo 02 mar 2005 19:35
Rijdt met: Ti SS, steel fixed gear CX, alu XC tandem, Carbon velomobiel
Contacteer:

Bericht door hydrus »

Dan moet je dat waarschijnlijk aan ongeveer dezelfde dingen uitgeven? (wielen, remmen, zadel?)
Wat ik bewust heb overgeslaan is de zadelpen, daar kan wel wat vanaf, maar ik wil die thomson houden dus die blijft mooi zitten. Voor de rest komen er heel binnenkort ritchey WCS handvaten op. Eventueel andere binnenbanden zijn ook een optie, maar die vervang ik pas als dat nodig is. (nu zware hutchinsons) Ik heb ook al met veel verwondering het artikel op weightweenies gezien over de houten bar-ends, dat komt er ook van als ik even tijd heb. (maar dan wel gelakt of ge-airbrushed)
Dat ik 1000€ ga uitgeven aan m'n bike betwijfel ik zeer erg (niet student, maar leerling, das nog erger :wink: ) Maar af en toe komen er toch mooie onderdelen langs in de 'te koop' rubriek.
Gast

Bericht door Gast »

je hebt andere pedalen die evenweel wegen als de eggbeaters maar die een stuk minder duur zijn
Gebruikersavatar
Yakke
Mountainbiker
Berichten: 1540
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Rijdt met: ne goeie!
Contacteer:

Bericht door Yakke »

En dat zijn dewelke?
Gebruikersavatar
sintesibrother
Mountainbiker
Berichten: 636
Lid geworden op: za 02 jul 2005 15:06
Rijdt met: Sensa Pordoi, full X.O, sid WC, full WCS
Contacteer:

Bericht door sintesibrother »

Yakke schreef:En dat zijn dewelke?
Waarschijnlijk de look 4x4!

greetz
Gast

Bericht door Gast »

neen !!
vraag dat maar aan janman en wallie
die kennen andere merken die even goed zijn en veel goedkoepr zijn
:wink:
Gebruikersavatar
hydrus
Mountainbiker
Berichten: 817
Lid geworden op: wo 02 mar 2005 19:35
Rijdt met: Ti SS, steel fixed gear CX, alu XC tandem, Carbon velomobiel
Contacteer:

Bericht door hydrus »

Ik gok Xpedo? daar rij ik liever niet mee, ik wil wel eens wat anders dan SPD
Plaats reactie