Pain cave

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
dirkdierickx
Mountainbiker
Berichten: 266
Lid geworden op: do 27 sep 2018 10:46
Rijdt met: Cube Reaction Race / YT Jeffsy 27 AL Comp

Re: Pain cave

Bericht door dirkdierickx »

BertG schreef:Ja dat snap ik wel. Ik ben ook nen tijd teveel met getallen etc. bezig geweest, zoveel km per jaar minstens proberen te doen, zoveel uur per week trainen... het was op den duur bijna een 2e job. Nu fiets ik alleen voor het plezier, nieuwe trails zoeken etc. maakt niet uit of ik 2u of 4u fiets of hoeveel km.

ahaha, ja een tweede job, zo lijkt het soms wel. daarom ga ik als ontspanning mtb'en :D
computertje dient enkel voor de gps en klokje, genieten van het landschap en de rust... (nuja, rust, daar is nu niet veel van te merken met al dat volk in de bossen)
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Pain cave

Bericht door RigolleM »

Iedereen heeft fases in zijn leven waar hij het nut en de onzin inziet van zijn bezigheden...

Ik heb alles gezien qua mountainbiken binnen de grenzen van mijn mogelijkheden (meerdaagse was voor mij niks), was er ook maar aan begonnen toen ik 34 jaar oud was. Na 2 zware accidenten heb ik het een beetje gehad met blessures, dus stilletjes aan (verplicht) omgeschoold naar een baanjanet (maar met haar op de benen). MTB'en doe ik enkel nog in mijn ruime omgeving (Vlaamse Ardennen ligt op 15km van mijn deur) maar Ardennenmarathons zijn verleden tijd. De toertochten in de omgeving neem ik nog mee, maar enkel als ze bereikbaar zijn met de fiets.

Ik kon vroeger wel 6 à 8u op een fiets zitten tijdens de Ardennenmarathons en sinds dit weekend ontdekt dat dit ook op een koersvlo lukt, voordien max 4u op de koersvlo gezeten. Zonder het Zwiften deze winter zou ik nu niet zo kunnen genieten van een lange afstandsrit.
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Pain cave

Bericht door KrisMaes76 »

BertG schreef:
Edlisjas schreef:Knap allemaal!

Ik heb het ook allemaal gehad...Wahoo Kickr, Wahoo climb, Wahoo headwind, Zwift, TV, IPad,....

Ik heb het allemaal buitengezwierd, racer verkocht,... ik was het kotsbeu,...het begon een verslaving te worden. Ik voelde me slecht als ik niet gefietst had, zelfs mijn gezinsleven begon eronder te leiden. En waarom? Geen idee, ik rij of reed geen wedstrijden, af en toe eens een marathon en that’s it. Voor wie moest ik me bewijzen?I. k voel me terug een vrij man en vind het zalig zo!
Ja dat snap ik wel. Ik ben ook nen tijd teveel met getallen etc. bezig geweest, zoveel km per jaar minstens proberen te doen, zoveel uur per week trainen... het was op den duur bijna een 2e job. Nu fiets ik alleen voor het plezier, nieuwe trails zoeken etc. maakt niet uit of ik 2u of 4u fiets of hoeveel km.
Ik gebruik die zwift en rollekes vooral om de conditie op pijl te houden (en me es af te reageren 's avonds :-D ).
MTB is toch vooral leuk als de fysiek wat mee wil en je niet na een uur al tussen uwen kader hangt te hijgen. Afdalen is leuk, maar je moet ook boven zien te geraken.
Plaats reactie