Merida Matts Lite WCS-M (Limited Edition), bouwjaar 2006

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

"Deze hardtail is een replica van de bike waarmee de Merida-ploeg de wedstrijden reden, waaronder de bekende Noorse Gunn-Rita Dahle. (Mijn bike is daarvan een mannenversie.) "

Wat bedoel je daar mee, dat je een fiets hebt met ballen aan zijn lijf?
Gebruikersavatar
Serge R
Mountainbiker
Berichten: 2707
Lid geworden op: wo 21 jan 2004 20:15
Rijdt met: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Bericht door Serge R »

Nooit ongesteld misschien?
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

Jan B. schreef:
goeie vraag ivm. de framemaat: deze is iets te groot voor mijn lichaamslengte, in de zin van dat andere merken als goede framemaat 17,5" opgeven, terwijl deze merida ruim daarboven zit: 20" ...

Doch geen probleem om ermee te fietsen: de fiets is neit te groot!
Waarom heb je eigenlijk geen 18" gekocht want een 20" voor iemand van 175cm is toch wel te groot hoor..
Gebruikersavatar
Jan B.
Mountainbiker
Berichten: 293
Lid geworden op: zo 08 aug 2004 20:40
Rijdt met: Merida Matts Lite, XT + Deore
Contacteer:

Bericht door Jan B. »

Der Gertus schreef:pppppppppsssssssssssssssttttt, doe die reflectoren eens uit uw wiel.....
binnen nu en een paar weken staan die er niet meer op.
Gebruikersavatar
Jan B.
Mountainbiker
Berichten: 293
Lid geworden op: zo 08 aug 2004 20:40
Rijdt met: Merida Matts Lite, XT + Deore
Contacteer:

Bericht door Jan B. »

ivo schreef:"Deze hardtail is een replica van de bike waarmee de Merida-ploeg de wedstrijden reden, waaronder de bekende Noorse Gunn-Rita Dahle. (Mijn bike is daarvan een mannenversie.) "

Wat bedoel je daar mee, dat je een fiets hebt met ballen aan zijn lijf?

Ik vermoed dat gunn rita dahle rijdt met een fiets met een lagere bovenbuis, meen ik te zien aan de fotootjes van haar en haar bike.

Kan ook zijn dat de bovenbuis lager geplakt is als zij een carbon vlo heeft. Deze fiets bestaat ook in een carbonversie, die ook te koop was in aanbieding van merida. Voor een foto hiervan, zie de 02bikers van februari/maart 2006.
Gebruikersavatar
Jan B.
Mountainbiker
Berichten: 293
Lid geworden op: zo 08 aug 2004 20:40
Rijdt met: Merida Matts Lite, XT + Deore
Contacteer:

Bericht door Jan B. »

kawa schreef:
Jan B. schreef:
goeie vraag ivm. de framemaat: deze is iets te groot voor mijn lichaamslengte, in de zin van dat andere merken als goede framemaat 17,5" opgeven, terwijl deze merida ruim daarboven zit: 20" ...

Doch geen probleem om ermee te fietsen: de fiets is neit te groot!
Waarom heb je eigenlijk geen 18" gekocht want een 20" voor iemand van 175cm is toch wel te groot hoor..
Het exemplaar dat ze in winkel in voorraad hadden, was een 20". En volgens de winkelier was er geen probleem qua afmeting van de fiets en mijn lichaamslengte. Hij zij dat het zadel nog wat hoger mocht.

Als de fiets te groot blijkt, zal ik hem proberen in te wisselen in de winkel, ...

Je kan zeker een exemplaar met een andere frame-afmeting bestellen op de site van merida.nl .
Gast

Bericht door Gast »

een 20" is veel te groot voor iemand van 1m75
blijkbaar weer een geweldige verkoper die snel van zijn toonzaalmodelen wou afzijn
ik heb de indruk dat die winkelier niet al te veel van echt mountainbike afkent anders verkoopt die u geen fiets die te groot is
verder knap fietsje
Gebruikersavatar
Jan B.
Mountainbiker
Berichten: 293
Lid geworden op: zo 08 aug 2004 20:40
Rijdt met: Merida Matts Lite, XT + Deore
Contacteer:

Bericht door Jan B. »

manitou. schreef:een 20" is veel te groot voor iemand van 1m75
blijkbaar weer een geweldige verkoper die snel van zijn toonzaalmodelen wou afzijn
ik heb de indruk dat die winkelier niet al te veel van echt mountainbike afkent anders verkoopt die u geen fiets die te groot is
verder knap fietsje
ik heb de winkelier teruggebeld om te vragen naar de maat van de bike, en ik heb ter plaatse de bike getest door de rudimentaire test te doen van de twee voeten op de grond gezeten op de bike, en daar had ik zelfs nog een marge.

Is het ook niet zo dat de framematen, uitgedrukt in inches, verschilt van fabrikant tot fabrikant? Heb dat eens ergens gehoord.
Gast

Bericht door Gast »

het belangrijkste is de lengte van de bovenbuis
de zitbuis is minder van belang
als ik naar de spec ga zien van de merida carbon dan zie ik bij een 20" bovenbuis 605mm lengte
ikzelf heb me laten opmeten en heb een mtb nodig met bovenbuis van 58cm
ben 1m78 groot voor u maar een idee te geven
ik kan dus bij merida maxium een 18" nemen en zelfs beter af met een 16"

:wink:
Gebruikersavatar
Jan B.
Mountainbiker
Berichten: 293
Lid geworden op: zo 08 aug 2004 20:40
Rijdt met: Merida Matts Lite, XT + Deore
Contacteer:

Bericht door Jan B. »

manitou. schreef:het belangrijkste is de lengte van de bovenbuis
de zitbuis is minder van belang
als ik naar de spec ga zien van de merida carbon dan zie ik bij een 20" bovenbuis 605mm lengte
ikzelf heb me laten opmeten en heb een mtb nodig met bovenbuis van 58cm
ben 1m78 groot voor u maar een idee te geven
ik kan dus bij merida maxium een 18" nemen en zelfs beter af met een 16"

:wink:
Dan zal ik de winkelier daar zeker over aanspreken, hij zij me dat er geen probleem was. Inwisselen mag hij dan ook nog doen, als trouwe klant is dat geen probleem.
Plaats reactie