Beginner met B-TWIN Rockrider 560

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
Plaats reactie
padawatje
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 23 nov 2020 12:08

Beginner met B-TWIN Rockrider 560

Bericht door padawatje »

Hallo allemaal. Mijn naam is Jeroen, 45 jaar oud en woon in het noorden van Antwerpen.
Ik ben een jogger, geen fietser (buiten het dagelijks ritje van 3,5km naar het werk).
2 jaar geleden voor het eerst op een MTB gereden in Zweden en nadien nog een aantal maal eentje gehuurd op vakantie. En dat beviel wel, dus besloten op zoek te gaan naar een goedkope 2dehands MTB (wat niet meevalt in Corana tijden :roll: ). Na een maandelange zoektocht uitgekomen op een B-Twin Rockrider 560 (Decathlon). Basismodelletje dat sinds dit jaar uit productie is.

Specs:
27.5" wielen
Sram X5 groepset (2x10)
RockShox 30 Silver vork

Afgelopen zaterdag eerste ritje gemaakt door de polders van Stabroek en al na 10km lek gereden. Natuurlijk geen reserve binnenbanden bij, dus te voet naar huis #-o . Eerstvolgende aankoop wordt een zadeltasje, reservebanden en Muck-Off sealant voor binnenbanden :lol:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Jumping Jack
Mountainbiker
Berichten: 543
Lid geworden op: vr 04 mei 2018 13:52
Rijdt met: Kona Hei Hei / BMC URS / Scott Speedster Gravel

Re: Beginner met B-TWIN Rockrider 560

Bericht door Jumping Jack »

Wel zien dat uw wielen tubeless-ready zijn, anders ga je ook nog velgtape nodig hebben (en ventielen uiteraard).

Het kan al helpen om met de juiste bandenspanning te rijden (lees: niet te hoog) om lekrijden te vermijden.
padawatje
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 23 nov 2020 12:08

Re: Beginner met B-TWIN Rockrider 560

Bericht door padawatje »

Oh, maar ik was (nog) niet van plan om tubeless te gaan (ben niet zeker of de huidige banden en velgen daarvoor geschikt zijn), maar gewoon de binnenbanden van een sealant te voorzien.

Zoiets bijvoorbeeld :
Gebruikersavatar
Christ D.
Mountainbiker
Berichten: 1617
Lid geworden op: zo 15 mei 2005 11:18
Rijdt met: Stalen rossen.
Contacteer:

Re: Beginner met B-TWIN Rockrider 560

Bericht door Christ D. »

padawatje schreef: ma 23 nov 2020 14:41 Afgelopen zaterdag eerste ritje gemaakt door de polders van Stabroek en al na 10km lek gereden. Natuurlijk geen reserve binnenbanden bij, dus te voet naar huis #-o . Eerstvolgende aankoop wordt een zadeltasje, reservebanden en Muck-Off sealant voor binnenbanden :lol:
Beginnersfoutje ? :P

Best een deftige MTB , veel plezier ermee !
De Wreter
Mountainbiker
Berichten: 1240
Lid geworden op: di 14 sep 2010 09:07
Rijdt met: Vanalles

Re: Beginner met B-TWIN Rockrider 560

Bericht door De Wreter »

Ik vind het toch een vet fietske :-D (o)
Gebruikersavatar
Jumping Jack
Mountainbiker
Berichten: 543
Lid geworden op: vr 04 mei 2018 13:52
Rijdt met: Kona Hei Hei / BMC URS / Scott Speedster Gravel

Re: Beginner met B-TWIN Rockrider 560

Bericht door Jumping Jack »

:oops: je hebt het idd over binnenbanden, ik had er over gelezen.

Die kleurstelling met die skinwall banden is mooi.
Plaats reactie