Gary Fisher Sugar Team

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
Gebruikersavatar
tarzan2
Mountainbiker
Berichten: 488
Lid geworden op: ma 20 dec 2004 13:29
Rijdt met: Reven

Bericht door tarzan2 »

mijn toptube meet 65 cm. In combinatie met een 80 mm stuurpen, is dit in totaal 73 cm.
Jouw toptube is 60 cm icm een 130 mm stuurpen, dat maakt in totaal ook 73 cm.

Dat betekent dat jij met jouw bovenlichaam dezelfde lengte moet overbruggen als voor iemand van 1m90. Ik moet wel zeggen dat ik een korte stuurpen op prijs stel. Andere mensen van mijn lengte hebben meestal een langere.

Ik ben geen meetexpert he, maar op het eerste zicht lijkt die stuurpen veel te lang voor jou. Ik zou zeggen, spreek er eens over met je fietsenboer en daar kan je dan mss verschillende andere modelletjes proberen.

@ Wallace: de juiste positie moet nog afgesteld worden, maar buiten het zadel dat nog iets horizontaler en hoger moet, lijkt alles dik in de sakoche voor mij ;)
Gebruikersavatar
kiwi_x
Mountainbiker
Berichten: 1855
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 18:13
Rijdt met: Trek 6500 1990

Bericht door kiwi_x »

ok thx
Gebruikersavatar
K2-er
Test team
Berichten: 3630
Lid geworden op: vr 04 jul 2003 11:35
Rijdt met: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake
Contacteer:

Bericht door K2-er »

mooi werk, ik wist niet dat een fully zo licht opgebouwd kan worden. Is 2.68 kg extreem licht of gewoon licht voor een frame, het grootste verschil zit dus duidelijk in de afmontage ?
en kan je misschien ook iets zeggen van de duurzaamheid van de casette ? zijn ti-casettes nog niet iets lichter of is dat maar een gedacht
Gebruikersavatar
JanMan
Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: wo 18 feb 2004 21:14
Rijdt met: Custom Xcluziv, Orbea, Zannata

Bericht door JanMan »

Alu cassettes zijn het lichtste maar niet duurzaam. Titanium is een compromis tussen lichtgewicht en duurzaamheid.
Gebruikersavatar
tarzan2
Mountainbiker
Berichten: 488
Lid geworden op: ma 20 dec 2004 13:29
Rijdt met: Reven

Bericht door tarzan2 »

2,68 kg voor het frame is wel inclusief balhoofd, zonder zou het rond de 2,5 kg zijn. Dit is licht, zeker voor een XL frame maar niet superlicht. Met dit gewicht is het frame lichter dan een Speci epic maar zwaarder dan een Scott Genius, RM element, .... De allerlichtste fullie frames wegen rond de 2 kg inclusief demper.

De opbouw speelt zeker ook een belangrijke rol, alleen al met een andere vork, andere wielen en cranckstel kan ik hem nog 750 g lichter maken. Dit betekent wel dat het geheel duurder, minder betrouwbaar en slechter rijdend wordt. De laatste tijd lijken weight weenies er onderling een sport van te maken om een zo licht mogelijke fiets te hebben (ik denk maar aan carbon kettingbladen, aluminium cassette's,...) maar gaan ze voorbij aan het oorspronkelijke doel, lichter in functie van het rijden. Ik zou namelijk ook graag met mijn fiets rijden en liefst zo hard en zo ver mogelijk en er niet alleen maar naar kijken :-D

Wat de casette betreft, die is extreem duurzaam. Ik denk dat de duurzaamheid vergelijkbaar is met een volledig stalen model. Het verschil met een stalen model is dat het evenveel weegt als alu. Bij XTR casettes worden de grootste tanden ook vaak in titanium uitgevoerd maar zijn de onderste gewoon uit staal (correct me if i'm wrong) om de kosten te drukken. Bij mij is ie volledig uit tita. Deze casettes zijn trouwens uiterst zeldzaam, mijn exemplaar is het enigste dat ik tot nu heb gezien, mss moet ik het maar inkaderen 8)

cheers
Gebruikersavatar
K2-er
Test team
Berichten: 3630
Lid geworden op: vr 04 jul 2003 11:35
Rijdt met: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake
Contacteer:

Bericht door K2-er »

amai, vind het wel mooi dat je zo goed over alles hebt nagedacht . die casette zou ik toch niet inkaderen, gebruiken daar dient het voor !
trouwens heb je al een testritje ermee gedaan , hoe bevalt ie?
Gebruikersavatar
tarzan2
Mountainbiker
Berichten: 488
Lid geworden op: ma 20 dec 2004 13:29
Rijdt met: Reven

Bericht door tarzan2 »

Nu is hij eindelijk af! Ik heb hem ondertussen ook al uitgebreid kunnen testen (oa in de 'hel' van dinant) en hij rijdt als een speer. Ik had nooit gedacht dat een fullie zo responsief kan zijn.

Nieuwe pics:

http://www.pinkbike.com/photo/769212/

http://www.pinkbike.com/photo/769214/

http://www.pinkbike.com/photo/769218/

volledige speclist zal binnenkort op light-bikes.com te zien zijn.

cheers
Gebruikersavatar
Ben Lee
Mountainbiker
Berichten: 796
Lid geworden op: ma 06 feb 2006 20:35
Rijdt met: Cube LTD CC 2006
Contacteer:

Bericht door Ben Lee »

Amaaai tarzan2 zit op rozen!

Ben.
Plaats reactie