mijne nieuwe en EERSTE bike!

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
Gebruikersavatar
Yakke
Mountainbiker
Berichten: 1540
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Rijdt met: ne goeie!
Contacteer:

Bericht door Yakke »

Fat_d schreef:en licht is m blijkbaar ook een 10.5 kilogram ongeveer!!!
Zeker van? Lijkt met wel erg licht voor die fiets.
Gebruikersavatar
Yakke
Mountainbiker
Berichten: 1540
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Rijdt met: ne goeie!
Contacteer:

Bericht door Yakke »

finux schreef:Ge ziet zowieso dat deze fiets afgemonteerd is met goede onderdelen.
De kader vind ik het minst goede...maar dat vind ik ook van alle grote merken.Deze maken geen gebruik van de laatste nieuwe materialen en dat is spijtig.
Zelf een houten frame samengesteld met de beste houtsoorten zou beter zijn dan het nu allom gebruikte alu-frame.In spreek dan kwestie vering,comfort en duurzaamheid.
Het beste frame kan nu samengesteld worden door composiet materialen, niet realiseerbaar door particulieren, maar wel door de fabrikanten van deze frames. Zij investeren niet genoeg geld in deze materie en komen aandraven jaren na de feiten met dergelijke consepten.

ps. De getoonde fiets is in dit tijdstip van posten een mooi exemplaar !
Ik daag je uit mij zo een houten frame met goede rijeigenschappen voor te leggen :-D

Ik denk dat je op dit punt toch een beetje overdrijft. Ok, composiet materialen hebben goed eigenschappen, maar prijs/kwaliteit/gewicht verhouding ligt gunstiger bij alumium, en composiet materialen zijn kwetsbaarder. Bovendien zijn de onderdelen belangrijker dan het frame voor wat betreft rijeigenschappen.
Gebruikersavatar
finux
Mountainbiker
Berichten: 156
Lid geworden op: ma 16 jan 2006 20:58
Rijdt met: Cube LTD Team
Contacteer:

Bericht door finux »

Je zou U nog verschieten wat er allemaal mogelijk is met gelamineerd hout. De grootste overbruggingen (sportzalen, enz...)worden de dakoverspanningen reeds jaren vervaardigd uit dit materiaal omdat deze licht,sterk en buigzaam zijn.
Gebruikersavatar
Fat_d
Mountainbiker
Berichten: 62
Lid geworden op: zo 15 jan 2006 00:53
Rijdt met: alu 7005 frame, full lX-Deore, token carbon, ritchey parts.
Contacteer:

Bericht door Fat_d »

Yakke schreef:
Fat_d schreef:en licht is m blijkbaar ook een 10.5 kilogram ongeveer!!!
Zeker van? Lijkt met wel erg licht voor die fiets.


wa zo raming op weegschaal met en zonder fiets...

ik zal eens mijn ma haar digitale gebruiken!
Plaats reactie