Trek, DMR

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
Gebruikersavatar
_Ivan_
Mountainbiker
Berichten: 165
Lid geworden op: di 22 mar 2005 20:42

Bericht door _Ivan_ »

Max Power schreef:wat is de bedoeling van zo'n vork? heb nog nooit zo'n model gezien, maar lijkt mij toch niet zo handig om snel door bochtjes mee te scheuren...
gaat nochtans heel goed :-D
Gebruikersavatar
daelman
Mountainbiker
Berichten: 3758
Lid geworden op: vr 14 okt 2005 21:32
Rijdt met: isaac impact
Contacteer:

Bericht door daelman »

bedoeling zal gewoon eht exclusieve zijn denk ik. dit word niet veel gezien. maar zal wel even goed zijn als een andere vork. heb er nog niet mee gereden maar dat komt nog wel :-D
Gebruikersavatar
Joriz
Mountainbiker
Berichten: 600
Lid geworden op: wo 01 sep 2004 21:31
Rijdt met: Trek Fuel Ex9 / Orbea Lanza

Bericht door Joriz »

Geen voorrem nodig ? :wink:
Gebruikersavatar
_Ivan_
Mountainbiker
Berichten: 165
Lid geworden op: di 22 mar 2005 20:42

Bericht door _Ivan_ »

Joriz schreef:Geen voorrem nodig ? :wink:
voor niks goe :lol: (komt er ooit nog wel op ze, als de bike is afbetaald :P )
ze hebben tegen mij trouwens gezegd dat zo'n upside down vork een betere smering geeft :wink:
Gebruikersavatar
K2-er
Test team
Berichten: 3630
Lid geworden op: vr 04 jul 2003 11:35
Rijdt met: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake
Contacteer:

Bericht door K2-er »

Max Power schreef:zou dit dan beter veren? aan de ene kant wel logisch, door t hogere gewicht dat op de demper zelf komt moet t mogelijk zijn om soepeler te veren...
het is een zogenaamde up-side down vork. De Maverick voorvorken en de vroeger manitou dordado werken ook volgens dit principe. De ongeveer massa is kleiner, en veel belangrijker,deze vorken zijn een pak stijver
Gebruikersavatar
Fry
Mountainbiker
Berichten: 930
Lid geworden op: do 24 okt 2002 21:45

Bericht door Fry »

manitou dorado en marzocchi shiver zijn eveneens van het upside down type, alsook de RST Sigma.
Gebruikersavatar
Ben Lee
Mountainbiker
Berichten: 796
Lid geworden op: ma 06 feb 2006 20:35
Rijdt met: Cube LTD CC 2006
Contacteer:

Bericht door Ben Lee »

Ne collega/bikemaat van mij had die zelfde vork op zijne canondale supe v staan, de bedoeling was downhill gebruik ...

gezien die vork super zwaar is, is hij niet echt geschikt voor XC ...

Ik vind de combinatie met nen hardtail raar ... super lange en zware veerweg vooraan ... geen achteraan ...

Maar het ziet er imposant uit ...

Zo'ne MOTO-vork heeft zijne naam nie gestolen ... staat volgens mij beter op ne moto...

Aooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo

Ben.
Gebruikersavatar
Fry
Mountainbiker
Berichten: 930
Lid geworden op: do 24 okt 2002 21:45

Bericht door Fry »

Ben Wolf Lee schreef:Ne collega/bikemaat van mij had die zelfde vork op zijne canondale supe v staan, de bedoeling was downhill gebruik ...

gezien die vork super zwaar is, is hij niet echt geschikt voor XC ...

Ik vind de combinatie met nen hardtail raar ... super lange en zware veerweg vooraan ... geen achteraan ...

Maar het ziet er imposant uit ...

Zo'ne MOTO-vork heeft zijne naam nie gestolen ... staat volgens mij beter op ne moto...

Aooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo


Ben.
Die moto vork heeft 120 mm veerweg. Tegenwoordig hebben vele XC vorken al zo een veerweg.
Genius
Mountainbiker
Berichten: 900
Lid geworden op: za 06 mar 2004 18:28
Contacteer:

Bericht door Genius »

Ben Wolf Lee schreef:Ik vind de combinatie met nen hardtail raar ... super lange en zware veerweg vooraan ... geen achteraan ...
Ben.
Dat is de geometrie van de dirt bikes. Laag zadelke en toch een redelijk stevige vork der in van voor. Kwestie van gemakkelijk tricks(jumps, drops e.d.) te kunne doen.
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5027
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Bericht door madskatingcow »

Bikerke schreef: ze hebben tegen mij trouwens gezegd dat zo'n upside down vork een betere smering geeft :wink:
Een upside downvork is volgens mij niet geschikt voor mtb. De vorkbenen zijn heel wat gevoeliger voor steenslag dan tov een conventionele vork. Enige voordeel heb je bij het onafgeveerde gewicht dat lager is, maar of je daar iets van gaat merken?

Zodra de vorkbenen beschadigd zijn worden immers ook de dichtingen beschadigd. Misschien vandaar 'betere' smering? :wink:
Plaats reactie