Gary Fisher Sugar Team
Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
Gary Fisher Sugar Team
Komt alles bij elkaar rond 9,8 kg, niet slecht voor een XL frame lijkt mij en daarmee een van de lichtste fullies in België. Er komt nog een kortere stuurpen en een andere zadelpen op. De casette op de foto is een cnc gefreesde goldtec, meer als de helft lichter dan een xt-modelletje. Hier alvast een preview:
http://www.pinkbike.com/photo/?op=view&image=721787
http://www.pinkbike.com/photo/?op=view&image=721788
http://www.pinkbike.com/photo/?op=view&image=721792
http://www.pinkbike.com/photo/?op=view&image=721789
http://www.pinkbike.com/photo/?op=view&image=721793
http://www.pinkbike.com/photo/?op=view&image=721794
Later wat meer uitleg over de onderdelen...
cheers, Egon
http://www.pinkbike.com/photo/?op=view&image=721787
http://www.pinkbike.com/photo/?op=view&image=721788
http://www.pinkbike.com/photo/?op=view&image=721792
http://www.pinkbike.com/photo/?op=view&image=721789
http://www.pinkbike.com/photo/?op=view&image=721793
http://www.pinkbike.com/photo/?op=view&image=721794
Later wat meer uitleg over de onderdelen...
cheers, Egon
hey,
ik ben bijna een jaar bezig geweest met het kiezen van onderdelen. Ik wilde ze zo licht mogelijk maar anderzijds ook zo duurzaam mogelijk. Dit lijkt moeilijk combineerbaar maar door de juiste onderdelen te kiezen, denk ik dat ik tot een mooi geheel ben gekomen. Bijna alle onderdelen zijn 2de hands aangekocht waardoor ik de prijs ook serieus kon drukken. In totaal heb ik een kleine 2000 euro uitgegeven voor een bike die nieuw meer dan het dubbel kost.
Bottle cage: x-tasy 36 g
Bottle cage bolts: see frame
Bottom bracket: race face taperlock titanium 166 g
Brake levers: see shifters
rear brakes: avid mag 156 g
front brakes: avid SD ti with ti hardware 156g
cassette: goldtec 11-30 154 g
chain: KMC x9 gold 266 g
cranckset: Race Face Next lp 419 g
cranck bolts: 23 g
ring bolts: 39 g
outer ring: Goldtec tit 40 t 68 g
middle ring: Goldtec tit 30 t 37 g
inner ring: Goldtec tit 20 t 28 g
front derailleur: Xt 760, duall pull, top swing 161 g
rear derailleur: Xtr, short cage 200 g
fork: Skareb super '05 1510 g
frame: Gary fisher sugar 1 team edition 2680 g
rear shock: cane creek ad 12 see frame
grips: kurk 20 g
handlebar: carbon 130 g
headset: ritchey wcs see frame
cap: 15 g
spacers: 10 g
pedals: Time atac xs carbon 335 g
quick releases: bontrager 96 g
seat binder: bontrager 23 g
seat: Slr 'roses' 143 g
seatpost: tune starkes Stück 190 g
shifters: Xtr 325 g
stem: KCNC 80 mm 105 g
front tire: Schwalbe fast fred 2.0 330 g
rear tire: Schwalbe fast fred 2.0 330 g
tubes: continental supersonic 260 g
wheelset front: bontrager race lite 620 g
wheelset rear: bontrager race lite 825 g
cables, zip, grease 100 g
Totaal: 9, 956 kg
Met allround banden komt daar nog 350 g bij, maar ik ben zeer tevreden over het resultaat! De fiets zal het komende seizoen ingezet worden in alle grote belgische marathon's en de Swiss Bike Masters.
Wat betreft de zadelhoogte, ik ben een langpootmug en zit graag 'racy'.
cheers, Egon
ik ben bijna een jaar bezig geweest met het kiezen van onderdelen. Ik wilde ze zo licht mogelijk maar anderzijds ook zo duurzaam mogelijk. Dit lijkt moeilijk combineerbaar maar door de juiste onderdelen te kiezen, denk ik dat ik tot een mooi geheel ben gekomen. Bijna alle onderdelen zijn 2de hands aangekocht waardoor ik de prijs ook serieus kon drukken. In totaal heb ik een kleine 2000 euro uitgegeven voor een bike die nieuw meer dan het dubbel kost.
Bottle cage: x-tasy 36 g
Bottle cage bolts: see frame
Bottom bracket: race face taperlock titanium 166 g
Brake levers: see shifters
rear brakes: avid mag 156 g
front brakes: avid SD ti with ti hardware 156g
cassette: goldtec 11-30 154 g
chain: KMC x9 gold 266 g
cranckset: Race Face Next lp 419 g
cranck bolts: 23 g
ring bolts: 39 g
outer ring: Goldtec tit 40 t 68 g
middle ring: Goldtec tit 30 t 37 g
inner ring: Goldtec tit 20 t 28 g
front derailleur: Xt 760, duall pull, top swing 161 g
rear derailleur: Xtr, short cage 200 g
fork: Skareb super '05 1510 g
frame: Gary fisher sugar 1 team edition 2680 g
rear shock: cane creek ad 12 see frame
grips: kurk 20 g
handlebar: carbon 130 g
headset: ritchey wcs see frame
cap: 15 g
spacers: 10 g
pedals: Time atac xs carbon 335 g
quick releases: bontrager 96 g
seat binder: bontrager 23 g
seat: Slr 'roses' 143 g
seatpost: tune starkes Stück 190 g
shifters: Xtr 325 g
stem: KCNC 80 mm 105 g
front tire: Schwalbe fast fred 2.0 330 g
rear tire: Schwalbe fast fred 2.0 330 g
tubes: continental supersonic 260 g
wheelset front: bontrager race lite 620 g
wheelset rear: bontrager race lite 825 g
cables, zip, grease 100 g
Totaal: 9, 956 kg
Met allround banden komt daar nog 350 g bij, maar ik ben zeer tevreden over het resultaat! De fiets zal het komende seizoen ingezet worden in alle grote belgische marathon's en de Swiss Bike Masters.
Wat betreft de zadelhoogte, ik ben een langpootmug en zit graag 'racy'.
cheers, Egon
oplossing is vaak een klein frame met lange zadelpen. 21" voor iemand van 1m78 is echt véél te groot, ik ben 1m90 en heb een 21"b-mtber schreef:lol ik heb dat (probleem) ook met mijne velo dat is een 21" zou eigenlijk een 18 moeten hebben voor mijn lengte (1.78m) . maar ik krijg last in mijn rug na 3/4 van een tt.
Mss dat een kortere stuurpen voor jou een oplossing is zonder daarvoor direct een ander frame te kopen....
cheers
- Mr. Wallace
- Mountainbiker
- Berichten: 173
- Lid geworden op: di 28 okt 2003 22:45
- Rijdt met: Orbea Zenit
- Contacteer:
Bericht door Mr. Wallace »
Ik hoop dat je je zadel nu iets horizontaler hebt staan, want de positie op de foto's ziet er toch wel verdorie oncomfortabel uit moet ik zeggen.