Merida Matts Lite WCS-M (Limited Edition), bouwjaar 2006

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
Gebruikersavatar
Jan B.
Mountainbiker
Berichten: 293
Lid geworden op: zo 08 aug 2004 20:40
Rijdt met: Merida Matts Lite, XT + Deore
Contacteer:

Merida Matts Lite WCS-M (Limited Edition), bouwjaar 2006

Bericht door Jan B. »

Hallo bikers!

Ook ik heb het jaar goed kunnen beginnen met de aankoop van een nieuwe bike: de Merida Matts Lite WCS-M hardtail.

Deze hardtail is een replica van de bike waarmee de Merida-ploeg de wedstrijden reden, waaronder de bekende Noorse Gunn-Rita Dahle. (Mijn bike is daarvan een mannenversie.)

Om meer foto's en de details van de onderdelen te zien van mijn nieuwe bike, zie de materieelpagina van mijn persoonlijke mtb-website.

Met vriendelijke groeten,
Jan B.
Gebruikersavatar
Matheos
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: za 29 okt 2005 17:10
Rijdt met: Bianchi Mutt 6600

Bericht door Matheos »

Congratz met de nieuwe bike :bounce: . Zeker geen misse aankoop vind ik. Hij rijdt erg soepel en licht, dus prima wendbaarheid in het bochtenwerk, maar ook de stevigheid die je van een MTB hardtail verwacht. Je zal er zeker nog veel plezier aan beleven. :P
Gebruikersavatar
Jan B.
Mountainbiker
Berichten: 293
Lid geworden op: zo 08 aug 2004 20:40
Rijdt met: Merida Matts Lite, XT + Deore
Contacteer:

Bericht door Jan B. »

Matheos schreef:Congratz met de nieuwe bike :bounce: . Zeker geen misse aankoop vind ik. Hij rijdt erg soepel en licht, dus prima wendbaarheid in het bochtenwerk, maar ook de stevigheid die je van een MTB hardtail verwacht. Je zal er zeker nog veel plezier aan beleven. :P
Klopt, de bike rijdt zeer licht. Ik ervaar een grotere wendbaarheid als ik een bocht inrijdt dan mijn vorige bike, de fully van giant.

De vork is ook niet zo slecht als gedacht (suntour), omdat je de inverings-'snelheid' kan instellen op hard. Dat maakt hem ook goed.

Ik ga er vandaag nog eens deftig mee trainen, het zal deugd doen.
Gebruikersavatar
scale unlimited
Mountainbiker
Berichten: 74
Lid geworden op: vr 06 jan 2006 16:07
Rijdt met: unlimited

Bericht door scale unlimited »

Je bike is voorzien van een leuk kleurtje :-D

Euh ... een vraagske: wat is de framemaat van je nieuwe bike ? :wink:
Gebruikersavatar
Jan B.
Mountainbiker
Berichten: 293
Lid geworden op: zo 08 aug 2004 20:40
Rijdt met: Merida Matts Lite, XT + Deore
Contacteer:

Bericht door Jan B. »

scale unlimited schreef:Je bike is voorzien van een leuk kleurtje :-D

Euh ... een vraagske: wat is de framemaat van je nieuwe bike ? :wink:
goeie vraag ivm. de framemaat: deze is iets te groot voor mijn lichaamslengte, in de zin van dat andere merken als goede framemaat 17,5" opgeven, terwijl deze merida ruim daarboven zit: 20" ...

Doch geen probleem om ermee te fietsen: de fiets is neit te groot!

En om het probleem helemaal te verhelpen voor anderen: je kan op de site van merida (merida.nl), een fiets bestellen in kleinere maten zoals 16" of 18", ... en deze dan laten afleveren bij je merida dealer uit de buurt naar keuze! Surf naar merida.nl voor meer info hierover, er staat een link naar de bestelpagina voor de limited edition serie op de eerste pagina van de site van merida!
Gebruikersavatar
scale unlimited
Mountainbiker
Berichten: 74
Lid geworden op: vr 06 jan 2006 16:07
Rijdt met: unlimited

Bericht door scale unlimited »

Je bike 2.5 " te groot kopen :-? , personen met een te groot kader krijgen bij langere ritten meestal last van rugpijn doordat de bovenbuis te lang is. Ook zal deze fiets minder wendbaar zijn voor u (zadelpen steekt er niet echt ver uit) :roll:

Das mijn mening natuurlijk, jij vindt dat je bike perfect past, dus zal het zo zijn :-)

Veel plezier met je nieuwe bike ! :wink:
Gebruikersavatar
Jan B.
Mountainbiker
Berichten: 293
Lid geworden op: zo 08 aug 2004 20:40
Rijdt met: Merida Matts Lite, XT + Deore
Contacteer:

Bericht door Jan B. »

scale unlimited schreef:Je bike 2.5 " te groot kopen :-? , personen met een te groot kader krijgen bij langere ritten meestal last van rugpijn doordat de bovenbuis te lang is. Ook zal deze fiets minder wendbaar zijn voor u (zadelpen steekt er niet echt ver uit) :roll:

Das mijn mening natuurlijk, jij vindt dat je bike perfect past, dus zal het zo zijn :-)

Veel plezier met je nieuwe bike ! :wink:
het klopt dat je rugpijn of andere pijn kan krijgen van een groter frame.

Ik heb er vandaag een kilometer of veertig mee gereden, en ik heb nergens last van pijn gehad. De winkelier zei me dat het zadel zelfs nog iets hoger mocht gezet worden dan nu het geval is.

Volgend weekend is er de marathon van Overijse, en die van Kortrijk. Een grondige test zal uitwijzen of ik pijn krijg... (Hopelijk geraak ik in Overijse, moet er geraken met de trein.)
Gertus
Mountainbiker
Berichten: 805
Lid geworden op: wo 18 sep 2002 02:00
Rijdt met: Lokeren

Bericht door Gertus »

pppppppppsssssssssssssssttttt, doe die reflectoren eens uit uw wiel.....
Swinne
Mountainbiker
Berichten: 31
Lid geworden op: di 03 jan 2006 15:02
Rijdt met: merida matts wcs lite m

Bericht door Swinne »

beschik over dezelfde fiets rijd echt zalig ben er wreed content van zeker van remote op et stuur =D>
Xaus
Mountainbiker
Berichten: 91
Lid geworden op: za 14 jan 2006 18:47
Rijdt met: ne rode

Bericht door Xaus »

Heb onze pa zo eentje cadeau gedaan een drietal weken geleden 8) en hij is er ook super content van. Mooie afmontage voor die prijs, en vooral een zeer licht fietske. Ben telkens weer verbaast hoe licht die is als ik die oppak. Wel nog nie op de weegschaal gezet (en nee, tis nie de carbonnen versie, ik zie onzen ouwe graag, maar er zijn grenzen hè :lol: )
Plaats reactie